Αν η κυριαρχία των SUV (οχήματα ελεύθερου χρόνου) είναι το προεξάρχον
στοιχείο της φετινής έκθεσης στο Παρίσι - ανοίγει αύριο τις πύλες της για το
κοινό - κανείς δεν μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από τις 50 πρεμιέρες νέων ή
ανανεωμένων μοντέλων.


Τι μας δείχνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Ότι το μέλλον μας, έτσι όπως
τουλάχιστον εκείνες το σχεδιάζουν, είναι ακόμη περισσότερο SUV. Μικρά, μεγάλα,
πολυτελείας, μικρομεσαία. Αρκεί να είναι SUV.


Ένα σύντομο πέρασμα από τα περίπτερα των εταιρειών αφήνει την εικόνα ακόμη και
στον πιο αδαή περί την αυτοκίνηση ότι το προϊόν που προβάλλουν οι
κατασκευαστές είναι τα κάθε είδους και μορφής τζιποειδή. Και με 50 και πλέον
πρεμιέρες, το φετινό Σαλόνι του Παρισιού δικαίως μπορεί να χαρακτηρισθεί ως
ένα από τα πιο ενδιαφέροντα των τελευταίων χρόνων.


Στο περίπτερο της Audi υπάρχει το Q7 με θηριώδη 12κύλινδρο κινητήρα
πετρελαίου, στην BMW η Χ3 που έχει υποβληθεί σε φέις λίφτινγκ, στη Chevrolet
το Captiva, στην Jeep το Compass αλλά και το πεντάθυρο Wrangler, στη Fiat το
Sedici, στη Ford το S-Max, στη Honda το πλήρως ανανεωμένο CR-V, στη Land Rover
το καινούργιο Freelander, στη Mitsubishi το Pajero και το concept για το νέο
Outlander, στην Opel το Antara, στη Nissan το Quashqai, στη Skoda το Octavia
Scout, στη Subaru το Β9 Tribeca. Έστω και αν η πολυαναμενόμενη BMW Χ5 δεν
παρουσιάσθηκε. Γεγονός που προξένησε έκπληξη.


Οι άνθρωποι της Toyota επεφύλαξαν στην έκθεση του Παρισιού τη δική τους
έκπληξη. Έπειτα από 40 χρόνια, το όνομα Corolla θα πάψει να υπάρχει σε
τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, και από την άνοιξη καλωσορίζουμε στην αγορά
το Aurius. Προς το παρόν, η Corolla θα εξακολουθήσει σε εκδόσεις σεντάν, χωρίς
την παραμικρή φήμη για την τύχη της στο απώτερο μέλλον.


Έκπληξη και η πρεμιέρα του νέου Ford Mondeo σε έκδοση στέισον βάγκον.


* Μεγάλο αφιέρωμα στα αστέρια που έλαμψαν στο Παρίσι στο «AutoNEA» την
προσεχή Τετάρτη








Land Rover Freelander. Η δεύτερη γενιά του βρετανικού 4Χ4 αποκαλύπτεται
στο Παρίσι. Ο εξωτερικός σχεδιασμός αλλά και το σαλόνι έχουν δεχθεί έντονη
επιρροή από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Σε πρώτη φάση οι κινητήρες θα
είναι V6 223 ίππων βενζίνης και ένας τούρμπο ντίζελ με 160 άλογα









Toyota Auris. Αποτέλεσε την έκπληξη, ακόμη και για τους ανθρώπους της
φίρμας. Είναι ουσιαστικά ο συνεχιστής της δυναστείας των Corolla, θα
διατίθεται κατ' αρχάς σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις και στην Ελλάδα
αναμένεται από τον ερχόμενο Απρίλιο με κινητήρες από 1,4 λ.









Lancia Delta. Η ιταλική φίρμα αποφάσισε να μπει ξανά στη μικρομεσαία
κατηγορία από την οποία απουσιάζει εδώ και χρόνια. Το πρωτότυπο στο Σαλόνι του
Παρισιού είναι πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής, το οποίο θα δούμε την επόμενη
χρονιά με κινητήρες 1,6 λ. και 2,0 λ.









Mitsubishi Pajero. Το κορυφαίο εκτός δρόμου μοντέλο της γιαπωνέζικης
φίρμας άλλαξε εμφάνιση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Διαθέτει εξελιγμένο
σύστημα τετρακίνησης και στην αγορά αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του επόμενου
χρόνου









Opel Antara. Ύστερα από αρκετά χρόνια, η Opel επανατοποθετείται στην
κατηγορία των 4Χ4 με ένα καλοσχεδιασμένο SUV, το οποίο στη βασική του έκδοση
εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 2,4 λίτρων που αποδίδει 141 άλογα









BMW 3 Coupe. Παγκόσμια πρεμιέρα για την κουπέ σειρά 3 της γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατ' αρχάς θα διατίθεται στις εκδόσεις 325i και 335i με
κινητήρες βενζίνης καθώς και με μοτέρ ντίζελ στην έκδοση 335









Citroen C4 Picasso. Με σχεδιασμό που παραπέμπει στο C4 και σαλόνι που
μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 7 άτομα, το Picasso κάνει την εμφάνισή του στην
παγκόσμια αγορά. Οι κινητήρες βενζίνης θα είναι 1,8 λ. και 2,0 λ. Με 6τάχυτο
μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων









Ford Mondeo. Άλλαξε, παίρνοντας στοιχεία από το S-ΜΑΧ και, όπως ανέφεραν
οι άνθρωποι της εταιρείας, θα λανσαριστεί την επόμενη άνοιξη. Όπως όλα
δείχνουν η βασική έκδοση θα φορά κινητήρα 1,6 λ. και η κορυφαία θα είναι 2,5
λ.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Σωτήρης Καδινόπουλος

Ακολουθήστε τα ΝΕΑ στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στα ΝΕΑ