«Η κίνηση και το μποτιλιάρισμα στην Αθήνα έχουν γίνει μαρτύριο και ιδιαίτερα για όσους δουλεύουν στο κέντρο της πρωτεύουσας. Η μετακίνηση με το αυτοκίνητο είναι πια απαγορευτική, γι΄ αυτό κι εγώ βρήκα λύση- πάλι βέβαια σε τέσσερις τροχούς».


O κ. Νίκος Κακανιάρης τα τελευταία δύο χρόνια μετακινείται στην Αθήνα μόνο με… γουρούνα. Αυτή είναι η ελληνική κωμική ονομασία για το ΑΤV- το διθέσιο μεταφορικό μέσο, που είναι αρκετά χαμηλό και πιο μεγάλο στο μέγεθος από μία μοτοσυκλέτα. Όπως αναφέρει, μένει στα Μελίσσια και η

ΕΞΥΠΝΗ ΛΥΣΗ ΤΟ ΑΤV

Μικρότερο από Ι.Χ., πιο σταθερό από δίκυκλο, είναι ιδανικό για την πόλη καθώς κινείται στους λεωφορειόδρομους

εργασία του είναι κοντά στο Πεδίον του Άρεως. «Για την απόσταση αυτή περνούσα καθημερινά τουλάχιστον δύο ώρες μέσα στο αυτοκίνητο μέχρι να φτάσω κι άλλη μία ώρα μέχρι να παρκάρω. Πλέον κάνω το μισό χρόνο, με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη των 40- 50 χιλιομέτρων την ώρα καθώς το νέο μου όχημα είναι πιο ευέλικτο απ΄ το αυτοκίνητο. Όσο για το πάρκινγκ, σε 20 λεπτά έχω σταθμεύσει», λέει στα «ΝΕΑ» ο ιδιωτικός υπάλληλος.

Αύξηση πωλήσεων

Η γουρούνα φαίνεται ότι κερδίζει τα τελευταία χρόνια φανατικούς οπαδούς. Όπως δηλώνει ο κ. Παναγιώτης Μπούγας, ιδιοκτήτης καταστήματος εμπορίας μοτοσυκλετών, το ενδιαφέρον των Ελλήνων για το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης είναι ιδιαίτερα αυξημένο. «Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η αύξηση στη ζήτηση αγγίζει και ξεπερνά ίσως το 30%. Αρκετοί πάντως είναι και οι πελάτες μου που θέλουν το διθέσιο όχημα ως βασικό μέσο μετακίνησής τους».

Όταν ο κ. Κακανιάρης βγήκε αρχικά στους δρόμους της Αθήνας με τη 250 κυβικών κόκκινη γουρούνα του, οι περισσότεροι, όπως λέει, τον κοίταζαν παράξενα. «Ωστόσο πλέον βλέπω όλο και περισσότερους να μετακινούνται με αυτό το λίγο διαφορετικό μέσο, το οποίο επιτρέπεται ακόμη και στους λεωφορειόδρομους».

Πριν από περίπου ένα χρόνο μάλιστα… εραστές της γουρούνας ίδρυσαν και σύλλογο. «Θέλαμε ο κόσμος να τις γνωρίσει, όχι μόνο μέσα από τις καλοκαιρινές του διακοπές αλλά και ως μέσο με το οποίο μπορεί κάλλιστα να πάει στη δουλειά του αλλά και να κάνει μια εκδρομή. Άλλωστε πρόκειται για ένα όχημα παντός καιρού. Ακόμα κι όταν βρέχει ή χιονίζει μετακινούμαστε φορώντας την κατάλληλη αδιάβροχη στολή», δηλώνει ο κ. Αντώνης Μπελτράν, μέλος της εικοσαμελούς ομάδας «ΑΤV 4 US». Στο κλαμπ υπάρχουν μάλιστα και δύο γυναίκες οδηγοί γουρούνας. Εξορμήσεις στο βουνό

«Κάθε Σαββατοκύριακο διοργανώνουμε εκδρομές και εξορμήσεις. Ο κύριος λόγος εξάλλου για τον οποίο φτιάχτηκε είναι για τα δύσκολα». Όπως λέει ο κ. Μπελτράν, οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για… γουρούνες είναι η Εύβοια αλλά και ο Υμηττός. Ένα από τα πιο μακρινά και δύσκολα ταξίδια που έκανε η ομάδα ήταν αυτό στο όρος Δίρφυς.

«Ξεκινώντας από το χωριό Πετριές στην Εύβοια και ύστερα από ταξίδι δυόμισι ωρών φτάσαμε στο βουνό. Επιλέγαμε βέβαια διαδρομές με πολύ χωματόδρομο και δύσβατα μονοπάτια». Συμπληρώνει δε ότι ο Υμηττός είναι το ιδανικό μέρος κοντά στην Αθήνα για συχνές αποδράσεις με τα τετράτχροχα καθώς είναι εύκολα προσβάσιμος. «Κι εκεί αξία έχει να πας από το χωμάτινο μονοπάτι και όχι από την άσφαλτο. Θα μπορούσαμε να πηγαίνουμε και στην Πάρνηθα αλλά σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε μέχρι να φτάσουμε στο βουνό να κινούμαστε με τις γουρούνες μέσα στην κίνηση και το μποτιλιάρισμα, πράγμα που δεν θέλουμε».

Οδήγηση με ιδιαιτερότητες


Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗΣ «ΓΟΥΡΟΥΝΑΣ» μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη αν ο ιδιοκτήτης δεν δείξει την απαιτούμενη προσοχή. «Έχει επικρατήσει μία λανθασμένη αντίληψη ότι το όχημα αυτό δεν είναι ασφαλές. Και είναι λογικό, όταν στα νησιά τα ενοικιάζουν χωρίς να δίνουν τις απαιτούμενες οδηγίες στους τουρίστες, όπως για παράδειγμα να φορούν πάντα το κράνος ή να πατούν ελαφρά το γκάζι στις στροφές και όχι το φρένο. Έτσι έχουμε τραυματισμούς και σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και θανάτους», λέει ο κ. Νίκος Κακανιάρης.