Με άμεσο και οριστικό κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και νέα παραπομπή

στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απειλείται η Ελλάδα, καθώς η κυβέρνηση δεν «έπεισε»

με τους χειρισμούς της την Ε.Ε. τόσο όσον αφορά την ίδρυση της νέας

αεροπορικής εταιρείας όσο και για το σχέδιο αποπληρωμής των κρατικών

ενισχύσεων περίπου 540 εκατ. ευρώ.

Γενικό και αόριστο χαρακτήριζαν στελέχη της Κομισιόν το σχέδιο – πρόταση που

κατέθεσε ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Πέτρος Δούκας (αριστερά) για τη…

«σωτηρία» της Ολυμπιακής

Σύμφωνα με στελέχη της Ε.Ε. που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις με την

ελληνική κυβέρνηση, η Κομισιόν είναι απογοητευμένη από το «γενικό και αόριστο»

σχέδιο-πρόταση που κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα ο υφυπουργός Οικονομίας

Πέτρος Δούκας στον διευθυντή της Επιτροπής Ματίας Ρούτε.

Έτσι, η Κομισιόν πρότεινε τη λύση Sabena, δηλαδή το κλείσιμο της Ο.Α. και το

άμεσο άνοιγμα της νέας εταιρείας. Αυτή η λύση όμως δεν υιοθετείται από την

ελληνική κυβέρνηση, καθώς θα οδηγήσει σε μεγάλο αριθμό απολύσεων από τις

Ολυμπιακές Αερογραμμές και την Ο.Α.

Καμία συμφωνία

Σύμφωνα με κοινοτικές πηγές, το σχέδιο της κυβέρνησης που δεν έγινε αποδεκτό

δεν εξασφαλίζει ιδιωτικά κεφάλαια για τη νέα εταιρεία (Pantheon Airways), ενώ

γίνεται απλή αναφορά σε ιδιώτες που έχουν δείξει ενδιαφέρον, χωρίς ωστόσο να

υπάρχουν συμφωνίες συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας.

Παράλληλα, το σχέδιο αυτό δεν αποτυπώνει τις προθέσεις της ελληνικής

κυβέρνησης προκειμένου να ρυθμιστούν οι κρατικές ενισχύσεις τόσο της

Ολυμπιακής Αεροπορίας όσο και των Ολυμπιακών Αερογραμμών, που φτάνουν τα 540

εκατ. ευρώ. Πρέπει να επισημανθεί ότι η Ε.Ε. δεν είναι διατεθειμένη να

διαπραγματευθεί από το ποσό αυτό τα 200 εκατ. ευρώ που χαρακτηρίστηκαν ως

κρατικές ενισχύσεις από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου την άνοιξη του

2005, καθώς η Ελλάδα «προσπαθεί εδώ και χρόνια να καλύψει την αλήθεια γύρω από

αυτές τις ενισχύσεις».

Σύμφωνα με τα στελέχη της Ε.Ε. η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να δεχθεί πολύ

λίγα χρήματα ως επιστροφές κρατικών ενισχύσεων και μάλιστα με τμηματική

καταβολή, ενώ τα υπόλοιπα προτείνει να ρυθμιστούν με λογιστικές μεθόδους.

Την ερχόμενη Τετάρτη, ο επίτροπος Ζακ Μπαρό αναμένεται να εισηγηθεί προς την

Επιτροπή Μεταφορών της Ε.Ε. την παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό

Δικαστήριο. H σχετική εισήγηση λέγεται ότι έχει συνταχθεί ήδη.

Ενδεχόμενο παραπομπής

Ωστόσο, κορυφαία στελέχη του υπουργείου Μεταφορών άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο

της παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι η διαδικασία θα

σταματήσει… όταν και αν βρεθούν ιδιώτες επενδυτές! «Και να παραπεμφθούμε δεν

είναι οριστικό, μια και όταν βρεθούν επενδυτές η Ε.Ε. θα αποσύρει την

παραπομπή» δήλωναν χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πηγές της Κομισιόν, η «καταδίκη» της Ελλάδας για τις «παραλείψεις»

στο θέμα της Ο.Α. «θα είναι εξοντωτική», καθώς μεταξύ των άλλων προτείνεται το

ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει ημερήσιο πρόστιμο, το οποίο θα εκταμιεύεται από

τα κονδύλια του Δ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (όπως στην περίπτωση του

Κουρουπητού).