Σε ενδοκυβερνητική κόντρα – ανάμεσα στην υπουργό Εξωτερικών και την υπουργό

Παιδείας – εξελίσσεται η υπόθεση της δημιουργίας τεμένους για τους

μουσουλμάνους της Αττικής.

Ο κ. Γ. Καλός δήλωσε σύμφωνος με την κατασκευή τζαμιού στην Αθήνα αλλά

αντίθετος με την πρόταση που προωθεί η κ. Ντ. Μπακογιάννη για επαναλειτουργία

του παλιού τζαμιού στο Μοναστηράκι

Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Καλός φρόντισε χθες στη Βουλή να δηλώσει σύμφωνος

με την κατασκευή τζαμιού στην Αθήνα – κάτι που έχει ήδη αποφασιστεί στο

Κοινοβούλιο – αλλά αντίθετος με την πρόταση που προωθεί η κ. Ντόρα Μπακογιάννη

για επαναλειτουργία του παλιού τζαμιού στο Μοναστηράκι.

H πολύωρη συζήτηση, που προκλήθηκε με παραπλήσιες προτάσεις νόμων για τον

χωρισμό Εκκλησίας – Κράτους που είχαν κατατεθεί από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, του

KKE, του ΣΥΝ και τους ανεξάρτητους βουλευτές κ.κ. Μάνο και Ανδριανόπουλο,

περιεστράφη γύρω από το θέμα της ανέγερσης λατρευτικών τεμενών για τους

μουσουλμάνους.

H θέση της κυβέρνησης ήταν πάντως σαφής: «Ναι στο τζαμί, αλλά όχι

στο Μοναστηράκι». Μάλιστα ο υφυπουργός Παιδείας Γιώργος Καλός επισήμανε

ότι «η βούλησή μας είναι να δημιουργηθεί τζαμί, χωρίς ωστόσο

να προκληθούν θρησκευτικές αντιθέσεις και φανατισμοί». Παρασκηνιακά,

στελέχη του υπουργείου Παιδείας μιλούσαν για «αντιδράσεις» που έχουν ήδη

εκδηλωθεί μετά την αποκάλυψη – από «TA NEA» – της πρότασης που προωθεί η

υπουργός Εξωτερικών.


Τοπικές αντιδράσεις

H πρόταση για την επαναλειτουργία του παλιού τζαμιού στο Μοναστηράκι, το

οποίο λειτουργεί ως μουσείο κεραμικής τέχνης, προκαλεί ενδοκυβερνητική κόντρα

Όπως είναι γνωστό, έχουν εκδηλωθεί πολλές τοπικές αντιδράσεις στην απόφαση της

κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με την οποία το υπουργείο Οικονομικών είχε εκχωρήσει

τριάντα τρία στρέμματα στην Παιανία για τη δημιουργία Ισλαμικού Κέντρου, όπου

θα χτιζόταν και τζαμί. H Εκκλησία έχει ταχθεί υπέρ της δημιουργίας τζαμιού,

αλλά – όπως είπε στα «NEA» ο εκπρόσωπος Τύπου της Αρχιεπισκοπής κ. X.

Κονιδάρης – ως καλύτερη λύση προκρίνει τον Ελαιώνα ή τον Βοτανικό.

Αντιθέτως, δύο βουλευτές, ο ανεξάρτητος βουλευτής Στέφανος Μάνος και ο Νάσος

Αλευράς του ΠΑΣΟΚ, σε δηλώσεις τους τάχθηκαν υπέρ της δημιουργίας τζαμιού στο

Μοναστηράκι, με τη μετατροπή του υπάρχοντος μουσείου έξω από τον σταθμό του

Μετρό.

Στη συζήτηση, κατα την οποία το KKE και ο ΣΥΝ ανέπτυξαν τις θέσεις τους για

τον χωρισμό Εκκλησίας – Κράτους, ο Αλέκος Αλαβάνος έκανε και ορισμένες

παρατηρήσεις για γενικότερα θέματα που προκάλεσαν αίσθηση. «Δεν πρέπει να

παραδοθεί ο πολιτικός κόσμος στα κανάλια» είπε αναφερόμενος στο σημερινό

ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. «Δεν μπορεί να σηκώσει τα χέρια. Κάποιοι έχουν θέσει

υπό την προστασία τους τον Καρατζαφέρη για να φυτρώσει η ακροδεξιά. Βησσαρίων

και Καρατζαφέρης περιφέρονται από κανάλι σε κανάλι. Το καταγγέλλω. Και οφείλει

και το ΠΑΣΟΚ να μιλήσει, να μην έχει κλειστά τα μάτια».

Κατηγορώ κατά Χριστόδουλου

Στ. Μάνος: «Συνειδητοποιούμε ότι στην Κωνσταντινούπολη με τον ελάχιστο

ελληνορθόδοξο πληθυσμό λειτουργούν δεκάδες εκκλησίες;»

Ο Σ. ΜΑΝΟΣ κατηγόρησε τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. «Διαβάζω – είπε –

ότι ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος απορρίπτει την πρόταση της κ. Μπακογιάννη

να επαναλειτουργήσει το παλιό τζαμί στο Μοναστηράκι και προτείνει να

δημιουργηθεί τζαμί στην Παιανία. Μα δεν είναι λογικό να έχουν χώρο λατρείας

κοντά στις περιοχές όπου ζουν; Συνειδητοποιούμε ότι στην Κωνσταντινούπολη με

τον ελάχιστο ελληνορθόδοξο πληθυσμό λειτουργούν δεκάδες εκκλησίες;».


T. Χυτήρης: «Μα είναι πολιτισμένο το κράτος όταν πεθαίνει ένας μουσουλμάνος

στην Αθήνα και τον πηγαίνουν στη Θράκη ή στο εξωτερικό;»

Ανάλογη τοποθέτηση έκανε και ο πρώην υπουργός Τηλέμαχος Χυτήρης – και σε

αρκετά σημεία συμφώνησε και ο κ. A. Λοβέρδος – ο οποίος επισήμανε: «Μα δεν

πρέπει οι μουσουλμάνοι στην Αθήνα να έχουν έναν χώρο να θάβονται; Μα είναι

πολιτισμένο το κράτος όταν πεθαίνει ένας μουσουλμάνος στην Αθήνα και τον

πηγαίνουν στη Θράκη ή στο εξωτερικό; Έπειτα είναι σαν την κολοκυθιά το

παιχνίδι για το πού θα γίνει το τζαμί. Πολλοί πολιτικοί ορκίστηκαν στο

Ευαγγέλιο και δεν το σεβάστηκαν. Έγιναν δικτάτορες. H Εκκλησία πήγε μαζί τους,

τους στήριξε. Θέλουμε την αλήθεια ή να είμαστε Φαρισαίοι; Και να σταματήσει

η διοίκηση της Εκκλησίας το παιχνίδι με το σκήνωμα του Βησσαρίωνα. Να

θαφτεί. Είναι εικόνα πολιτισμένου κράτους;».