Σαφάρι για την αύξηση των φορολογικών εσόδων με επίκεντρο τις δαπάνες που δηλώνονται από τους φορολογουμένους στη φορολογική δήλωση, τα εισοδήματα από δεύτερη δουλειά και τα σκάφη αναψυχής αρχίζει το υπουργείο Οικονομικών.

Τα στοιχεία για την πορεία των εσόδων το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, δείχνουν πλήρη εκτροχιασμό από τους στόχους ακόμη και του αναθεωρημένου προγράμματος σταθερότητας αναγκάζοντας την ηγεσία του υπουργείου να κινητοποιήσει τον φοροεισπρακτικό μηχανισμό για τον περιορισμό της μεγάλης μαύρης τρύπας του προϋπολογισμού.

Η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων με εκτεταμένους ελέγχους σε επιχειρήσεις και σκάφη αναψυχής, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με σαρωτικές διασταυρώσεις στοιχείων για τα εισοδήματα των φορολογουμένων και τις δαπάνες που μειώνουν τον φόρο και οι Εφορίες με τα ειδικά συνεργεία ελέγχου απόδοσης του ΦΠΑ αποτελούν τις αιχμές της φοροελεγκτικής επιδρομής στην αγορά και τους φορολογουμένους.

Η νέα μαύρη τρύπα που έχει συσσωρευθεί στον φετινό προϋπολογισμό ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ, καθώς τα έσοδα έχουν καταρρεύσει και οι δαπάνες είναι ανεξέλεγκτες.

Σκάφη αναψυχής

Για την αύξηση των φορολογικών εσόδων αρχίζουν άμεσα έλεγχοι από την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ) που αφορούν:

●Τα σκάφη αναψυχής, μήκους κάτω των 23 μέτρων. Έως τώρα οι ελεγκτές της ΥΠΕΕ έχουν ελέγξει τα μεγαλύτερα σκάφη, έχοντας εντοπίσει σημαντικές φορολογικές παραβάσεις. Οι έλεγχοι επεκτείνονται τώρα και στα μικρότερα σκάφη, προκειμένου να εντοπισθούν αντίστοιχες περιπτώσεις φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής και να επιβληθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα και πρόσθετοι φόροι.

●Τεχνικές εταιρείες για την καταπολέμηση του φαινομένου έκδοσης και λήψης πλαστών και εικονικών τιμολογίων, το οποίο ευδοκιμεί στον συγκεκριμένο κλάδο. Όπως λένε αρμόδια στελέχη της ΥΠΕΕ, με την εγκατάσταση ενός εργοταξίου θα εμφανίζονται οι ελεγκτές οι οποίοι θα ελέγχουν από το αν τα οχήματα που χρησιμοποιούνται είναι νόμιμα έως και αν εκδίδονται τα προβλεπόμενα παραστατικά για τις διενεργούμενες εργασίες.

●Αλλοδαπούς που αποκτούν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου και προχωρούν σε έναρξη επιτηδεύματος. Έχει παρατηρηθεί, σημειώνουν οι ελεγκτές της ΥΠΕΕ, ότι πολλά κυκλώματα έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων χρησιμοποιούν αλλοδαπούς, οι οποίοι συστήνουν κυρίως Μονοπρόσωπες ΕΠΕ. Διασταυρώσεις

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων αρχίζει σύντομα σαρωτικές διασταυρώσεις στις φορολογικές δηλώσεις του 2008 και τις φετινές που αφορούν:

●Δαπάνες που δηλώνουν οι φορολογούμενοι στη φορολογική τους δήλωση και αφορούν ασφάλιστρα ζωής και τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας.

●Τη δεύτερη δουλειά που έχουν οι φορολογούμενοι και δεν τη δηλώνουν στην Εφορία. Η διασταύρωση αφορά τόσο μισθωτή υπηρεσία όσο και εισόδημα από παροχή ελευθέριου επαγγέλματος με απόδειξη δαπάνης της επιχείρησης που λαμβάνει την υπηρεσία.

●Επιχειρήσεις που συστηματικά αποδίδουν ΦΠΑ κάτω από ένα ποσοστό του τζίρου τους (π.χ. 5%).

Ξέφρενος δανεισμός

Η πλήρης δημοσιονομική εκτροπή αποδεικνύεται και από τον ξέφρενο ρυθμό με τον οποίο δανείζεται το Δημόσιο για να καλύψει τη μαύρη τρύπα στον προϋπολογισμό. Χθες ολοκληρώθηκε ακόμη μία δημοπρασία εντόκων γραμματίων του Δημοσίου με την οποία αντλήθηκε ποσό 1,8 δισ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό που δανείστηκε φέτος το Δημόσιο στα 57,4 δισ. ευρώ. Όπως καταγγέλλει το ΠΑΣΟΚ, ο καθαρός δανεισμός του Δημοσίου έχει φθάσει πλέον στα 52,9 δισ. ευρώ, δηλαδή 12,2 δισ. ευρώ περισσότερα από αυτά που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του 2009 και 10 δισ. ευρώ περισσότερα από αυτά που προβλέπει το Πρόγραμμα Σταθερότητας.

Η ΝΕΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ

στον φετινό προϋπολογισμό ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ, καθώς τα έσοδα έχουν καταρρεύσει και οι δαπάνες είναι ανεξέλεγκτες

Υψηλότερα τέλη για Ι.Χ. που ρυπαίνουν

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα Ι.Χ., το οποίο «τιμωρεί» με υψηλότερα τέλη τα οχήματα που ρυπαίνουν περισσότερο όπως είναι τα μεγάλου κυβισμού και τα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανασίου. Μιλώντας στο Μega είπε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε επαφή με τους εκπροσώπους του κλάδου αυτοκινήτου, προκειμένου να δημιουργήσει νέο σύστημα υπολογισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους και όχι τον κυβισμό, όπως ισχύει σήμερα. Σημειώνεται ότι εφόσον ισχύσει το νέο σύστημα, θα κληθούν να πληρώσουν κατά πολύ υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με αυτά που καταβάλλουν σήμερα οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού (π.χ. τύπου τζιπ) επειδή αυτά παρουσιάζουν μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και κατ΄ επέκταση ρυπαίνουν περισσότερο το περιβάλλον.

Επίσης, η εφαρμογή του νέου συστήματος για τα τέλη θα λειτουργήσει και ως αντικίνητρο για τη διατήρηση στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων Ι.Χ., όπως είναι αυτά χωρίς καταλύτη και τα καταλυτικά Ι.Χ. πρώτης γενιάς που πλέον είναι άνω των 15 ετών.