Το Jeep Ρatriot σε κερδίζει με την εμφάνισή του, τους καλούς χώρους, τις συμπαθητικές επιδόσεις στην άσφαλτο αλλά και την τιμή του… Όμως για επιδόσεις εκτός δρόμου πρέπει να αλλάξεις ελαστικά!


To μοντέλο της δοκιμής έκρυβε κάτω από το καπό το μοτέρ των 2,4 λίτρων με ισχύ 170 ίππων. Η συγκεκριμένη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVΤ) μας συντρόφεψε για αρκετά χιλιόμετρα εντός και εκτός δρόμου.

Το πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι η σπιρτάδα του κινητήρα. Στις υψηλές στροφές, το μοτέρ ακούγεται παραπάνω από το επιθυμητό στην καμπίνα των επιβατών αλλά και πάλι δεν μπορούμε να πούμε ότι μας ενόχλησε στον αυτοκινητόδρομο. Ουσιαστικά, ο ρόλος του Ρatriot είναι ασφάλτινος. Το τιμόνι προσφέρει καλή κατευθυντικότητα, η ποιότητα κύλισης δεν θυμίζει τζιπ ενώ στις στροφές παρέχει άφθονη πρόσφυση.

Ο κινητήρας των 2,4 λίτρων αλλά και το πολύ καλό σύστημα μετάδοσης (CVΤ), τού επιτρέπουν να κινηθεί σβέλτα τόσο στις ορεινές διαδρομές όσο και στους πιο δύσκολους επαρχιακούς δρόμους.

Τα καθαρόαιμα ασφάλτινα ελαστικά θα τα βρουν σκούρα ακόμη και στις πιο απλές χωμάτινες διαδρομές. Αυτό έχει ως συνέπεια το Ρatriot να μην μπορεί να κινηθεί με άνεση εκτός δρόμου, οπότε αν βρεθείς σε λασπώδη μέρη αναγκάζεσαι να αλλάξεις πορεία. Έτσι, το Ρatriot, απευθύνεται σε οδηγούς που απλώς θέλουν ένα τζιπ για άσφαλτο- που μάλλον θα πρέπει να έχουν και ένα σετ ελαστικών μαζί τους σε περίπτωση που αποφασίσουν να σκαρφαλώσουν σε βουνοπλαγιές. Για τους πιο μυημένους της τετρακίνησης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η απόσταση του Ρatriot από το έδαφος είναι 20,4 εκατοστά. Όσον αφορά το σύστημα τετρακίνησης, αυτό μεταβάλλει το ποσοστό ροπής που μεταδίδεται εμπρός/πίσω ανάλογα με τις συνθήκες και δίνει τη δυνατότητα κατ΄ επιλογήν κλειδώματος της κατανομής ροπής στους δύο άξονες σε ποσοστό 40-60% αντίστοιχα. Η κατανάλωση μάλλον θα ζορίσει την τσέπη του οδηγού, ο οποίος θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι το Ρatriot δεν πέφτει κάτω από τα 12 λτ. /100 χλμ.

Στο εσωτερικό, μάς άρεσε η άνεση των χώρων, ιδίως για τους πίσω επιβάτες που έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους (η Jeep αναφέρει ότι η απόσταση των εμπρός από τα πίσω καθίσματα είναι 100 εκατοστά), ενώ ο οδηγός κάθεται σε μια εργονομική θέση οδήγησης με μέτρια ορατότητα προς τα πίσω. Για τις αποσκευές, η χωρητικότητα ανέρχεται στα 334 λίτρα (1.277 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πεσμένα- μέχρι την οροφή). Σε γενικές γραμμές, το Ρatriot θα το συμπαθήσει ο οδηγός που θέλει ένα τζιποειδές οικογενειακό μοντέλο με καλές επιδόσεις στην άσφαλτο και μέτριες στο χώμα ενώ το ατού του είναι η τιμή που σίγουρα θα τον κερδίσει.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες

● Η τιμή στη βασική έκδοση

● Η σπιρτάδα του μοτέρ

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Τα ασφάλτινα ελαστικά που δεν μπαίνουν στις λάσπες

● Η τσιμπημένη κατανάλωση

● Η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός (κ.εκ.): 2.359, Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ): 170/ 6.000, Ροπή (Νm/ σ.α.λ.): 220/ 4.500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Τελική ταχύτητα: 189 χλμ. ώρα, Επιτάχυνση 0-100 (δλ.) 9,8, Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 8,7- εργοστασιακή μέτρηση.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, Sport και Limited. Η έκδοση Sport κοστίζει 29.500 ευρώ. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τέσσερις αερόσακοι, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ΕΤC, ΕSΡ, σύστημα προστασίας από ανατροπή, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, ράδιο/CD, και ζάντες αλουμινίου 17”. Η Limited, με κόστος 33.500 ευρώ, περιλαμβάνει επιπλέον της Sport δερμάτινο σαλόνι, cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, ηχοσύστημα 9 ηχείων με χειριστήρια στο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου 18”.