Το Οpel Vectra 1.8 GΤS αποδεικνύει εύκολα ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανεβάσει την πίεση του οδηγού, χάρη στους 140 ίππους που βγάζουν ασπροπρόσωπο το γερμανικό μοντέλο στα πολύωρα ταξίδια
Το προηγούμενο Vectra ήταν ένα όμορφο αισθητικά μοντέλο με διαστάσεις… λιμουζίνας και πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, αλλά παραφωνία στο σύνολο ήταν ο κινητήρας των 1.8 λίτρων με τους 122 ίππους. Η νέα έκδοση- όπου έχει γίνει εκτεταμένο λίφτινγκ στην εξωτερική εμφάνιση- με τα ίδια κυβικά αλλά τους 140 ίππους, έφερε και πάλι το μεσαίο οικογενειακό μοντέλο στο προσκήνιο. Συγκρίνοντάς το με το προγενέστερο μοντέλο, το Vectra των 140 ίππων φαίνεται ότι άφησε τις λιποθυμικές επιδόσεις και βρήκε το χρώμα του! Ζωηρό από τις χαμηλές στροφές, αυξάνει ταχύτητα με άνεση, προσπερνά στην Εθνική με σπιρτάδα και μάλιστα χωρίς ταυτόχρονα να αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου. Ταξιδεύοντας για περισσότερα από 2.000

χλμ. με το ανανεωμένο Vectra στην ελληνική επαρχία διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνούσε τα 8,5 λίτρα/100χλμ. ενώ στον αυτοκινητόδρομο και όταν οι ταχύτητες ήταν έως και 130χλμ./ώρα η κατανάλωση έπεφτε και κάτω από τα 7,5 λίτρα/100χλμ. Τη θετική εικόνα συμπλήρωνε και το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων με τις σχετικά μακριές σχέσεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμη και όταν είχαμε στο ταχύμετρο σταθερά τα 140χλμ./ώρα, στο στροφόμετρο απλώς αγγίζαμε το όριο των 4.000 σ.α.λ. κάτι που συνέβαλε και στο ήσυχο ταξίδι, χωρίς ιδιαίτερους θορύβους από τον κινητήρα. Στο επαρχιακό δίκτυο οι αναρτήσεις έδειξαν απλώς την πολύ καλή δουλεία που έχουν κάνει οι Γερμανοί: στρίβει με σπορ αίσθηση, σπάνια πλαγιάζει έντονα, ενώ αν ο οδηγός πιέσει το όχημα μπορεί να παίρνει κάποιες κλίσεις λόγω των μαλακών αναρτήσεων χωρίς όμως να δημιουργείται πρόβλημα στη οδική συμπεριφορά. Το ηλεκτρονικό σύστημα ΕSΡ είναι αρκετά διακριτικό και επεμβαίνει όποτε πραγματικά χρειάζεται. Στον τομέα των επιδόσεων το Vectra 1.8 χρειάζεται 10,7 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητά του αγγίζει τα 210 χλμ. /ώρα.

Στο εσωτερικό η άνεση φθάνει και περισσεύει για μια οικογένεια. Ο χώρος αποσκευών φθάνει σε όγκο τα 500 λίτρα.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό υπάρχει το ΑΒS, το ΕSΡ αλλά και οι έξι αερόσακοι, ενώ στην άνεση περιλαμβάνονται όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμός, ηχοσύστημα, το πίσω διαιρούμενο κάθισμα και οι ζάντες αλουμινίου. Η έκδοση GΤS 1.8 Sport διαφοροποιείται στο σπορ πλαίσιο, στα σπορ σχεδίασης καθίσματα, στον πίνακα οργάνων, στην αεροδυναμική εξωτερική εμφάνιση και στις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Κοστίζει 23.800 ευρώ, τιμή λογική για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Έκδοση 1.8 GΤS

Κυβισμός 1.796

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 140/6.300

Ροπή στρέψης (Νm/ σ.α.λ) 178/3.800

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,7΄΄ Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210 Μέση κατανάλωση (λίτρα/100χλμ) 7,2