Κύμα ανατιμήσεων έρχεται μέσα στο επόμενο δίμηνο σε τιμολόγια ΔΕΚΟ, εισιτήρια αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών των ΚΤΕΛ, σε κόμιστρα ταξί και μεταφορικά ναύλα, που θα επιβαρύνουν τους καταναλωτές, προκαλώντας παράλληλα ντόμινο ανατιμήσεων σε δεκάδες προϊόντα ευρείας κατανάλωσης στην αγορά.


Από τον ερχόμενο Μάρτιο αυξάνονται κατά 5% τα εισιτήρια των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ, καθώς και οι ναύλοι όλων των φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, όπως αποφασίστηκε στις χθεσινές τελικές διαπραγματεύσεις των εκπροσώπων των ΚΤΕΛ και των φορτηγών με το υπουργείο Μεταφορών.

Από την 1η Μαρτίου πρόκειται να αυξηθούν κατά 5% και οι ναύλοι για τις εμπορευματικές μεταφορές που γίνονται με τα τρένα του ΟΣΕ.

Νωρίτερα όμως αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή οι αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί, οι οποίες- σύμφωνα με τον κ. Λιάπη- θα εγκριθούν την ερχόμενη εβδομάδα και θα ανέρχονται σε 7%-8%.

Πρόκειται για αυξήσεις που ξεπερνούν τον πληθωρισμό και οι οποίες σε ό,τι αφορά τα μεταφορικά ναύλα αναμένεται να προκαλέσουν αύξηση του κόστους των επιχειρήσεων, το οποίο και θα μετακυλίσουν στην αγορά με αυξήσεις των προϊόντων τους.

Ύδρευση- αποχέτευση

Δεν είναι όμως μόνο το νέο κύμα ακρίβειας που απειλεί τους καταναλωτές. Άμεση είναι η επίπτωση που θα έχουν από την αύξηση των τιμολογίων της ΕΥΔΑΠ, την οποία εισηγείται η επιχείρηση και αναμένεται να αποδεχθεί η κυβέρνηση.

Πρόκειται για αυξήσεις που συνολικά ανέρχονται σε 4,8% (αν υπολογισθεί και η αύξηση στα τέλη αποχέτευσης), για τις οποίες χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς άναψε το «πράσινο φως».

Οι αυξήσεις αναμένεται να εγκριθούν από τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα.

Παράλληλα, θέμα έχει ανοίξει και για αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, τις οποίες ουσιαστικά προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης με τις δηλώσεις του περί εφαρμογής ενός αυτοματοποιημένου συστήματος αυξήσεων των τιμολογίων της επιχείρησης.

Θέμα το οποίο άφησε και χθες ανοικτό ο ίδιος, παρά την προσπάθειά του να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, λέγοντας ότι δεν είναι του παρόντος. Τι διεκδικούσαν

Σημειώνεται ότι οι ιδιοκτήτες των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ διεκδικούσαν αυξήσεις της τάξης του 10%. Αποδέχτηκαν το 5% που πρότεινε το υπουργείο Μεταφορών, καθώς εξασφάλισαν τη χρονική παράταση του έργου των σημερινών ΚΤΕΛ.

● Όσον αφορά τα κόμιστρα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ο κ. Λιάπης δήλωσε χθες ότι δεν θα γίνουν νέες αυξήσεις.

Τα ταξί διεκδικούν 20%! Όσον αφορά τα τιμολόγια των ταξί, τα μέλη του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί της Αττικής (ΣΑΤΑ) διεκδικούν αυξήσεις που φτάνουν έως και το 20%!

Μεταξύ άλλων, οι ιδιοκτήτες των ταξί τής Αθήνας ζητούν να αυξηθεί κατά 6-12 ευρωλεπτά η χιλιομετρική αποζημίωση (μονή- διπλή ταρίφα) και να θεσπιστούν νέα τιμολόγια για τις κινήσεις από και προς τις μεγάλες πιάτσες των ταξί στην Αττική, όπως ήδη γίνεται τώρα στα δρομολόγια από και προς τα αεροδρόμια, και από τα λιμάνια.

Ήδη, από τις αρχές του περασμένου χρόνου υπήρξε σημαντική αναπροσαρμογή των κομίστρων, καθώς η σημαία στα ταξί διαμορφώθηκε στο 1 ευρώ από 0,85 λεπτά και η ελάχιστη διαδρομή στα 2,50 ευρώ από 1,75 ευρώ.

Τώρα οι ιδιοκτήτες των ταξί επαναφέρουν το αίτημά τους, για την εφαρμογή προκαθορισμένων τιμολογίων σε συγκεκριμένες διαδρομές από και προς τις «μεγάλες πιάτσες», κάτι που ισχύει σήμερα για τις μετακινήσεις των επιβατών προς τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας. Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών δεν προτίθεται να ικανοποιήσει τα αιτήματα αυτά των ιδιοκτητών ταξί, προς τους οποίους διαμηνύει ακόμα πως «δεν πρόκειται να καταργηθούν τα ταξίμετρα που εκδίδουν αποδείξεις».

Τα λαϊκά στρώματα θα την πληρώσουν πάλι


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ επιβάρυνση σε μεγάλα λαϊκά στρώματα θα επιφέρουν οι αυτοματοποιημένες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ και η επιβολή ενιαίου φόρου στα ακίνητα, τόνισαν χθες σε δηλώσεις τους στελέχη της αντιπολίτευσης, αντιδρώντας έντονα στις σχετικές δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργου Αλογοσκούφη, το Σαββατοκύριακο.

Ο κ. Αλογοσκούφης με ανακοίνωσή του επιβεβαίωσε ότι «στην τρίτη φάση της φορολογικής μεταρρύθμισης θα αντικατασταθούν οι διάφοροι φόροι που επιβαρύνουν την ακίνητη περιουσία με ένα χαμηλό ενιαίο τέλος». Κατά τον κ. Αλογοσκούφη με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί απλοποίηση του συστήματος και ελάφρυνση για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, κάτι που αμφισβητεί η αντιπολίτευση.

Αλλά ούτε την ύπαρξη σχεδίων περί εφαρμογής συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής των τιμολογίων της ΔΕΗ αρνήθηκε ο κ. Αλογοσκούφης. Είπε απλώς εξερχόμενος από τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή ότι δεν τίθεται κανένα θέμα τιμολογίων «αυτή τη στιγμή» και ότι για όλα αυτά τα θέματα η κυβέρνηση κάνει πλήρη και αναλυτικό διάλογο. Ο κ. Αλογοσκούφης είναι συνεπής στο δόγμα «παίρνω από τους πολλούς και δίνω στους λίγους» σχολίασε η υπεύθυνη του Τομέα Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ Βάσω Παπανδρέου, με αφορμή την επικείμενη κατάργηση του ΦΜΑΠ με παράλληλη επιβολή ενιαίου φόρου σε όλα τα ακίνητα.

Όπως τόνισε η κ. Παπανδρέου, οι μικροϊδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρους, ενώ οι μεγαλοϊδιοκτήτες θα πάρουν «δωράκια». Το χωράφι του αγρότη και η πρώτη κατοικία του εργαζόμενου θα αντιμετωπίζονται το ίδιο με την πολυτελή κατοικία και την εξοχική βίλα, επισήμανε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ. Δώρο της κυβέρνησης στους πιο πλούσιους ανθρώπους αυτής της χώρας χαρακτήρισε τα σχέδια για τον φόρο ακινήτων και ο Συνασπισμός, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ακραία ταξική και φοροεισπρακτική τακτική».