Σχεδόν οι μισοί από τους οδηγούς των Ι.Χ., των ταξί και των μικρών φορτηγών

που καλούνται κάθε εβδομάδα – βάσει του προγράμματος του υπουργείου Μεταφορών

– να περάσουν τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο, επιλέγουν πλέον τα ΙΚΤΕΟ

(ανήκουν σε αντιπροσώπους της γαλλικής εταιρείας Autovision).

Εκτιμάται ότι κάθε εβδομάδα από τα τρία ΙΚΤΕΟ της Autovision που λειτουργούν

στον Ρέντη, στο Μενίδι και στον Σταυρό Αγίας Παρασκευής περνούν συνολικά

περίπου 3.500-3.800 οχήματα, όταν στα δημόσια ΚΤΕΟ η αντίστοιχη κίνηση των

οχημάτων ανέρχεται σε περίπου 3.500 οχήματα. Αποτέλεσμα της κίνησης αυτής

είναι ο τζίρος των ΙΚΤΕΟ της Αττικής να ανέρχεται ήδη σε ποσά που ξεπερνούν

τις 600.000 ευρώ τον μήνα!

Όπως αναφέρουν στελέχη της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών, τα

ΙΚΤΕΟ – κυρίως για τους οδηγούς της Αττικής – άρχισαν να αποτελούν…

μονόδρομο από τις αρχές του 2006 καθώς την ίδια περίοδο στα δημόσια ΚΤΕΟ

επικρατούσαν συνθήκες ασφυξίας!

Πλήθυναν τα προσκλητήρια

«Το έδαφος για να αυξηθεί η πελατεία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ», όπως εξηγούν,

«άρχισε να στρώνεται σταδιακά από το καλοκαίρι του 2005». Όπως επισημαίνουν,

μέχρι τότε, βάσει του προγράμματος πρόσκλησης των οχημάτων για τεχνικό έλεγχο

στην Αττική, καλούνταν να ελεγχθούν συνολικά περίπου 600 οχήματα την εβδομάδα.

Ξαφνικά, ο αριθμός αυτός τον Ιούλιο του 2005 τετραπλασιάστηκε (2.500 οχήματα),

ενώ σήμερα το εβδομαδιαίο προσκλητήριο για τα ΚΤΕΟ αφορά πλέον 6.000 οχήματα!

Μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο, αναφέρουν τα ίδια στελέχη, οι περισσότεροι

οδηγοί προτιμούσαν τα δημόσια ΚΤΕΟ δεδομένου ότι τα παράβολα ελέγχου ήταν πολύ

πιο φθηνά (23,5 ευρώ) σε σχέση με αυτά των ΙΚΤΕΟ (44 ευρώ).

Έτσι, το επόμενο… μέτρο των αρμοδίων του υπουργείου Μεταφορών ήταν

«οικονομικό» και αφορούσε συγκεκριμένα την κατά 55% αύξηση των τελών ελέγχου

στα δημόσια ΚΤΕΟ! Συγκεκριμένα, το παράβολο για τον έλεγχο των Ι.Χ. και των

ταξί από τον περασμένο Ιανουάριο αυξήθηκε στα 36 ευρώ (από 23,5 ευρώ), ενώ το

παράβολο για τα μικρά φορτηγά (έως 3,5 τόνους) αυξήθηκε στα 52 ευρώ (από 35

ευρώ).

Έσβησαν το αντικίνητρο

Άλλωστε, αυτό ζητούσαν και οι ιδιοκτήτες των ΙΚΤΕΟ που θεωρούσαν ότι οι

χαμηλότερες τιμές των δημόσιων ΚΤΕΟ λειτουργούσαν ως αντικίνητρο, κυρίως για

την προσέλευση Ι.Χ. στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.

Σημειώνεται ότι η Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας είχε εισηγηθεί τη μείωση

των παραβόλων, ως ένα επιπλέον κίνητρο, ώστε να ελέγχονται περισσότερα οχήματα

από τα δημόσια ΚΤΕΟ (σήμερα ελέγχεται μόνο το 50%) με στόχο να περιοριστεί ο

τεχνικός παράγοντας στα τροχαία ατυχήματα.