Καλοκαίρι ταλαιπωρίας προβλέπεται εκείνο του 2007 για τους επιβάτες του

Μετρό στη γραμμή της Εθνικής Άμυνας. Τότε θα κλείσει προσωρινά – λόγω των

έργων κατασκευής τριών νέων σταθμών – η γραμμή μεταξύ των σταθμών Εθνικής

Άμυνας και Χαλανδρίου ή Δουκίσσης Πλακεντίας.

Οι επιβάτες του Μετρό αναγκαστικά για τρεις μήνες θα αποβιβάζονται στο

Πεντάγωνο και θα συνεχίζουν με λεωφορείο μέχρι τον σταθμό Χαλανδρίου ή μέχρι

της Δουκίσσης Πλακεντίας, καθώς ακόμα και σήμερα δεν έχει ακόμα αποφασιστεί

ούτε αυτό. Ο χρόνος «κλεισίματος» της γραμμής αποτελεί και μέρος της προσφοράς

του αναδόχου ώστε να «υπάρχει κίνητρο συμπίεσης του χρόνου».

Πρώτος αναμένεται να παραδοθεί ο σταθμός Νομισματοκοπείου – τον Σεπτέμβριο του

2007. Ενδεχομένως και ο σταθμός του Χολαργού θα παραδοθεί στα τέλη του ίδιου

χρόνου. Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής αναμένεται να είναι έτοιμος μέσα στο

2008.

Όμως, τα χρονοδιαγράμματα αυτά, όπως επισημαίνουν πηγές της Αττικό Μετρό A.E.,

δίνονται υπό την προϋπόθεση να μην υπάρξουν ενστάσεις στο αποτέλεσμα του

διαγωνισμού κατασκευής των σταθμών. «Αν υπάρξουν ενστάσεις, τότε θα αλλάξουν

και τα χρονοδιαγράμματα», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Το κλείσιμο της γραμμής

θεωρείται απαραίτητο τεχνικά για να κατασκευαστούν οι τρεις σταθμοί οι οποίοι

έμειναν «πίσω» κατά την κατασκευή της γραμμής προς το αεροδρόμιο. Όπως είναι

γνωστό, κατά ένα μέρος η καθυστέρηση οφείλεται και στην άρνηση – τότε – της

δημοτικής αρχής Αγίας Παρασκευής να κατασκευαστεί ο σταθμός στην ομώνυμη

πλατεία, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει η χάραξη της γραμμής. Ο

πονοκέφαλος του σχεδιασμού της εκ των υστέρων κατασκευής των τριών σταθμών

κράτησε αρκετούς μήνες, καθώς υπάρχουν σκέψεις να διατηρηθεί η γραμμή ανοιχτή

στο ενδιάμεσο – εισηγήσεις οι οποίες τελικά απορρίφθηκαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις εννέα κοινοπραξίες που κατέθεσαν προσφορές για

την κατασκευή των τριών σταθμών συνεχίζουν οι επτά.

Αργεί ο κλιματισμός

Εν τω μεταξύ επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την τοποθέτηση κλιματισμού

στα 14 τρένα που προμηθεύτηκε η Αττικό Μετρό από την Κορέα το 2003, καθώς στον

πρώτο διαγωνισμό δεν κατετέθη καμία προσφορά. Όπως επισημαίνεται από πηγές της

εταιρείας, «η αιτία για την απροθυμία κατάθεσης προσφορών ήταν ότι δεν κρίθηκε

επαρκής ο χρόνος προετοιμασίας της προσφοράς», ενώ οι ίδιες πηγές

διαβεβαιώνουν ότι «δεν πρόκειται να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του έργου».