Οικονομία

Mισό… φιλοδώρημα στους συνταξιούχους

Mισό… φιλοδώρημα στους συνταξιούχους
Σχόλια
4 λεπτά


Μισό ευρώ την ημέρα για εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους είναι η –
μεσοσταθμική – «αύξηση» που δίνει για εφέτος η κυβέρνηση με την εισοδηματική
πολιτική του 2006, κάτι που αποτελεί πρόκληση για τους απόμαχους της δουλειάς.






Αυξήσεις – κοροϊδία έως 0,70 λεπτά ημερησίως προβλέπει η εισοδηματική πολιτική
και για τους χαμηλοσυνταξιούχους δικαιούχους του ΕΚΑΣ, του ΟΓΑ και των
κατώτατων συντάξεων, παρά τις κυβερνητικές προεκλογικές υποσχέσεις. Πρόκειται
για αυξήσεις που είναι μικρότερες ακόμη και από… φιλοδώρημα, αφού με μισό
ευρώ παραπάνω την ημέρα ένας συνταξιούχος μπορεί να αγοράσει 3,5 τσιγάρα ή
μισό γιαούρτι ή ακόμη ένα κουλούρι!


Οι αυξήσεις αυτές, που θα δοθούν μάλιστα μετά το Πάσχα, καθώς και τα ψίχουλα
που προβλέπει η εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης για τους μισθούς στο
Δημόσιο, προκαλούν θύελλα αντιδράσεων.


Συμμετοχή στην κινητοποίηση


Συνταξιούχοι και εργαζόμενοι, των οποίων οι συντάξεις και οι μισθοί πλήττονται
από την πολιτική λιτότητας και την ακρίβεια στην αγορά που έχει προσλάβει
εκρηκτικές διαστάσεις, με την κινητοποίησή τους επιχειρούν σήμερα να στείλουν
ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση. Τα συνδικάτα ζητούν αλλαγή της πολιτικής
λιτότητας που εφαρμόζει η κυβέρνηση στο όνομα της μείωσης των δημοσίων
ελλειμμάτων, τα οποία, όπως κατέδειξε η πρόσφατη απόφαση της Eurostat (σχετικά
με τον τρόπο καταγραφής των αμυντικών δαπανών στον προϋπολογισμό), η ίδια
διόγκωσε αυθαίρετα με την περίφημη δημοσιονομική απογραφή. Ο υπουργός
Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Αλογοσκούφης πάντως – όπως προκύπτει από
χθεσινές δηλώσεις του – δεσμεύθηκε στις Βρυξέλλες ότι θα συνεχιστεί η ίδια
πολιτική όχι μόνο το 2007, αλλά και το 2008, ώστε για να εξασφαλίσει την
έγκριση του ΕΚΟΦΙΝ για το ελληνικό πρόγραμμα σταθερότητας.


Μεικτές αυξήσεις 10-17 ευρώ






Αναλυτικά οι αυξήσεις στις συντάξεις, όπως προκύπτει από την επεξεργασία της
εισοδηματικής πολιτικής της κυβέρνησης, είναι οι ακόλουθες:


H φετινή αύξηση των συντάξεων στο IKA, στο Δημόσιο, στα ταμεία των τραπεζών
και των ΔΕΚΟ και για τους ελεύθερους επαγγελματίες θα είναι μόλις 4% (μεικτά)
με επίσημο προβλεπόμενο πληθωρισμό 3,2%. Οι μεικτές αυξήσεις για τη μεγάλη
πλειονότητα των συνταξιούχων θα είναι μόλις 10-17 ευρώ τον μήνα.


Για παράδειγμα, οι κατώτατες συντάξεις του Δημοσίου θα αυξηθούν μόνο κατά 12
ευρώ τον μήνα, του IKA κατά 17 ευρώ, στον ΟΑΕΕ (Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων
Επαγγελματιών) κατά 14 ευρώ. H σύνταξη του ΟΓΑ θα αυξηθεί κατά 15 ευρώ και θα
διαμορφωθεί από τα 212 στα 227 ευρώ. Το ανώτερο κλιμάκιο του ΕΚΑΣ θα αυξηθεί
κατά 10,48 ευρώ και θα διαμορφωθεί στα 160,15 ευρώ (από 149,67 ευρώ).


Οι αυξήσεις σε αποστράτους


Το 2008, δηλαδή με σημαντική καθυστέρηση, θα καταβληθούν και στους αποστράτους
οι αυξήσεις αποδοχών που προκύπτουν από την επέκταση των διατάξεων των νόμων
2838/2000 και 3016/2002 για τις μισθολογικές προαγωγές σε όσους αποχώρησαν
πριν από την 1/7/2002. H έναρξη καταβολής των αυξήσεων θα αρχίσει τον ερχόμενο
Ιούλιο, με τις συντάξεις του Αυγούστου 2006.


Πώς θα δοθούν οι αυξήσεις στο ΕΚΑΣ









TO ΕΠΙΔΟΜΑ Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) θα αυξηθεί κατά 7%. Επίσης θα
γίνει αναπροσαρμογή όλων των εισοδηματικών ορίων (για τη χορήγηση του
επιδόματος αυτού) κατά 5%, όπως αποφάσισαν με κοινή απόφασή τους οι υπουργοί
Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ.κ. Γ.
Αλογοσκούφης και Σ. Τσιτουρίδης. H σχετική απόφαση προβλέπει τα εξής:


* Για να χορηγηθεί φέτος ΕΚΑΣ σε συνταξιούχο του δημόσιου ή του
ιδιωτικού τομέα θα πρέπει:


* Το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα από συντάξεις (κύριες, επικουρικές
και βοηθήματα), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα μισθωτού να μην
υπερβαίνει το ποσό των 7.165,71 ευρώ (σ.σ.: το αντίστοιχο όριο που ίσχυσε για
το 2005 ήταν 6.824,45 ευρώ).


* Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα του συνταξιούχου να
μην υπερβαίνει το ποσό των 8.360 ευρώ (σ.σ.: το αντίστοιχο όριο που ίσχυσε για
το 2005 ήταν 7.961,87 ευρώ).


* Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές),
μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα μέχρι 6.525,91 ευρώ θα καταβάλλεται
κάθε μήνα ΕΚΑΣ ύψους 160,15 ευρώ (για το 2005 το όριο του εισοδήματος από
συντάξεις, μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα μέχρι το οποίο
καταβαλλόταν το ανώτατο ποσό του ΕΚΑΣ ήταν τα 6.215,12 ευρώ, ενώ το ανώτατο
ποσό του επιδόματος αυτού ήταν 149,67 ευρώ τον μήνα).


* Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές),
μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα, τα οποία υπερβαίνουν τα 6.525,92
ευρώ και φθάνουν μέχρι 7.165,71 ευρώ, θα καταβάλλεται ποσό μηνιαίου ΕΚΑΣ,
σύμφωνα με τα παρακάτω:


* Για ποσό εισοδήματος από 6.525,92 ευρώ μέχρι 6.781,86 ευρώ το ποσό
του ΕΚΑΣ θα ανέρχεται σε 120,11 ευρώ μηνιαίως.


* Για ποσό εισοδήματος από 6.781,87 ευρώ μέχρι 6.952,43 ευρώ το ποσό
του ΕΚΑΣ θα ανέρχεται σε 80,08 ευρώ μηνιαίως.


γ) Για ποσό εισοδήματος από 6.952,44 ευρώ μέχρι 7.165 ευρώ το ποσό του ΕΚΑΣ θα
ανέρχεται σε 40,04 ευρώ μηνιαίως.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Άνοιξε η πλατφόρμα για τις κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές και μετακινήσεις φοιτητών – Προθεσμία έως τις 18 Νοεμβρίου
  2. Έκτακτη ενίσχυση έως 1.000 ευρώ πριν από τα Χριστούγεννα – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
  3. Πάτρα: Ο διευθυντής της ΜΕΘ Παίδων κωπηλατεί στη μνήμη 17 παιδιών που έγιναν δωρητές οργάνων

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies