Χιλιάδες οδηγοί υποφέρουν καθημερινά από τραυματισμούς, οι οποίοι δεν οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα ή σε ατυχήματα αλλά στον τρόπο με τον οποίο κάθονται στο τιμόνι. Η οδήγηση σε λάθος θέση επί αρκετή ώρα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα κυρίως στη μέση, αλλά και στον αυχένα, τα χέρια, τους ώμους και τα γόνατα.


Τουλάχιστον οι μισοί επαγγελματίες οδηγοί πάσχουν από πόνους στη μέση επειδή κάθονται πολλές ώρες στο τιμόνι συνήθως σε λανθασμένη στάση, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Λοφμπορο. «Η οδήγηση μακρινών αποστάσεων είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος στο σώμα του», λέει ο Μπράιαν Μακιλράιτ, οστεοπαθητικός που ειδικεύεται στην εργονομία του αυτοκινήτου. «Υπάρχει η τάση να καθόμαστε σε καμπουριαστή στάση, με την πλάτη σκυμμένη

ΤΙ ΕΔΕΙΞΕ Η ΕΡΕΥΝΑ

Τουλάχιστον οι μισοί επαγγελματίες οδηγοί πάσχουν από πόνους στη μέση επειδή κάθονται πολλές ώρες σε λανθασμένη στάση

και να ασκούμε πίεση στους γοφούς μας, στο κάτω μέρος της πλάτης μας και στους σπονδύλους της. Κινδύνους ενέχουν και οι κινήσεις που κάνουμε όταν τεντωνόμαστε για να φθάσουμε το τιμόνι, το φρένο ή το γκάζι, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο βγαίνουμε από το αυτοκίνητο.

Οι μυοσκελετικές διαταραχές είναι η πιο συνήθης μορφή προβλημάτων υγείας που έχουν σχέση με την εργασία στη Βρετανία και το κόστος για την αντιμετώπισή τους ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερα κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι που οδηγούν περισσότερες από 20 ώρες την εβδομάδα.

Η έρευνα

Όσοι οδηγούν περισσότερο από 4 ώρες ημερησίως έχουν 6 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν προβλήματα στην πλάτη τους από όσους οδηγούν λιγότερο. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 1/5 των ανδρών εμφανίζουν συχνά μυϊκούς πόνους λόγω της οδήγησης. Σύμφωνα με έρευνες που είδαν πριν από λίγο καιρό το φως της δημοσιότητας, το 70% των εργαζομένων στη Βρετανία πηγαίνει με το αυτοκίνητο στη δουλειά του οδηγώντας κατά μέσον όρο 26,3 λεπτά ημερησίως. Το 3% πηγαίνει με αυτοκίνητο για δουλειά σε άλλη πόλη οδηγώντας περισσότερο από 90 λεπτά, ενώ το 11% περνάει άνω της μίας ώρας πίσω από το τιμόνι. Ο μέσος όρος οδήγησης έχει αυξηθεί κατά 3 λεπτά την τελευταία δεκαετία και οι περισσότεροι εργαζόμενοι προτιμούν να οδηγούν μεγαλύτερες αποστάσεις προκειμένου να βρίσκουν πιο φθηνά σπίτια.

Παρά όμως τις συνεχείς καινοτομίες των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν προσφέρουν στον οδηγό τη σωστή θέση. Όπως δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας στο βρετανικό πανεπιστήμιο, μέχρι το τέλος του έτους «θα εκδώσουμε οδηγίες προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους οδηγούς για τη σωστή στάση του σώματος».