H πτώση των πωλήσεων, που μειώνει τα μερίδιά τους στην αμερικανική αγορά,

αναγκάζει την Τζένεραλ Μότορς και τη Φορντ να περικόψουν την παραγωγή οχημάτων

στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

έχουν να αντιμετωπίσουν σκληρό ανταγωνισμό από τις ιαπωνικές, καθώς εταιρείες

όπως η Χόντα και η Τογιότα βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται συνεχώς. H

Τζένεραλ Μότορς θα μειώσει, το δεύτερο τρίμηνο, την παραγωγή αυτοκινήτων κατά

3,7%, ενώ η Φορντ κατά 1,8%.

Τόσο η Τζένεραλ Μότορς όσο και η Φορντ και η Κράισλερ είχαν παρουσιάσει τον

Ιανουάριο αυξημένες πωλήσεις, που οφείλονταν κυρίως στην αγορά αυτοκινήτων από

εταιρείες ενοικίασης. Τον Φεβρουάριο, όμως, οι πωλήσεις αυτές ήταν αρκετά

χαμηλότερες.

Ιαπωνική επέλαση

Οι πωλήσεις της Χόντα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν 8,7% τον προηγούμενο μήνα, ενώ η

άνοδος στις πωλήσεις της Τογιότα έφτασε το 2,4%. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας

της στην αμερικανική αγορά οφείλει η Χόντα στο νέο της μοντέλο Σιβίκ, που έχει

γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στην εγχώρια αγορά. H αύξηση των πωλήσεων του

συγκεκριμένου μοντέλου έφτασε το 37,6% τον Φεβρουάριο, επιτρέποντας στην

ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να ανεβάσει το συνολικό της μερίδιο στην

αμερικανική αγορά από 7,8% τον Φεβρουάριο του 2005 σε 8,5% τον Φεβρουάριο του

2006. Αντίθετα, το μερίδιο της Τζένεραλ Μότορς στην αμερικανική αγορά

υποχώρησε τον Φεβρουάριο στο 23,4%, από 24,2% που ήταν τον αντίστοιχο μήνα του

προηγούμενου έτους, ενώ στο ίδιο διάστημα το μερίδιο της Φορντ υποχώρησε από

18,9% σε 18,2%.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ