Aποκάλυψη στην κατηγορία σκούτερ με τροχούς 16 ιντσών αποτελεί το νέο Geopolis της Ρeugeot με το ελληνικότατο όνομα. Με ιδιόμορφη εμφάνιση και σχεδίαση που απέσπασε βραβείο, πολύ καλές επιδόσεις και άριστη οδική συμπεριφορά έρχεται να διεκδικήσει τα πρωτεία της κατηγορίας
▅ Οι μεγάλοι τροχοί στα σκούτερ αποκτούν ολοένα και περισσότερους οπαδούς, όχι αδίκως, αφού με αυτόν τον τρόπο συνδυάζεται η μόδα και η ευχρηστία των σκούτερ με την πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά (χάρη στα πλεονεκτήματα που παρουσιάζουν οι τροχοί μεγαλύτερης διαμέτρου) των μοτοσυκλετών. Η κατηγορία αυτή αποκτά όλο και περισσότερες νέες παρουσίες, αφού τα σκούτερ αυτά παρέχουν ταυτόχρονα άνεση και πολύ καλές επιδόσεις, ενώ η μόνη παραχώρηση που απαιτούν είναι ο λίγο ρηχότερος- και όχι απαραίτητα μικρότερος- αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα.

Ο μέχρι τώρα αδιαφιλονίκητος «ηγέτης» αυτής της κατηγορίας ήταν το Βeverly της Ρiaggio, ενώ μετά την εμφάνιση του Geopolis μάλλον θα πρέπει να ανησυχεί. Ήδη με την πρώτη εμφάνισή του απέσπασε βραβείο σαν το ομορφότερο σκούτερ του 2006, από τη διεθνή επιτροπή ΜDΑ (Μotorcycle Design Αssociation)! Φυσικά όχι αδίκως, αφού η επιθετική εμφάνιση και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες είναι από τα πράγματα που σε κερδίζουν από την πρώτη ματιά. Τα υπόλοιπα τα ανακαλύπτεις μόλις ξεκινήσεις.

Η αίσθηση όλης της κατασκευής θυμίζει άμεσα μοτοσυκλέτα, ενώ αντίστοιχη είναι και η οδική συμπεριφορά. Οι μεγάλοι τροχοί διαμέτρου 16 ιντσών εμπρός και πίσω με αντίστοιχα φαρδιά ελαστικά και οι μέτριας σκληρότητας αλλά με σωστή απόσβεση αναρτήσεις συμβάλλουν υπερθετικά στην άνεση και την ευελιξία του μέσα αλλά ενίοτε και έξω από την πόλη, ενώ άψογα σε αίσθηση και ισχύ κρίνονται και τα φρένα, ακόμα και σε καταστάσεις πανικού, συντελώντας στην ενεργητική ασφάλεια. Η συμπεριφορά στις στροφές συγκαταλέγεται στις καλύτερες μεταξύ των σκούτερ, φυσική συνέπεια της ακαμψίας του σωληνωτού πλαισίου που κρύβεται επιμελώς κάτω από τα πλαστικά, ενώ αντίστοιχη είναι και η κατευθυντικότητα στις ευθείες.

Φυσικά ένα από τα βασικά ατού του Βeverly είναι ο δυνατός τετράχρονος υγρόψυκτος κινητήρας από τη σειρά Leader της Ρiaggio, που τα 250 κυβικά εκατοστά του μαζί με την τετραβάλβιδη κεφαλή αποδίδουν ισχύ 22 ίππων που…φαίνεται στον δρόμο. Σβέλτη επιτάχυνση από στάση, αλλά και ευκολία στο να διατηρεί τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων ακόμα και με δύο άτομα στην ευρύχωρη και αναπαυτική σέλα μαρτυρούν στην πράξη τα αποθέματα δύναμης του κινητήρα, ενώ εύκολα θα δει κανείς και 140 στο ταχύμετρο. Παράλληλα εντυπωσιάζει η απουσία θορύβου και κραδασμών και φυσικά η εντελώς γραμμική λειτουργία του από κατώτατους ρυθμούς περιστροφής.

Όσο για την εμφάνιση, με τις καμπύλες αλλά και τις γωνίες να κυριαρχούν, προσφέροντας σε άλλα σημεία έναν ρετρό χαρακτήρα και σε άλλα έναν εντελώς μοντέρνο, το Geopolis εντυπωσιάζει, αλλά και ξεχωρίζει όπου και αν βρεθεί.

Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί η αυξημένη χωρητικότητα (10,5 λίτρα) του ρεζερβουάρ καυσίμου που κάνει πιο σπάνιες τις επισκέψεις σε βενζινάδικα, ενώ υπάρχει επιπλέον το ευρύχωρο ντουλαπάκι στην ποδιά. Η κίνηση μαζί του στην πόλη είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, αφού η ευχρηστία και η ευελιξία κυριαρχούν σε κάθε είδους μετακίνηση.

Τέλος, η τιμή του με 4.190 ευρώ συγκαταλέγεται στις χαμηλές της κατηγορίας, και παράλληλα με τα τόσα προτερήματα δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για επιλογές.