Μετά το Πάσχα θα λειτουργήσει η επέκταση του Μετρό από το Μοναστηράκι έως
το Αιγάλεω, που υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί περίπου 80.000 επιβάτες
ημερησίως.






Η επέκταση έως το Χαϊδάρι προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί τέλη του 2008, ενώ η
ιδιαίτερα σημαντική επέκταση έως τον Πειραιά υπολογίζεται για το 2012, σύμφωνα
με τα πιο αισιόδοξα σενάρια.


Με τη λειτουργία της γραμμής Αιγάλεω – Σύνταγμα, η απόσταση θα είναι εφικτό να
διανυθεί σε 6 λεπτά. Η επέκταση προς το Αιγάλεω αρχικά ήταν προγραμματισμένο
να παραδοθεί το 2005, αλλά όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς χθες
κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στα έργα, «δυστυχώς παραλάβαμε το έργο με
σημαντικές καθυστερήσεις που οφείλονταν σε μία σειρά από δυσεπίλυτα
αρχαιολογικά, τεχνικά, συμβατικά και οικονομικά ζητήματα».


Ο σταθμός «Βοτανικός» σχεδόν έχει ολοκληρωθεί και τώρα τοποθετείται ο
ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, στον σταθμό «Αιγάλεω» τοποθετούνται τα
αρχιτεκτονικά στοιχεία, ενώ στον σταθμό «Ελαιώνας» ακόμα δεν έχουν αρχίσει οι
εργασίες.


Στους σταθμούς «Αιγάλεω» και «Ελαιώνας» υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά
ευρήματα, αντίγραφα των οποίων πρόκειται να αναδειχθούν σε προθήκες μετά την
παράδοση της γραμμής στην κυκλοφορία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο σταθμός
«Ελαιώνας», όπου η αρχαιολογική σκαπάνη αποκάλυψε τμήμα της αρχαιότερης
γέφυρας της Ελλάδας η οποία περνούσε πάνω από τον Κηφισό ποταμό.


Κοντά στον σταθμό «Ελαιώνας», εκεί όπου θα γίνει το μεγάλο αμαξοστάσιο της
γραμμής, οι εκσκαφείς έχουν αναλάβει τον καθαρισμό της περιοχής από χιλιάδες
τόνους… σκουπιδιών. Όπως είχαν αποκαλύψει «ΤΑ ΝΕΑ», στη θέση του
αμαξοστασίου αποκαλύφθηκε μια τεράστια… παράνομη χωματερή δεκάδων
στρεμμάτων, η οποία λειτουργούσε για χρόνια στη σκιά της Ακρόπολης και για την
οποία ουδείς ανέλαβε ποτέ την ευθύνη.


Οι αρχαιολογικές ανασκαφές


Για την κατασκευή των έργων του Μετρό στην επέκταση προς Αιγάλεω
πραγματοποιήθηκαν αρχαιολογικές ανασκαφές σε συνολική έκταση 7.000 τ.μ., καθώς
η χάραξη της γραμμής κινείται στον άξονα της αρχαίας Ιεράς Οδού. Κατά τη
διάρκεια των ανασκαφών ήρθαν στο φως τμήματα της αρχαίας Ιεράς Οδού στο πλήρες
πλάτος του οδοστρώματός της, ιδιαίτερα των κλασικών χρόνων (5ος αιώνας),
τμήματα συνοικιακών νεκροταφείων, κατοικιών και εργαστηρίων από τα αρχαϊκά έως
και τα βυζαντινά χρόνια, τμήματα αρχαίων τοίχων με ιδιαίτερα καλή τοιχοδομία
που πιθανότατα ανήκουν σε αρχαίους ναούς.