Τα κύματα των ανατιμήσεων στην αγορά διαδέχονται το ένα το άλλο όπως οι

τέσσερις εποχές του χρόνου. Μετά τις ανατιμήσεις του Ιανουαρίου ένα νέο κύμα

αυξήσεων τιμών αναμένεται να «πλημμυρίσει» τα ράφια των σούπερ μάρκετ από τα

τέλη Μαρτίου και να πλήξει τις τσέπες των καταναλωτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένονται νέες αυξήσεις σε τρόφιμα και σε άλλα είδη

σούπερ μάρκετ σε ποσοστό που θα ξεπεράσει κατά πολύ τον πληθωρισμό, ενώ σε

ορισμένες περιπτώσεις θα ξεπεράσει το 10%. Προάγγελος των νέων ανατιμήσεων

είναι και τα στοιχεία της Στατιστικής που δόθηκαν χθες και δείχνουν αύξηση

στις τιμές χονδρικής των βιομηχανικών προϊόντων κατά 9,3% τον Ιανουάριο,

γεγονός που σημαίνει ότι οι αυξήσεις αυτές θα περάσουν τις λιανικές τιμές των

προϊόντων στο επόμενο δίμηνο.

Ο ακριβός Μάρτιος

Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις που ετοιμάζονται για τον Μάρτιο από τις

βιομηχανίες, αναμένεται να είναι: έως 2% για τα οινοπνευματώδη ποτά, 7% για τα

παγωτά, έως 4,5% για τα τοματοειδή, 4% για το αλεύρι, έως 3,8% για τις ζύμες,

5% για τα ζαχαρώδη, 4,5% για τα επιδόρπια γιαουρτιού και 5% για διάφορα είδη

οικιακής χρήσης. Το νέο κύμα ανατιμήσεων σε τρόφιμα και άλλα είδη ευρείας

κατανάλωσης εκτιμάται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις θα ξεπεράσει ακόμα και το

10% σε εκατοντάδες προϊόντα.

Από τις αρχές του 2006

Αυτός είναι ο τρίτος γύρος ανατιμήσεων μέσα στο τελευταίο εξάμηνο. Είχαν

προηγηθεί αυξήσεις τον μήνα Οκτώβριο και ακολούθησαν ανατιμήσεις σε

περισσότερα από 500 προϊόντα, από τον Δεκέμβριο έως και τα τέλη Ιανουαρίου.

Από τις αρχές του χρόνου, όπως λένε οι λιανέμποροι, έχουν περάσει στα ράφια

αυξήσεις σε προϊόντα ελαιόλαδου που φτάνουν έως 14,47%, σε παστεριωμένα γάλατα

έως 4,41%, σε γιαούρτια όλων των τύπων έως 13,39 %, φρέσκους χυμούς 9%,

αναψυκτικά τύπου cola έως 4,62% και απορρυπαντικά υγρά πιάτων έως 2%.

Χειμάζεται το λιανεμπόριο

H κακή κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και η δυσχερής θέση στην οποία

βρίσκονται οι καταναλωτές φαίνεται και από αρνητικά αποτελέσματα που

κατέγραψαν οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις τόσο στη διάρκεια των γιορτών όσο

στην διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων.

Από τα στοιχεία της Στατιστικής προκύπτει ότι τη χρονιά που πέρασε την αύξηση

στις λιανικές πωλήσεις απορρόφησαν τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (4,4%), ενώ

οι υπόλοιπες λιανεμπορικές επιχειρήσεις (ένδυσης-υπόδησης, ηλεκτρικά κ.τ.λ.)

μόλις που μοιράστηκαν αύξηση της τάξης του 0,4%. Ενδεικτικό είναι ότι

κατηγορίες προϊόντων που οι τιμές τους αυξήθηκαν από την αρχή του έτους έχουν

ανατιμηθεί έως τρεις φορές μέσα σε έναν χρόνο, όπως το ελαιόλαδο που σωρευτικά

έχει πάρει πάνω από 12% σ’ αυτό το διάστημα.

Αυξήσεις έως 11% στα εισιτήρια λεωφορείων

ΑΥΞΗΣΕΙΣ που καίνε τους καταναλωτές ισχύουν από σήμερα στα μέσα μαζικής

μεταφοράς της Αθήνας. Οι νέες αυξήσεις φτάνουν έως και το 11% στα λεωφορεία,

ενώ στα ταξί ξεπερνούν ακόμα και το 40%.

Έτσι το εισιτήριο των αστικών λεωφορείων από 0,45 λεπτά αυξάνεται σε 0,50

λεπτά, του Μετρό από 0,70 λεπτά σε 0,80 λεπτά και του ηλεκτρικού από 0,60

λεπτά σε 0,70 λεπτά.

Οι νέες αυξήσεις δεν πλήττουν όσους χρησιμοποιούν κάρτες απεριορίστων

διαδρομών, καθώς όπως αποφασίστηκε οι τιμές τους θα παραμείνουν στα ίδια

επίπεδα. Δεν αυξάνονται επίσης οι τιμές του ενιαίου εισιτηρίου, των εισιτηρίων

του τραμ και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Πάντως, οι κάτοχοι εισιτηρίων με

παλιές τιμές θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν μέχρι τις 31 Μαΐου 2006.

Αίσθηση προκαλούν όμως και οι αυξήσεις στα ταξί και ιδιαίτερα των τιμολογίων

της ελάχιστης διαδρομής, που εκτοξεύεται πλέον στα 2,50 ευρώ από 1,75 ευρώ που

είναι σήμερα (αύξηση 43%), αλλά και της πτώσης σημαίας, που ανεβαίνει στο 1

ευρώ από 0,85 ευρώ που είναι τώρα (αύξηση 18%).

Κατά 7% αυξάνονται οι μετακινήσεις στον άξονα του ΟΣΕ Αθηνών – Θεσσαλονίκης

καθώς και Πειραιά – Χαλκίδας, αλλά και οι μετακινήσεις με υπεραστικά λεωφορεία

σε ολόκληρη την Ελλάδα.