Τρεις οδικοί άξονες στη Μακεδονία, στην Πελοπόννησο και την Κρήτη «σπάνε»
το θλιβερό ρεκόρ του πετάλου του Μαλιακού στα θανατηφόρα δυστυχήματα. Κατά το
πρώτο οκτάμηνο φέτος, 64 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης -
Καβάλας - Δράμας, στην Πατρών - Πύργου - Τριπόλεως και στην Κισσάμου -
Σητείας.






Και ενώ στον Μαλιακό έχουν αρχίσει ήδη τα έργα κατασκευής της νέας, σύγχρονης,
εθνικής οδού, για τους τρεις αυτούς άξονες δεν υπάρχει καν σχέδιο από την
πολιτεία.


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, τα ατυχήματα και δυστυχήματα είναι
καθημερινή ρουτίνα σε αυτούς τους τρεις «δρόμους - καρμανιόλες», οι οποίοι
διατηρούν τα χαρακτηριστικά των δρόμων που σχεδιάσθηκαν και κατασκευάσθηκαν τη
δεκαετία του '60 και '70.


«Μετράνε νεκρούς»


«Το μόνο που κάνουν είναι να μετράνε νεκρούς...» λένε οι συγκοινωνιολόγοι.
Είναι ενδεικτικό ότι μέσα στο πρώτο οκτάμηνο του 2006, στον δρόμο Θεσσαλονίκης
- Καβάλας - Δράμας 21 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 13 τραυματίστηκαν
βαριά. Δεκαοκτώ άφησαν την τελευταία τους πνοή στον άξονα από την Πάτρα έως
την Τρίπολη, ενώ το ίδιο διάστημα στην Κρήτη στον άξονα Κισσάμου - Σητείας 25
άνθρωποι πέθαναν και 70 τραυματίστηκαν, πολλοί από τους οποίους σοβαρά. 74
τροχαία σημειώθηκαν στην εθνική οδό της Κρήτης, από την αρχή του χρόνου έως το
τέλος Αυγούστου: σε κανένα άλλο τμήμα του εθνικού δικτύου, σύμφωνα με τα
στοιχεία της Τροχαίας, δεν καταγράφηκαν περισσότερα. Πρόκειται για δρόμο χωρίς
φωτισμό στο μεγαλύτερο μέρος του, με κακοσυντηρημένη άσφαλτο, χωρίς σήμανση,
με επικίνδυνους κόμβους, χωρίς διαχωριστικά στηθαία και με... μιάμιση λωρίδα
ανά κατεύθυνση.


Αντίστοιχα, στο φονικό πέταλο του Μαλιακού μήκους 75 χιλιομέτρων, έγιναν 7
θανατηφόρα και έχασαν τη ζωή τους 9 άνθρωποι, ενώ ο πρώην αστυνομικός
διευθυντής Στερεάς Ελλάδος κ. Νικόλαος Λουλούδας υπολογίζει σε 20 τους
θανάτους στο ίδιο τμήμα της εθνικής στη διάρκεια του 2005.


Χωρίς φωτισμό και νησίδα


«Και οι τρεις αυτοί άξονες έχουν ένα χαρακτηριστικό. Σχεδιάστηκαν και
κατασκευάστηκαν πριν από πολλά χρόνια. Μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τους
κυκλοφοριακούς φόρτους μιας άλλης εποχής. Ο νεώτερος από αυτούς, ο άξονας
Πατρών - Πύργου - Τριπόλεως, δόθηκε τμηματικά στην κυκλοφορία τη δεκαετία του
'70, τότε που κινούνταν στους δρόμους μόλις το ένα δέκατο των οχημάτων που
υπάρχουν σήμερα» λέει στα «ΝΕΑ» ο πολιτικός μηχανικός - συγκοινωνιολόγος κ.
Νίκος Ποριώτης. «Επίσης διαθέτουν μεγάλα τμήματα που είναι ευθείες και
προκαλούν τον οδηγό να τρέξει. Όλοι αυτοί οι δρόμοι όμως δεν έχουν
διαχωριστική νησίδα, δεν φωτίζονται επαρκώς, είναι κακοσχεδιασμένοι - ήταν
κατάλληλοι για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν πριν από 20 χρόνια».


Μόνο στη μία ψάχνουν για επενδυτές



ΜΟΝΟ η εθνική που συνδέει την Πάτρα με την Τρίπολη προβλέπεται να
ενταχθεί σε «πρόγραμμα συμβάσεως παραχώρησης» - ακόμα και αυτό όμως δεν είναι
σίγουρο. «Προγραμματίζουν να βρουν ιδιώτες επενδυτές οι οποίοι θα αναλάβουν να
την εκσυγχρονίσουν. Να τη μετατρέψουν σε κλειστό αυτοκινητόδρομο,
αναλαμβάνοντας τη συντήρηση και εισπράττοντας τα διόδια για μεγάλο χρονικό
διάστημα. Όμως θα πρέπει πρώτα απ' όλα να βρεθούν αυτοί οι επενδυτές, κάτι που
δεν είναι τόσο εύκολο» επισημαίνει ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων
Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από