Σε αναζήτηση κατάλληλων χώρων για νέα The Mall στην Ελλάδα, αλλά και τα
Βαλκάνια βρίσκεται η Lamda Development, η οποία εκτιμά ότι - ειδικά για την
περιοχή της Αττικής - υπάρχουν περιθώρια για ένα ακόμη μεγάλο εμπορικό και
ψυχαγωγικό πάρκο. Τα επεκτατικά αυτά σχέδια της εταιρείας, συμφερόντων του
ομίλου Λάτση, δεν είναι άσχετα με τα πρώτα θετικά δείγματα γραφής που έχει
δώσει το πρώτο στο είδος του, για την περιοχή της Αττικής, εμπορικό και
ψυχαγωγικό πάρκο. Τα δείγματα αυτά είναι που έχουν... ανοίξει την όρεξη
κάποιων επενδυτικών funds από το εξωτερικό, τα οποία έχουν βολιδοσκοπήσει τη
Lamda Development για να αποκτήσουν συμμετοχή στο The Mall.


Πέντε μόλις μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας του, πολλοί από τους
ενοίκους του - κυρίως οι εταιρείες «κράχτες» από τους χώρους της ένδυσης, των
ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών, αλλά και άλλων τομέων του λιανεμπορίου -
ισχυρίζονται ότι έχουν «πιάσει» πάνω από το 80% του στόχου τους. Πρόκειται για
στόχους ιδιαίτερα δύσκολους και υψηλούς, καθώς τα ενοίκια στο The Mall είναι
ιδιαίτερα... τσουχτερά και η επιβίωση μιας επιχείρησης στο ελκυστικό
περιβάλλον του κέντρου απαιτεί υψηλούς τζίρους.


Έντονος ανταγωνισμός


Αυτό, πάντως, δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση, παρά το γεγονός ότι,
δυνητικά, μέσα σε μόλις 15 λεπτά της ώρας υπολογίζεται ότι μπορούν να
προσεγγίσουν το κέντρο 1,8 εκατ. καταναλωτές. Ο ανταγωνισμός στο The Mall
είναι ιδιαίτερα έντονος, καθώς μεταξύ των περίπου 200 ενοίκων του οι
περισσότεροι αποτελούν την «αφρόκρεμα» του ελληνικού λιανεμπορίου. Είναι
σαφές, λοιπόν, ότι οι πλέον αδύναμοι κρίκοι της αλυσίδας του εμπορικού και
ψυχαγωγικού πάρκου που βρίσκεται στο Μαρούσι θα αποχωρήσουν κάποια στιγμή.


Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του εμπορικού κέντρου, μέχρι το τέλος του
έτους «θα ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι» και θα φανεί πόσες και ποιες
επιχειρήσεις θα παραμείνουν ή ποιες θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τους
χώρους του The Mall. Επισημαίνεται, μάλιστα, ότι οι συμβάσεις που έχουν
υπογράψει οι ένοικοι με τη διαχειρίστρια εταιρεία προβλέπουν την καταβολή ενός
σταθερού ενοικίου, αλλά και ποσοστά από 8% έως 10%, ανάλογα με την περίπτωση,
επί του τζίρου που θα πραγματοποιήσουν.


H «συνταγή» της επιτυχίας


Πώς, όμως, το The Mall δείχνει ισχυρές τάσεις για μακροημέρευση, όταν πολλά
από τα εμπορικά κέντρα που έχουν ανοίξει μέχρι σήμερα παρουσιάζουν αρνητικές
επιδόσεις; Όπως υποστηρίζει ένας από τους ενοίκους του κέντρου, ο κ. Θεόδωρος
Βάρδας, επικεφαλής της ομώνυμης αλυσίδας ένδυσης, το The Mall δεν έχει καμία
σχέση με μια σειρά άλλα, ανάλογα κέντρα που δημιουργήθηκαν χωρίς να τηρούν τις
απαραίτητες εμπορικές προδιαγραφές.


Κατ' αρχήν, η διαχείριση του εμπορικού και ψυχαγωγικού κέντρου του ομίλου της
Lamda Development στο Μαρούσι βρίσκεται στα χέρια του - θεωρούμενου από
πολλούς - ηγέτη της ευρωπαϊκής αγοράς στον τομέα της διαχείρισης εμπορικών
κέντρων, της γερμανικής πολυεθνικής εταιρείας ECE. Η συγκεκριμένη εταιρεία
διαχειρίζεται 82 εμπορικά κέντρα στη Γερμανία, την Πολωνία, την Τουρκία, την
Ουγγαρία, την Τσεχία και το Κατάρ, συνολικής επιφάνειας 2,4 εκατ. τετραγωνικών
μέτρων, τα οποία πραγματοποιούν ετήσιο τζίρο περίπου 9,8 δισ. ευρώ. H ECE και
η Lamda Development έχουν συστήσει την εταιρεία joint venture ECE - Lamda
Development Helllas, με σκοπό την ανάπτυξη εμπορικών κέντρων στην Ελλάδα.


Όλοι οι σημερινοί ένοικοι του The Mall πέρασαν από το... μικροσκόπιο της
συγκεκριμένης εταιρείας, προκειμένου να καταλάβουν τον χώρο που σήμερα
κατέχουν στο εμπορικό κέντρο. Είναι αλήθεια, πως κάποιες από τις «επώνυμες»
αλυσίδες - ελληνικές και ξένες - έμειναν συνειδητά εκτός του κέντρου, από τον
φόβο των υψηλών ενοικίων, όμως φαίνεται ότι τώρα έχουν αλλάξει γνώμη και
περιμένουν να φύγουν κάποιοι για να πάρουν τις θέσεις τους. Άλλες πάλι, και
παρά το γεγονός ότι ήθελαν πολύ να μπουν στο The Mall προσφέροντας μάλιστα
δελεαστικά ενοίκια, αποκλείστηκαν καθώς δεν πληρούσαν κάποιες από τις
προδιαγραφές που είχαν θέσει οι διαχειριστές του κέντρου.


Οι ένοικοι και οι πελάτες



Περισσότερα από 200 εμπορικά και ψυχαγωγικά καταστήματα φιλοξενούνται στους
χώρους του The Mall (περίπου 58.500 τ.μ. και 90.000 τ.μ. υπόγειων χώρων). Από
αυτά, 14 έχουν επιλεγεί από τη διαχειρίστρια εταιρεία ως καταστήματα
«κράχτες», καθώς από μόνα τους αποτελούν πόλο έλξης για το καταναλωτικό κοινό.
Μεταξύ αυτών είναι τα Notos Com, Champion-Μαρινόπουλος, Comfuzio, Fnac,
Galerie de Beaute, Glou, Intersport, Koton, Marks and Spencer, Mega Κωτσόβολος
by Dixon's, Multirama, Πλαίσιο, Sephora, Sfera, Vardas / BCBG, Village Cinemas
and Bowling και Zara. Ο ψυχαγωγικός τομέας του κέντρου κυριαρχείται από την
αλυσίδα Village Cinemas, η οποία διαθέτει 15 κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ
για τις ανάγκες εστίασης και αναψυχής των επισκεπτών του κέντρου υπάρχουν 25
εστιατόρια και cafe's.


Σε ό,τι αφορά το οικονομικό προφίλ των πελατών κέντρου, το 70% ανήκει στα
μικρομεσαία εισοδηματικά στρώματα, ενώ το υπόλοιπο 30% ανήκει στις ανώτερες
εισοδηματικές τάξεις. Υπολογίζεται, δε, ότι ποσοστό 20%-25% των πελατών του
κέντρου προέρχεται από την περιφέρεια.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από