«Πριν από δύο ημέρες μου πήρε ακριβώς μισή ώρα για να κάνω μια διαδρομή

περίπου τριών χιλιομέτρων. Το κυκλοφοριακό στην Πάτρα πάει ολοένα προς το

χειρότερο. Πιστεύαμε ότι με την περιμετρική λεωφόρο θα βελτιωνόταν η κατάσταση

στο κέντρο της πόλης, αλλά δυστυχώς δεν έγινε τίποτα».

Ο κ. Ανδρέας Τζίμης είναι τραπεζικός υπάλληλος και εργάζεται στο κέντρο της

Πάτρας. Οι καθημερινές του μετακινήσεις στην αχαϊκή πρωτεύουσα είναι, όπως

λέει, «εφιάλτης». Μάλιστα, όπως διαπιστώνει, τα μέτρα που κατά καιρούς

εξαγγέλλονται και τίθενται σε εφαρμογή, «είναι αποσπασματικά με συνέπεια να

λειτουργούν ως ασπιρίνες». Για τους περισσότερους κατοίκους της Πάτρας – όπως

και για τον κ. Τζίμη – το κυκλοφοριακό είναι το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα στην

καθημερινότητά τους. «Οι χώροι στάθμευσης που υπάρχουν είναι ανεπαρκείς, ενώ

τα περισσότερα αστικά λεωφορεία είναι παλιά και οι συγκοινωνίες δεν είναι

αξιόπιστες.

Το μέγεθος του προβλήματος, πάντως, αναγνωρίζουν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι της

Πάτρας. Όπως λέει ο κ. Ανδρέας Φούρας (ΠΑΣΟΚ), πρώτο μέλημά του θα είναι ο

συγκοινωνιακός σχεδιασμός. «Στοχεύουμε στη δημιουργία φορέα διαχείρισης της

κυκλοφορίας στην πόλη και δημιουργία χώρων στάθμευσης που θα τους

διαχειρίζεται δημοτική επιχείρηση. Αυτά σε συνδυασμό με την επίσπευση της

ολοκλήρωσης της μικρής περιμετρικής οδού και την αναβάθμιση των αστικών

συγκοινωνιών με την ενίσχυσή τους με μέσα σταθερής τροχιάς – τραμ – μπορούν να

δώσουν λύση», επισημαίνει.

Από την πλευρά του, ο κ. Ευάγγελος Φλωράτος (Ν.Δ.) σημειώνει ότι

προγραμματίζει τη λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με μέγιστη

παραμονή στο κέντρο της πόλης τις δύο ώρες, παράλληλα με τη λειτουργία δωρεάν

δημοτικής συγκοινωνίας. Στο πρόγραμμα του συνδυασμού του προβλέπεται επίσης η

δημιουργία λεωφορειοδρόμων παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου

δικτύου αστικών συγκοινωνιών. «Στόχος μας επίσης είναι να μετεγκατασταθούν

εκτός κέντρου δημόσιες υπηρεσίες», λέει.


Για τα παρκόμετρα

Κατά των παρκομέτρων, πάντως, τάσσεται ο κ. Κώστας Πελετίδης (ΚΚΕ), «εκτός κι

αν λειτουργήσουν δωρεάν». «Θέλουμε πάρκινγκ, αναβάθμιση των αστικών

συγκοινωνιών και την ίδρυση δημοτικού οργανισμού που θα αναλάβει τον σχεδιασμό

και την υλοποίηση σύγχρονου συστήματος αστικών συγκοινωνιών», σημειώνει. Την

ίδια ώρα, ο κ. Γιάννης Δημαράς («αντάρτης» του ΠΑΣΟΚ, στηρίζεται από τον ΣΥΝ),

προτείνει τη λήψη μέτρων «για την αποθάρρυνση της χρήσης των Ι.Χ. στο κέντρο

της Πάτρας, με την κατασκευή περιφερειακών πάρκινγκ και την επιδότηση του

εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών, με ταυτόχρονη αναβάθμισή τους».

Ο κ. Χρήστος Πατούχας (ανεξάρτητος/Αριστερά) σημειώνει ότι το κυκλοφοριακό

αφορά όλη την πόλη και όχι μόνο το κέντρο της. Έτσι, προτείνει την πλήρη

αξιοποίηση της περιμετρικής λεωφόρου της Πάτρας και την άμεση ολοκλήρωση της

μικρής περιμετρικής, μαζί με αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και σχεδιασμό ποδηλατοδρόμων.