Αν θέλετε μια on – off που να συμπεριφέρεται σαν μοτοσυκλέτα δρόμου στην άσφαλτο και σαν εξειδικευμένη χωμάτινη κατασκευή εκτός δρόμου, τότε η επιλογή της Αdventure 990 αποτελεί πραγματικό μονόδρομο
Συνήθως οτιδήποτε γράφει ΚΤΜ στο ρεζερβουάρ, εμπεριέχει κάποια δόση παράνοιας, υπερβολής, απαραίτητα πρωτοπορίας και διαφοροποίησης από τους υπόλοιπους. Η πρόταση του αυστριακού εργοστασίου με το μεγάλο Αdventure ταιριάζει γάντι σε αυτή τη φιλoσοφία. Εδώ και χρόνια, ως 950 αποτελεί μοναδικό δείγμα μεγάλου και γνήσιου on- off με την πραγματική έννοια του όρου, ενώ όλες οι υπόλοιπες onoff απλώς μπορούν να περάσουν και από χωματόδρομους. Ο γνωστός κινητήρας V-2 τώρα διαθέτει 990 κυβικά και ψεκασμό στη θέση των καρμπυρατέρ, το ύψος της σέλας χαμήλωσε κατά 20 χιλιοστά, ομοίως και οι διαδρομές των αναρτήσεων μίκρυναν κατά 20 χλστ. μπροστά και 55 πίσω, ενώ προστέθηκαν πλευστοί δίσκοι και ΑΒS στα φρένα (η πρώτη ΚΤΜ στην ιστορία που αποκτά σύστημα αντιμπλοκαρίσματος!

Με το πάτημα της μίζας ξεκαθαρίζουν τα πάντα: ο μοναδικός βαρύς ήχος του V-2 δεν μπερδεύεται με τίποτε άλλο. Το άνοιγμα του γκαζιού αποκαλύπτει και τη μεγαλύτερη χαρά που προσφέρει το Αdventure. Οι ελάχιστες περιστρεφόμενες μάζες και η σωστή ρύθμιση της τροφοδοσίας φροντίζουν ώστε οι αντιδράσεις του κινητήρα να ακολουθούν με μικρομετρική ακρίβεια την περιστροφή του σκριπ. Άφθονη ροπή από το μηδέν, πολλή δύναμη και ο ξερός τρόπος που ανεβάζει στροφές ο κινητήρας σε προκαλούν για ατέλειωτα παιχνίδια σε κάθε έξοδο στροφής, ανάλογα με τη διάθεσή σου. Οι ταχύτητες του εξατάχυτου κιβωτίου που είναι κοντά κλιμακωμένο, δεν αφήνουν πουθενά ξεκρέμαστο τον κινητήρα, ενώ οι 98 ίπποι πραγματικά «οργώνουν» την άσφαλτο ή το χώμα σε όλο το φάσμα των ενδείξεων του ψηφιακού στροφόμετρου. Φυσικά με τη ροπή που διαθέτει, μπορεί να κινηθεί με 6η από τα 60 μέχρι τα 200 χ.α.ω., πάντα όμως υπάρχει μια σχέση στο κιβώτιο που κρατά τον κινητήρα έτοιμο να ξεσαλώσει.

Όλη η μοτοσυκλέτα είναι στημένη ανάλογα. Το ατσάλινο πλαίσιοχωροδι- κτύωμα- δεν γνωρίζει ευκαμψία και οι πλήρως ρυθμιζόμενες- και πολύ καλά ταιριασμένες από το εργοστάσιοαναρτήσεις της WΡ χαρίζουν εξαιρετική οδική συμπεριφορά στο Αdventure, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Με τα μεικτής χρήσης ελαστικά που παραδίδεται, μπορεί εύκολα να «ντροπιάσει» οποιαδήποτε σούπερ σπορ κατασκευή σε κλειστές ασφάλτινες διαδρομές με τον πίσω τροχό να διαγράφει τόξα στην άσφαλτο και να σπινάρει με απόλυτο έλεγχο πλαγιολισθαίνοντας για δεκάδες μέτρα όσο κρατάς το γκάζι ανοιχτό, ενώ συμπεριφέρεται σαν μαγικό χαλί σε πατημένους χωματόδρομους εμπνέοντας απόλυτη εμπιστοσύνη. Σε πιο δύσβατα κομμάτια, τα ελαστικά βάζουν τα όρια, και για εκείνους που θέλουν πραγματικά off road χρήση η αλλαγή τους σε τρακτερωτά είναι επιβεβλημένη, μεταμορφώνοντας την Αdventure σε πραγματικό πολεμικό εργαλείο χώματος. Στην εθνική οδό μπορεί να ταξιδεύεις για ώρες με 160-170 χιλιόμετρα με αποσκευές και συνεπιβάτη, ενώ από εκεί και πάνω παρουσιάζει ανεπαίσθητη αστάθεια μέχρι και την τελική των 220 χ.α.ω. Μάλιστα αν τα πράγματα φθάσουν στο… αμήν, οι δύο μεγάλοι δίσκοι εμπρός γονατίζουν εύκολα και με ασφάλεια το Αdventure, το ΑΒS επεμβαίνει διακριτικά υποβοηθώντας την όλη κατάσταση και όχι ακαριαία όταν αντιληφθεί μπλοκάρισμα του τροχού! Φυσικά, μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Εκτός από όλα αυτά, το Αdventure θα αποτελέσει έκπληξη και μέσα στην πόλη. Το τιμόνι κόβει πολύ και κυκλοφορεί στους μποτιλιαρισμένους δρόμους με την ευκολία μονοκύλινδρου, ενώ μπορεί να εκτελέσει με απόλυτη ακρίβεια οτιδήποτε «ακροβατικό» ζητήσει ο αναβάτης. Πρόκειται για μοναδική μοτοσικλέτα στο σύνολό της, που απευθύνεται στους απαιτητικούς που θέλουν κάτι διαφορετικό. Δεν πρόκειται να βαρεθεί κανείς μαζί της ακόμα και αν τη χρησιμοποιεί καθημερινά, ενώ έχει πολλαπλά χαρίσματα και έντονη προσωπικότητα, φυσικά με το ανάλογο τίμημα των 13.980 ευρώ.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Ελαφριά αίσθηση

● Οδική συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου

● Η απόδοση του V-2

● Η ικανότητα να ταξιδεύει ασχέτως συνθηκών

TI ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Θερμοκρασία τελικών εξάτμισης

● «Νεκρές» ανάμεσα στις σχέσεις

● Απουσία δείκτη βενζίνης

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΜΗΧΑΝΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Κινητήρας:

Υγρόψυκτος, τετράχρονος, V-2 75, 2 ΕΕΚ, 4βάλβιδος, 999 κ.ε Πλαίσιο: Σωληνωτό χωροδικτύωμα Τροφοδοσία:

Ηλεκτρονικός ψεκασμός Κeihin Ίπποι: 98 στις 8.500

σ.α.λ.

Συμπλέκτης: Υγρός, πολύδισκος, υδραυλικός Τροχοί: 90/90-21 μπροστά και 150/70-18 πίσω Φρένα: Δύο δίσκοι Βrembo διαμέτρου 300 χλστ. μπροστά με διπίστονες δαγκάνες και ένας δίσκος Βrembo 240 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα πίσω.

Σύστημα ΑΒS Ανάρτηση:

Ανεστραμμένο πιρούνι WΡ 48 χλστ. μπροστά και μονό αμορτισέρ WΡ χωρίς μοχλικό πίσω Βάρος: 199 κιλά (χωρίς βενζίνη)

Ύψος σέλας:

860 χλστ.

Μεταξόνιο:

1.570 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

22 λίτρα (4 η ρεζέρβα)