Στοχεύοντας σε ένα κοινό που αναζητεί μέσο μεταφοράς με χαρακ τήρα, κυρίως για την πόλη αλλά και για μικρά ταξίδια, η ανατριχίλα (αγγλιστί: Shiver) της Αprilia βάζει νέα όρια στο «τι είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα» για τον σκοπό αυτόν
Χρόνια πριν, η κλάση των 750 cc ήταν η μοτοσυκλετιστική «νιρβάνα» του μέσου αναβάτη. Με τα χρόνια η οροφή ανέβηκε πάνω από τα 1.000 cc ενώ η μεσαία κατηγορία αρκείται στα 600 κυβικά. Ποιος λοιπόν ο σκοπός σχεδίασης και παραγωγής μιας γυμνής 750, αντίθετα προς τους κανόνες του marketing και μάλιστα χρησιμοποιώντας τεχνογνωσία τελευταίας γενιάς;

Η πρακτικότητα απλά και μόνον. Η πρώτη σου επαφή με τη μοτοσυκλέτα δίνει άμεσα την εικόνα ενός συμμαζεμένου σχεδιασμού με στόχο την πόλη που δύσκολα θα θεωρηθεί ογκώδης, προκλητικός μεν στα σημεία, μη πρακτικός στη χρήση. Την πρώτη εντύπωση ακολουθεί η πρώτη έκπληξη γιατί αντίθετα με την εικόνα της βολεύει άνετα από τζόκεϊ του ιπποδρόμου μέχρι και αναβάτη της Εθνικής μπάσκετ!

Η δεύτερη έκπληξη έρχεται από τον απόλυτα πλήρη και ποιοτικό εξοπλισμό της που θα ικανοποιήσει κάθε «στριμμένο» γκατζετάκια: 43 mm ανεστραμμένο πιρούνι της Showa, με δύο δίσκους 320 mm και δαγκάνες Βrembo ακτινικά τοποθετημένες, πλαίσιο απόλυτα στιβαρό που αποτελεί συνδυασμό χωροδικτυώματος και αλουμινένιων δοκών, fat bar τιμόνι αλλά και CΑΝ-ΒUS καλωδίωση (πλήρης ηλεκτρονικός έλεγχος με δύο μόνον καλώδια) και ride by wire – ηλεκτρονικό- γκάζι. Αποκορύφωμα η αλλαγή χαρτογράφησης του κινητήρα από το κουμπί της μίζας (που αλλάζει χρήση μετά την εκκίνηση του κινητήρα) σε τρεις εντελώς διαφορετικές χαρτογραφήσεις- Sport, Τouring και Rain, η τέλεια εκδήλωση της πρακτικότητας της μοτοσυκλέτας.

Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του πλήρη υπολογιστή κατανάλωσης, δύο μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη service, θερμοκρασίας περιβάλλοντος, ρολόι και όλα τα υπόλοιπα καλούδια της σύγχρονης μοτοσυκλετιστικής «συμβίωσης», συμμαζεμένα σε ένα πολυόργανο με αναλογική ένδειξη στροφών και όλα τα υπόλοιπα σε μια πολλαπλών ενδείξεων ψηφιακή LCD οθόνη.

Ο νέας σχεδίασης υπερτετράγωνος V-2 90 μοιρών κινητήρας των 749,9 cc προσθέτει το ιταλικό άγγιγμα στη Shiver αποδίδοντας 95 γεμάτα άλογα και 8,1 κιλά ροπή- από τα υψηλότερα νούμερα στην κατηγορία-, φανερά σε όλο το εύρος των στροφών και υπεραρκετά πάντα να προκαλέσουν την ανατριχίλα που υπόσχεται το όνομα. Μεγάλη αμεσότητα στη θέση Sport- με τον ανάλογο ήχο-, γεμάτη απόδοση παντού στο Τouring, ήπια απόκριση και μερικοί ίπποι λιγότεροι στο Rain απαλλάσσουν από το άγχος της βρεγμένης- απαράδεκτης- ελληνικής ασφάλτου.

Κρατώντας τον ιταλικό χαρακτήρα της αλλά χωρίς να χάσει την αίσθηση της άνεσης στην καθημερινή χρήση, προσφέρει παράλληλά με τις υψηλές επιδόσεις σπορτίβ οδική συμπεριφορά αλλά και φιλικότητα.

Εξαιρετικά τα φρένα, που στην ελληνική άσφαλτο άξια φέρουν τον τίτλο των φρένων αναφοράς για την κατηγορία, ενώ τα μόνα παράπονα προέρχονται από το μικρό κόψιμο του τιμονιού αλλά και τη σκληρότητα του σχεδόν οριζόντια τοποθετημένου πίσω αμορτισέρ στους «κρατήρες» των δρόμων. Ποιοτικά ξεπερνά κατασκευές από χώρες βορειότερες από την πατρίδα της αλλά και από την αντίθετη μεριά του πλανήτη, χτυπώντας στα ίσια όχι μόνο με την ποιότητά της αλλά και με την απόλυτα λογική τιμή της, ξεπερνώντας τη λανθασμένη αντίληψη τού «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» αφού τελικά παίρνεις περισσότερα απ΄ ό,τι αντιστοιχεί στα σχεδόν 8.000 ευρώ της τιμής της.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η οδική συμπεριφορά

● Τα φρένα

● Οι επιδόσεις και η αμεσότητα του κινητήρα

● Η φιλικότητα

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Το μικρό κόψιμο του τιμονιού

● Η σκληρότητα του πίσω αμορτισέρ

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Κινητήρας: Δικύλινδρος V90 μοιρών, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, 2 ΕΚΚ. Χωρητικότητα:

749 κ.εκ. Τροφοδοσία: Ψεκασμός Ισχύς:

95 ίπποι/9.000

σ.α.λ.

Βάρος:

189 κιλά Τροχοί:

120/70-17, 180/55-17 Ρεζερβουάρ:

16 λίτρων