Η ΕΙΔΗΣΗ για τον θάνατο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν

υπερβολική – όπως αποδεικνύει η προχθεσινή παρουσίαση του τελευταίου μοντέλου

του Mini. Κάτω από το βλέμμα ενός Γκόρντον Μπράουν που ακτινοβολούσε, η

δεύτερη γενιά Mini βγήκε από την άψογη υψηλής τεχνολογίας γραμμή παραγωγής του

Κόουλι της Οξφόρδης. Οι σχέσεις της Οξφόρδης με την παραγωγή αυτοκινήτων

χρονολογούνται από τον πρωτοπόρο Ουίλιαμ Μόρις, τον μετέπειτα Λόρδο Νάφιλντ, ο

οποίος βοήθησε να ιδρυθεί η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία. Το Κόουλι ωστόσο

βρίσκεται τώρα στα χέρια του Γερμανού κατασκευαστή αυτοκινήτων BMW – και η

δική του επένδυση και τεχνολογία έκαναν το ξανασχεδιασμένο Mini τόσο μεγάλη

επιτυχία. Το 2005, το Κόουλι παρήγαγε 200.000 από τα νέα Mini, διπλάσια απ’

ό,τι ανέμενε η BMW όταν άρχισε να τα πουλάει το 2001. Πέρυσι, 1,6 εκατομμύριο

επιβατικά αυτοκίνητα παρήχθησαν στη Βρετανία και τα περισσότερα εξήχθησαν. Ο

αριθμός αυτός μπορεί να συγκριθεί με το 1,2 εκατομμύριο αυτοκίνητα που είχαν

παραχθεί εδώ το 1978, κατά την ακμή της British Leyland.