Σύγχυση για τη φορολογία των μπλοκ παροχής υπηρεσιών

Αλαλούμ επικρατεί σχετικά με τον τρόπο φορολόγησης όσων αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών, αλλά εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις και στο Δημόσιο. Πρόκειται κυρίως για νέους εργαζομένους με αμοιβές που κυμαίνονται στα 700 ευρώ τον μήνα, οι οποίοι απειλούνται να φορολογηθούν με το νέο, δυσμενέστερο καθεστώς των ελεύθερων επαγγελματιών, δηλαδή να πληρώσουν τον κεφαλικό φόρο των 1.050 ευρώ.
Παρ΄ ότι κατά τη συνέντευξη ανακοίνωσης των νέων φορολογικών μέτρων ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Αλογοσκούφης υποσχέθηκε ότι δεν θα ισχύσουν για όσους αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών, αλλά έχουν καθεστώς εξαρτημένης εργασίας, στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε προχθές στη Βουλή δεν υπάρχει συγκεκριμένη διάταξη που να τους εξαιρεί.
Η ασάφεια του νομοσχεδίου εντείνει τις ανησυχίες γι΄ αυτούς τους δεκάδες χιλιάδες νέους εργαζομένους, οι οποίοι αποτελούν τη λεγόμενη γενιά των 700 ευρώ που αντιμετωπίζει ιδιαίτερες οικονομικές δυσκολίες. Η φορολόγησή τους με το καθεστώς των ελεύθερων επαγγελματιών, που δεν προβλέπει αφορολόγητο εισοδήματος και φορολογεί 10% το εισόδημα από το πρώτο ευρώ, θα ισοδυναμούσε με ακόμη ένα ισχυρό πλήγμα γι΄ αυτή την κατηγορία των νέων εργαζομένων. Οι φόβοι εντείνονται και από τις αμφιβολίες που υπάρχουν σχετικά με το αν είναι σε θέση η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων να εξαιρεί κατά τον υπολογισμό του φόρου αυτούς τους εργαζομένους- με εξαρτημένη σχέση εργασίας- σε περίπτωση που θεσπιστεί τελικά η εξαίρεση.
Πρέπει να σημειωθεί ότι σε κάθε περίπτωση χαμένοι από τα νέα μέτρα θα είναι οι νέοι που αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών, αλλά δεν έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας. Εφόσον οι φορολογούμενοι αυτοί εργάζονται με το καθεστώς αυτό πάνω από 3 χρόνια, θα επιβαρυνθούν με τον κεφαλικό φόρο των 1.050 ευρώ.
Σημειώνεται ότι στο νέο καθεστώς φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών δεν υπάγονται οι εισοδηματίες. Δηλαδή όσοι έχουν εισοδήματα από ενοίκια, για τους οποίους – σύμφωνα με το νομοσχέδιο- θα ισχύει η φορολογική κλίμακα με το αφορολόγητο των 10.500 ευρώ.














