Αν δεν σας τρομάζει ο όγκος και τα μικρά ή μεγάλα ταξίδια είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής σας, τότε η «μεγάλη» Varadero μάλλον φτιάχτηκε για σας. Τα κάνει όλα και βολεύει!
Κατά την τελευταία δεκαετία οι ανάγκες αλλά και οι απαιτήσεις των καταναλωτών αυξήθηκαν πολύ, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να διαφοροποιήσουν αρκετά τις μεγάλες onoff μοτοσυκλέτες τους επιχειρώντας να απευθυνθούν σε ένα ευρύτερο φάσμα αγοραστικού κοινού και ταυτόχρονα να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης αλλά και των άνετων τουριστικών περιηγήσεων. Η πορεία της Ηonda Varadero κατά τη διάρκεια των χρόνων παρουσίας της δείχνει ότι η Ηonda έπιασε τον σφυγμό της αγοράς, αφού χωρίς να διακρίνεται πουθενά ιδιαίτερα, η ομοιογένεια και η άνεσή της έφθαναν για να γίνει μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα best seller του είδους. Η ίδια επιτυχημένη συνταγή ακολουθήθηκε και στο αναβαθμισμένο Varadero ή πιο επίσημα ΧLV 1000 του 2007, ενώ τώρα πέρα από τις βελτιώσεις προσφέρεται και με σύστημα ΑΒS στα συνδυασμένα φρένα, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο τα περιθώρια ασφάλειας. Τεχνολογικά η νέα αυτή Ηonda δεν έχει να προτείνει κάτι αξιοζήλευτο ή πρωτοποριακό, πέρα από την εναρμόνισή της με το Εuro 3 και την τοποθέτηση ενσωματωμένων καταλυτών παράλληλα με αισθητήρα «λ». Αντίθετα, χρησιμοποιεί δοκιμασμένες για την ανθεκτικότητά τους συνταγές, καταφέρνοντας μάλιστα να τις «δέσει» σε ένα εξαιρετικά ευχάριστο και ομοιογενές πακέτο. Κέντρο της κατασκευής αποτελεί ο δικύλινδρος κινητήρας των 1.000 κυβικών του VΤR, ο οποίος με τους 93 ονομαστικούς ίππους του διαθέτει τις απαραίτητες επιδόσεις σχεδόν για κάθε χρήση. Η προσπάθεια της Ηonda να δημιουργήσει μια εξαιρετικά λειτουργική μοτοσυκλέτα είναι σαφής από την πρώτη επαφή με την ΧLV. Η αίσθηση του όγκου, που στην αρχή ομολογουμένως σε τρομάζει, αλλάζει άρδην μετά τα πρώτα μέτρα μαζί της. Η αίσθηση που αφήνει η ΧLV 1000 οδηγώντας την είναι αυτή μιας ογκώδους κατασκευής που όμως κρύβει με μαγικό τρόπο τα κιλά της. Ευέλικτη σε σχέση με τον όγκο και το σημαντικό βάρος της (220 κιλά, άδεια), εύκολη και φιλική σε χειρισμούς, μπορεί σχετικά άνετα να συντροφεύσει τον ιδιοκτήτη της και στις καθημερινές μετακινήσεις του ακόμα και στην κυκλοφοριακή ασφυξία των αστικών κέντρων. Βέβαια, παρά το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα μην περιμένετε θαύματα, ούτε όταν θα χρειαστεί να ξεπαρκάρετε με την… όπισθεν. Έξω από την πόλη πραγματικά αδιαφορεί για τη διαδρομή. Ορεινοί δρόμοι ή αυτοκινητόδρομοι βρίσκονται αμφότεροι μέσα στο… πεδίο βολής της!

Η θέση οδήγησης, η ανατομική σέλα, το τιμόνι και τα χειριστήρια βρίσκονται στις πιο φυσικές θέσεις, καθιστώντας την επαφή με τον αναβάτη αβίαστη διαδικασία. Ίσως το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της είναι η ικανότητά της να ταξιδεύει με ταχύτητες κοντά στα 180- 200 χλμ./ώρα, προστατεύοντας πλήρως τον αναβάτη του από τη ροή του αέρα. Όσο για τις αναρτήσεις, χωρίς να διαθέτουν καμία ρύθμιση, εκτός από την πανεύκολη… τηλεπροφόρτιση ελατηρίου πίσω, δεν αφήνουν σχεδόν τίποτε αφιλτράριστο, ενώ χαρίζουν στη μεγάλη Ηonda μιαν αξιοπρεπέστατη οδική συμπεριφορά υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Βέβαια σε συνεχή στροφιλίκια, οι απότομες εναλλαγές κλίσης δεν είναι το καλύτερό της, αφού το βάρος αρχίζει να θέτει περιορισμούς στις «πολεμικές» ορέξεις του αναβάτη.

Ξεχωριστή προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο κύκλωμα των φρένων που ενεργεί συνδυασμένα και στους δύο τροχούς. Το υδραυλικό αυτό σύστημα που η Ηonda αποκαλεί CΒS χρησιμοποιεί έναν πολύπλοκο συνδυασμό σωληνώσεων και βαλβίδων μοιράζοντας την ισχύ πέδησης και στους δύο τροχούς ακόμα κι αν ο αναβάτης χρησιμοποιήσει ένα μόνο χειριστήριο. Ως αίσθηση είναι λίγο περίεργο και εκτός από αρκετή πίεσηειδικά στο πεντάλ του πίσω φρένου- χρειάζεται λίγη εξοικείωση μαζί του για να εκμεταλλευτεί κανείς όλες τις δυνατότητες του συστήματος, ενώ στα δύσκολα επεμβαίνει το πολύ καλό ΑΒS.

Παρά τον έντονο πλέον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει, η ΧLV 1000 εξακολουθεί να «παίζει» στα best seller με τιμή €12.250.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η άνεση

● Η λειτουργία του ΑΒS

● Η μικρή κατανάλωση καυσίμου

TI ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η έλλειψη επαρκούς αίσθησης στα φρένα

● Η πολύ μαλακή εμπρός ανάρτηση

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: τετράχρονος, δικύλινδρος V-90, υδρόψυκτος, 4 βαλβίδες, 2 ΕΕΚ Κυβισμός (cc): 996 Τροφοδοσία: ψεκασμός Τύπος συμπλέκτη: υγρός πολύδισκος Κιβώτιο:

6 σχέσεων Τελική μετάδοση: Αλυσίδα Μεταξόνιο:

1.560

Ύψος σέλας:

838 Βάρος (πλήρης):

270 Ρεζερβουάρ (l):

25 Πλαίσιο: Ατσάλινο περιμετρικό, αλουμινένιο ψαλίδι Ανάρτηση εμπρός:πιρούνι 43 mm,χωρίς ρυθμίσεις Ανάρτηση πίσω: μονό αμορτισέρ, προφ. ελατηρίου, απόσβ. επαναφοράς Φρένο εμπρός:

2 δίσκοι, 300 mm, δαγκάνες τριών εμβόλων Φρένο πίσω: δίσκος 256 mm, δαγκάνα τριών εμβόλων, συνδυασμός CΒS, ΑΒS Ελαστικά εμπρός 110/80-19 Ελαστικό πίσω:

150/70-17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ιπποδύναμη εργοστασίου (ΗΡ/rpm):93 / 7.500