Χρόνο… χρόνο προσπερνά τα χρονοδιαγράμματα το Μετρό της Αθήνας: οι

προγραμματισμένες επεκτάσεις του – με εξαίρεση μέχρι στιγμής εκείνη προς το

Ελληνικό – καταγράφουν καθυστερήσεις.

Μεγάλοι χαμένοι είναι οι κάτοικοι των ανατολικών προαστίων, ενώ όσον αφορά

τους σταθμούς Νομισματοκοπείο, Χολαργός και Αγία Παρασκευή – αν και η

κατασκευή τους θεωρείται εύκολη από τεχνικής απόψεως – η παράδοσή τους

ενδέχεται να μετατεθεί σταδιακά έως και για το… 2009!

Χαμένοι όμως είναι και οι κάτοικοι στα δυτικά προάστια, που θα… βάλουν το

Μετρό στη ζωή τους έπειτα από δύο χρόνια: η κατασκευή των σταθμών Περιστέρι

και Ανθούπολη παρουσιάζει προβλήματα λόγω των πολλών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων

που πρέπει να γίνουν αλλά και λόγω των πιέσεων που ασκούνται από τους εμπόρους

της περιοχής οι οποίοι «παζαρεύουν» τις «εργοταξιακές ημέρες» που θα φέρουν

αποκλεισμό στα μαγαζιά τους…

Και οι δύο σταθμοί προβλεπόταν αρχικά να παραδοθούν το 2007, αλλά ακόμα δεν

έχουν στηθεί ούτε τα εργοτάξια, αφού είναι σε εξέλιξη οι «μελέτες» για τις

απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Η Αττικό Μετρό έχει καλέσει σε

διαβούλευση τους καταστηματάρχες, ενώ το προεκλογικό κλίμα λόγω δημοτικών

εκλογών αποδεικνύεται παράγων καταλυτικής σημασίας για την ταχύτητα της εν

λόγω διαβούλευσης.

«Περιπέτειες» όμως αντιμετωπίζει το Μετρό και στη γραμμή μήκους 4,3

χιλιομέτρων, Μοναστηράκι – Αιγάλεω, κυρίως λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων

και των τεχνικών δυσκολιών στο τμήμα Κηφισού.

Το πιο παραμελημένο έργο όμως – αν και η σήραγγα είναι έτοιμη – είναι η

κατασκευή των σταθμών Νομισματοκοπείο, Χολαργός και Αγία Παρασκευή. Το

πρόβλημα έγκειται στο ότι, για να κατασκευαστεί ο τελευταίος σταθμός, θα

πρέπει η γραμμή του Μετρό να σταματήσει από το Πεντάγωνο ώς τη Δουκίσσης

Πλακεντίας και οι επιβάτες να διακινούνται με λεωφορεία για διάστημα από 3 έως

6 μήνες. Ο διαγωνισμός για τους τρεις σταθμούς έγινε τον Ιανουάριο του 2005,

αλλά οι ενδιαφερόμενοι θα καταθέσουν οικονομικές-τεχνικές προσφορές στις 15

Οκτωβρίου του 2006!

Για τους εν λόγω τρεις σταθμούς υπάρχουν δύο σενάρια: το «αισιόδοξο» που θέλει

τους σταθμούς Νομισματοκοπείο και Χολαργός να ανοίγουν στα τέλη του 2007 ή τις

αρχές του 2008 και το «ρεαλιστικό» που… παραπέμπει στις αρχές του 2008 για

το Νομισματοκοπείο, στα τέλη του 2008 για τον Χολαργό και στο 2009 για τον

σταθμό Αγίας Παρασκευής.