Αν η κυριαρχία των SUV (οχήματα ελεύθερου χρόνου) είναι το προεξάρχον

στοιχείο της φετινής έκθεσης στο Παρίσι – ανοίγει αύριο τις πύλες της για το

κοινό – κανείς δεν μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από τις 50 πρεμιέρες νέων ή

ανανεωμένων μοντέλων.

Τι μας δείχνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Ότι το μέλλον μας, έτσι όπως

τουλάχιστον εκείνες το σχεδιάζουν, είναι ακόμη περισσότερο SUV. Μικρά, μεγάλα,

πολυτελείας, μικρομεσαία. Αρκεί να είναι SUV.

Ένα σύντομο πέρασμα από τα περίπτερα των εταιρειών αφήνει την εικόνα ακόμη και

στον πιο αδαή περί την αυτοκίνηση ότι το προϊόν που προβάλλουν οι

κατασκευαστές είναι τα κάθε είδους και μορφής τζιποειδή. Και με 50 και πλέον

πρεμιέρες, το φετινό Σαλόνι του Παρισιού δικαίως μπορεί να χαρακτηρισθεί ως

ένα από τα πιο ενδιαφέροντα των τελευταίων χρόνων.

Στο περίπτερο της Audi υπάρχει το Q7 με θηριώδη 12κύλινδρο κινητήρα

πετρελαίου, στην BMW η Χ3 που έχει υποβληθεί σε φέις λίφτινγκ, στη Chevrolet

το Captiva, στην Jeep το Compass αλλά και το πεντάθυρο Wrangler, στη Fiat το

Sedici, στη Ford το S-Max, στη Honda το πλήρως ανανεωμένο CR-V, στη Land Rover

το καινούργιο Freelander, στη Mitsubishi το Pajero και το concept για το νέο

Outlander, στην Opel το Antara, στη Nissan το Quashqai, στη Skoda το Octavia

Scout, στη Subaru το Β9 Tribeca. Έστω και αν η πολυαναμενόμενη BMW Χ5 δεν

παρουσιάσθηκε. Γεγονός που προξένησε έκπληξη.

Οι άνθρωποι της Toyota επεφύλαξαν στην έκθεση του Παρισιού τη δική τους

έκπληξη. Έπειτα από 40 χρόνια, το όνομα Corolla θα πάψει να υπάρχει σε

τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, και από την άνοιξη καλωσορίζουμε στην αγορά

το Aurius. Προς το παρόν, η Corolla θα εξακολουθήσει σε εκδόσεις σεντάν, χωρίς

την παραμικρή φήμη για την τύχη της στο απώτερο μέλλον.

Έκπληξη και η πρεμιέρα του νέου Ford Mondeo σε έκδοση στέισον βάγκον.

* Μεγάλο αφιέρωμα στα αστέρια που έλαμψαν στο Παρίσι στο «AutoNEA» την

προσεχή Τετάρτη

Land Rover Freelander. Η δεύτερη γενιά του βρετανικού 4Χ4 αποκαλύπτεται

στο Παρίσι. Ο εξωτερικός σχεδιασμός αλλά και το σαλόνι έχουν δεχθεί έντονη

επιρροή από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Σε πρώτη φάση οι κινητήρες θα

είναι V6 223 ίππων βενζίνης και ένας τούρμπο ντίζελ με 160 άλογα


Toyota Auris. Αποτέλεσε την έκπληξη, ακόμη και για τους ανθρώπους της

φίρμας. Είναι ουσιαστικά ο συνεχιστής της δυναστείας των Corolla, θα

διατίθεται κατ’ αρχάς σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις και στην Ελλάδα

αναμένεται από τον ερχόμενο Απρίλιο με κινητήρες από 1,4 λ.


Lancia Delta. Η ιταλική φίρμα αποφάσισε να μπει ξανά στη μικρομεσαία

κατηγορία από την οποία απουσιάζει εδώ και χρόνια. Το πρωτότυπο στο Σαλόνι του

Παρισιού είναι πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής, το οποίο θα δούμε την επόμενη

χρονιά με κινητήρες 1,6 λ. και 2,0 λ.


Mitsubishi Pajero. Το κορυφαίο εκτός δρόμου μοντέλο της γιαπωνέζικης

φίρμας άλλαξε εμφάνιση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Διαθέτει εξελιγμένο

σύστημα τετρακίνησης και στην αγορά αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του επόμενου

χρόνου


Opel Antara. Ύστερα από αρκετά χρόνια, η Opel επανατοποθετείται στην

κατηγορία των 4Χ4 με ένα καλοσχεδιασμένο SUV, το οποίο στη βασική του έκδοση

εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 2,4 λίτρων που αποδίδει 141 άλογα


BMW 3 Coupe. Παγκόσμια πρεμιέρα για την κουπέ σειρά 3 της γερμανικής

αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατ’ αρχάς θα διατίθεται στις εκδόσεις 325i και 335i με

κινητήρες βενζίνης καθώς και με μοτέρ ντίζελ στην έκδοση 335


Citroen C4 Picasso. Με σχεδιασμό που παραπέμπει στο C4 και σαλόνι που

μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 7 άτομα, το Picasso κάνει την εμφάνισή του στην

παγκόσμια αγορά. Οι κινητήρες βενζίνης θα είναι 1,8 λ. και 2,0 λ. Με 6τάχυτο

μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων


Ford Mondeo. Άλλαξε, παίρνοντας στοιχεία από το S-ΜΑΧ και, όπως ανέφεραν

οι άνθρωποι της εταιρείας, θα λανσαριστεί την επόμενη άνοιξη. Όπως όλα

δείχνουν η βασική έκδοση θα φορά κινητήρα 1,6 λ. και η κορυφαία θα είναι 2,5

λ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Σωτήρης Καδινόπουλος