Βαρύ κλίμα επικρατεί στο εσωτερικό της κυβέρνησης λόγω των αρνητικών

δημοσκοπήσεων, αλλά και της προσπάθειας υπουργών να επιρρίψουν ο ένας στον

άλλον τις ευθύνες για λανθασμένους χειρισμούς και τη διαφαινόμενη αποτυχία των

μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης.

Χθες, μάλιστα, άρχισε νέος γύρος αντιπαραθέσεων με αφορμή το νομοσχέδιο για

τις ΔΕΚΟ και των διαπραγματεύσεων για το μέλλον της Ολυμπιακής.

Ο Μιχάλης Λιάπης και ο Γιώργος Αλογοσκούφης έβγαλαν πάλι τα μαχαίρια. Αφορμή

αποτέλεσαν οι δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας, ο οποίος άφησε ανοιχτό το

ενδεχόμενο να υπάρξει αναστολή της υλοποίησης του νόμου που ψήφισε η κυβέρνηση

τον Δεκέμβριο για τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ, που προβλέπει πως αν μετά την παρέλευση

τετραμήνου από τη δημοσίευσή του – δηλαδή έως τις 23 Απριλίου – δεν υπάρξει

συμφωνία ανάμεσα στις διοικήσεις και τους εργαζομένους η κυβέρνηση με νόμο

αποφασίζει για τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις (π.χ. μισθοί, κανονισμοί

προσωπικού κ.ά.).

Όπως αναφέρουν πηγές στο υπουργείο Οικονομίας, ο υπουργός επιδιώκει την

καθυστέρηση της υλοποίησης του νόμου, επειδή θεωρεί ότι εάν νομοθετήσει για

τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων ΓΣΕΕ – ΣΕΒ αυτό θα

εκληφθεί ως παρέμβαση της κυβέρνησης, η οποία θα χρεωθεί και την περαιτέρω

επιδείνωση του εργασιακού κλίματος. Επιπλέον, στο υπουργείο Οικονομίας λένε

πως οι διοικήσεις δεν έχουν κάνει την απαραίτητη προεργασία για να εφαρμοστεί

με επιτυχία ο νόμος.

Απόψεις του Καραμανλή

H αντίδραση του Μιχάλη Λιάπη στις πληροφορίες περί αναστολής του νόμου ήταν

έντονη. Εξερχόμενος από το Μαξίμου, μετά τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό,

ο υπουργός Μεταφορών τόνισε πως «ο νόμος έχει συγκεκριμένες προθεσμίες, η μία

εκ των οποίων είναι για το τέλος Απριλίου» και πρόσθεσε: «Πρέπει να έχουμε

καταλήξει στον διάλογο για να φθάσουμε σε μια οριστική λύση όσον αφορά τις

συλλογικές συμβάσεις. Εγώ αυτό τον νόμο έχω, με αυτό τον νόμο πηγαίνω». Πηγές

στο υπουργείο Μεταφορών μάλιστα έλεγαν, μετά τη συνάντηση, πως ο κ. Λιάπης

απηχεί και τις απόψεις του Κώστα Καραμανλή με τον οποίο συζήτησε το θέμα.

Τόνιζαν δε πως θα ήταν κόλαφος για την κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο

που διαφήμισε ως τη σημαντικότερη μεταρρύθμισή της ή ακόμα και να αλλάξει τις

καταληκτικές του ημερομηνίες με νομοθετική ρύθμιση.

Ο M. Λιάπης δεν περιορίστηκε στις δηλώσεις. Απάντησε και στον Θόδωρο

Ρουσόπουλο, ο οποίος είχε επίσης αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο της αναστολής

υλοποίησης του νόμου «για λίγες εβδομάδες». Αποτέλεσμα: μετά τις «αμοιβαίες

εξηγήσεις», όπως σχολίαζαν ειρωνικά κυβερνητικά στελέχη, ο κ. Ρουσόπουλος

προσέθεσε στην απομαγνητοφώνηση του μπρίφινγκ τη φράση: «Πρόθεση της

κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθούν όλα εντός του καθορισμένου χρονικού

πλαισίου».

Κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν πάντως πως ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος

εμφανίστηκε χθες «μπροστάρης» στην εφαρμογή του νόμου για τις ΔΕΚΟ, ανήκε

στους σημαντικότερους πολεμίους του κατά το παρελθόν επειδή θεωρούσε ότι του

αφαιρεί αρμοδιότητες και μεταφέρει τις εποπτευόμενες ΔΕΚΟ στον έλεγχο του

υπουργείου Οικονομίας. Στελέχη του οικονομικού επιτελείου υποπτεύονται μάλιστα

πως ο Μιχάλης Λιάπης είναι αποφασισμένος να αρχίσει τις διαπραγματεύσεις χωρίς

να ελπίζει σε θετικό αποτέλεσμα, μόνο και μόνο για να αποτύχουν και να φέρει

σε δύσκολη θέση τον Γιώργο Αλογοσκούφη, ο οποίος θα πρέπει τότε να

νομοθετήσει.

Δυσφορία για Ολυμπιακή

Εκτός από την κόντρα με τον κ. Αλογοσκούφη πάντως, ο υπουργός Μεταφορών δεν

κρύβει και τη δυσφορία του για την εξέλιξη του θέματος της Ολυμπιακής. Οι

συνεργάτες του καταλογίζουν ελλιπή ενημέρωση από τον υφυπουργό Πέτρο Δούκα για

το επενδυτικό σχήμα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν πηγές στο υπουργείο

Μεταφορών, το θέμα είναι να βρεθούν οι επενδυτές – «επενδυτές δεν βλέπουμε».

Ο κ. Δούκας απάντησε δηκτικά στον υπουργό Μεταφορών, λέγοντας ότι «είναι

καιρός για περισσότερη δουλειά και λιγότερη παραπολιτική». Πηγές στο υπουργείο

Οικονομικών επισήμαιναν ότι και το μπίζνες πλαν έχει κατατεθεί και το

επενδυτικό σχήμα υπάρχει, ενώ δήλωναν με νόημα πως ο γενικός γραμματέας του

Μεταφορών K. Σταυρόπουλος είναι παρών σε όλη τη διαπραγμάτευση και έχει πλήρη ενημέρωση.

* Άλλο ρεπορτάζ για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή στη

σελίδα 53