Η Ρούλα των τηλε-στεναγμών


Σοβαρολογούμε;

Είναι τηλεόραση αυτή; Το 47% των εκπομπών της ασχολείται με κυρία που προσφέρει θέαμα τον εαυτό της σε κρίση παθολογικού ναρκισσισμού
Κοντεύει μήνας και πλέον που η περιβόητος κυρία Βροχοπούλου κυριαρχεί στο μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας τηλεόρασης. Γιατί, έτσι! Αποφάσισε να δίνει παραστάσεις για το προσωπικό της δράμα και να εκδικηθεί έτσι το στεφάνι της που την εγκατέλειψε. Και τι δεν του έχει σούρει. Με πόση μαεστρία τον έχει φορτώσει με τα πλέον ειδεχθή ελαττώματα συζύγου, κάνοντας τις απανταχού παντρεμένες και προδομένες, συμμάχους της.

Και τι δεν έχει πει για τις «εξωσυζυγικές σχέσεις» του, για τις παντρεμένες που διατηρεί σχέση μαζί τους και για τις ανύπαντρες που κάνει το ίδιο, μέχρι με κάμερες και συνοδεία Αστυνομίας «μπουκάρισε» στην καφετέρια που έπινε τον καφέ του και ξεμάλλιασε τη σερβιτόρα, την οποία θεώρησε φίλη του. Κανένα δικαίωμα να αντισταθούν, να διεκδικήσουν το δίκιο και την αξιοπρέπειά τους οι άλλοι δύο. Πού να τολμήσουν! Δυο Αλβανοί στο έλεος των προβολέων της ελληνικής τηλεόρασης και της εκπροσώπου της μικροαστικής ηθικής κυρίας Ρούλας, που ρίχνει και ένα κλάμα λέγοντας ότι είναι «μια ερωτευμένη γυναίκα που διεκδικεί τον σύζυγό της», κάνοντας τις απανταχού ερωτευμένες να λιγώσουν από κατανόηση και τις απανταχού βολεμένες να ανατριχιάσουν από ανησυχία.

Παμπόνηρη και φυσικό ταλέντο της τηλεόρασης ριάλιτι, η Ρούλα των τηλε-στεναγμών διατηρεί την πλήρη εξουσία επί της εικόνας του Φραν. Την διαμορφώνει κατά βούληση, την στολίζει, την φωτίζει, την σκιάζει, ό,τι θέλει της κάνει, την έχει μετατρέψει σε «αξεσουάρ» της τηλεοπτικής της περσόνας. Χάρη στην εικόνα αυτή έχει γίνει φίρμα.

Ο εν λόγω νεαρός έχει εξελιχθεί, ερήμην του, από αντικείμενο του πόθου μιας ώριμης κυρίας σε «απαγορευμένη φαντασίωση» της νοικοκυράς που βλέπει μεσημεριανάδικα. Γιατί, με την ευκαιρία, η ταλαντούχος κυρία Ρούλα φροντίζει να αποτρέψει από την επιθυμία νεώτερου ανδρός τις συνομήλικές της, δείχνοντας την «κατάντια της» και διαβεβαιώνοντάς τες ότι τις περιμένει «το ρεζιλίκι».

Σε όλο αυτό το υπερθέαμα

«μιας ερωτευμένης και προδομένης», τα παραληρήματα της εν λόγω κυρίας δεν αποτελούν παρά ωδές στον μικροαστικό συντηρητισμό, οι οποίες βρίθουν ρατσιστικών ξεσπασμάτων. «Ελάτε εδώ, ρε, να δείτε έναν Αλβανό, έναν Αλβανό ρε… που τον ερωτεύτηκε μια Ελληνίδα!», ούρλιαζε η «θολωμένη από το πάθος» κυρία Ρούλα, αποκαλύπτοντας αντιλήψεις που θα χαροποιούσαν ιδιαιτέρως τον Γιώργο Καρατζαφέρη και τον Άδωνι Γεωργιάδη- μη νομίζει πως επειδή τον παντρευτήκαμε τον θεωρούμε και ίσο!

Παμπόνηρη η κυρία Ρούλα, δεν απομακρύνεται από τον μικροαστικό κανόνα. Αντιθέτως, τον στηρίζει με το δικό της παράδειγμα, συντηρώντας τις πλέον προσβλητικές νοοτροπίες για τη γυναίκα.

Γι΄ αυτό και αναδεικνύεται σε προνομιακή καλεσμένη των εκπομπών που αναπαράγουν αυτής της μορφής την κοινωνική συντήρηση. Επιδεικνύει τα στέφανα του γάμου της, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης στις παρουσιάστριες που υπηρετούν την ιδεολογία του νυφικού. Η «πονεμένη» κυρία Ρούλα δεν έχει κανέναν ενδοιασμό να υποστηρίξει όλους τους κανόνες που συνθέτουν το πλέον στυγνό πρόσωπο της κοινωνικής καταπίεσης, με το απόλυτο επιχείρημα ότι στο κάτω κάτω «είναι μια παντρεμένη γυναίκα». Ποιος θα τολμήσει να αμφισβητήσει την ιερότητα του γάμου και το απόλυτο δικαίωμα του ενός συζύγου επί του άλλου;- εν προκειμένω, της κυρίας Ρούλας επί του Φραν.

Ο εφιάλτης κάθε παντρεμένου


Δεν θα τολμούσε άνθρωπος να επιδείξει τέτοιον αυταρχισμό στην εποχή μας και τέτοια κατάχρηση των «δικαιωμάτων» του, όπως η εν λόγω κυρία που διατυμπανίζει την απόλυτη εξουσία της και απολαμβάνει μέχρι και την τελευταία σταγόνα τα δικαιώματα που της δίνει ο νόμος για να ταπεινώσει εκείνον- ποιος δεν θα σκεφτεί ότι τά ΄θελε και τά ΄παθε και ο Αλβανός, αφού την παντρεύτηκε; Και καταφέρνει έτσι να αποτελεί την ενσάρκωση του εφιάλτη κάθε παντρεμένου και το ζωντανό περιφερόμενο παράδειγμα προς αποφυγή, για τις ώριμες και μόνες κυρίες.