ΜΕ ΕΝΑ πρόγραμμα εκτάκτων δρομολογίων για το απεργιακό τριήμερο μέχρι το ερχόμενο Σάββατο αντιδρά κατ΄ αρχήν η διεύθυνση των γερμανικών σιδηροδρόμων στην απεργία των μηχανοδηγών. Η απεργία διαρκείας άρχισε από χθες το μεσημέρι στις εμπορικές αμαξοστοιχίες. Από σήμερα όμως το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL επεκτείνει την απεργία και στα επιβατικά τρένα, τόσο στα περιαστικά όσο και στα υπεραστικά δρομολόγια.

Από τις 230.000 απασχολούμενους που έχει ο κολοσσός των γερμανικών σιδηροδρόμων, απεργεί μόνον η μικρή μερίδα των μηχανοδηγών, οι οποίοι διεκδικούν σημαντικές μισθολογικές αυξήσεις μέχρι 30%, καθώς και την υπογραφή χωριστής σύμβασης εργασίας. Αγεφύρωτο χάσμα

Η εργοδοσία, μέχρι στιγμής, ούτε το ύψος των αυξήσεων φαίνεται διατεθειμένη να ικανοποιήσει βάζοντας τον πήχη στο 10% ούτε τη χωριστή σύμβαση δέχεται. Οι διαπραγματεύσεις μέχρι τώρα αποδείχτηκαν άκαρπες και το συνδικάτο των μηχανοδηγών, έπειτα από τις σποραδικές στάσεις εργασίας τον περασμένο μήνα, αυξάνει την πίεση κατεβαίνοντας σε απεργία διαρκείας. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο Βερολίνο, Τόμας Στεγκ κάλεσε τα δύο μέρη να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προειδοποιώντας για τις «βαθιές και επικίνδυνες επιπτώσεις» της απεργίας στη γερμανική οικονομία. Το δίκτυο των γερμανικών σιδηροδρόμων είναι το μεγαλύτερο της Ευρώπης και φτάνει τα 34.000 χιλιόμετρα. Πέραν των αναμενόμενων τεράστιων προβλημάτων στη μετακίνηση του επιβατικού κοινού, η καθυστέρηση στην παράδοση εμπορευμάτων εξαιτίας της ακινητοποίησης εμπορικών αμαξοστοιχιών θα μπορούσε να οδηγήσει και σε απαιτήσεις αποζημιώσεων από τον οργανισμό γερμανικών σιδηροδρόμων.

Η σημερινή απεργία των μηχανοδηγών έχει καθαρά κλαδικά αιτήματα και δεν σχετίζεται άμεσα με ευρύτερες θεσμικές μεταρρυθμίσεις. Δημιουργεί όμως μια αρνητική εικόνα για τον οργανισμό των γερμανικών σιδηροδρόμων, που έχει να αντιμετωπίσει το αγκάθι της πλήρους ιδιωτικοποίησης. Από το 1994 οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι έχουν μετατραπεί σε Α.Ε., με το Δημόσιο να έχει την πλειονότητα των μετοχών.