Είκοσι οκτώ χωριά παραμένουν αποκλεισμένα στην Εύβοια. H Περιφέρεια Στερεάς
Ελλάδας πήρε μηχανήματα της νομαρχίας για να ενισχύσει τις δυνάμεις στο
Μαρτίνο, γεγονός που προκάλεσε τεράστια προβλήματα στο νησί. Στη φωτογραφία,
το αποκλεισμένο χωριό Αργυρό


ΑΝΟΧΥΡΩΤΑ άφησε δεκάδες χωριά η κυβέρνηση: προκειμένου να κερδίσει το
στοίχημα του εθνικού οδικού δικτύου - μετά το «φιάσκο» των Τεμπών την πρώτη
ημέρα της κακοκαιρίας - επιστράτευσε ακόμη και τα μηχανήματα νομαρχιών, με
αποτέλεσμα να μπλοκαριστούν... ανεμπόδιστα οι επαρχιακοί δρόμοι!


«Στην προσπάθειά τους να δείξουν μία καλή εικόνα για το εθνικό δίκτυο,
αποδυνάμωσαν τον μηχανισμό που δούλευε, ώστε να μην υπάρξουν αποκλεισμοί
περιοχών στο εσωτερικό των νομαρχιών», αναφέρει ο νομάρχης Εύβοιας Θ.
Μπουραντάς. «Τόσα χρόνια, η περιφέρεια με τις δικές της υπηρεσίες κρατούσε
ανοικτό το εθνικό δίκτυο. Θα έπρεπε και τώρα να είχαν φροντίσει να
εξασφαλίσουν τα απαραίτητα μέσα», σχολιάζει.


«Μας έκοψαν στα δύο»


Συμπληρώνει δε, ότι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας πήρε μηχανήματα της νομαρχίας
για να ενισχύσει τις δυνάμεις στο Μαρτίνο, γεγονός που δημιούργησε τεράστια
προβλήματα στην Εύβοια. «Δεν μπορούμε ελαφρά τη καρδία να κόβουμε τον νομό στα
δύο για 3 ημέρες», καταγγέλλει ο κ. Μπουραντάς, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:
«Αναγκαστήκαμε να μεταφέρουμε με πλωτό μέσο ανθρώπους, που πήγαιναν για
αιμοκάθαρση»!


Στην Πιερία χθες, τα μηχανήματα της περιφέρειας... πάγωσαν και η παλιά Εθνική
Οδός θα είχε κλείσει και θα είχαν εγκλωβιστεί αυτοκίνητα, εάν δεν βρισκόταν η
νομαρχία να συνδράμει με δικά της μέσα. «Κάναμε δουλειά που έπρεπε να γίνει
από την αρμόδια Διεύθυνση της περιφέρειας», επισημαίνει ο νομάρχης Πιερίας, Γ.
Παπαστεργίου.


Παράλληλα, όπως αναφέρει ο κ. Παπαστεργίου, η νομαρχία επωμίστηκε όχι μόνον
την επιχείρηση για να μην κλείσουν τα 420 χιλιόμετρα του επαρχιακού οδικού
δικτύου, αλλά από την Τρίτη έστελνε και μηχανήματα στην Εθνική Οδό, ενώ έριχνε
συνεχώς και αλάτι στον παλιό εθνικό δρόμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα
περίπου 20 μηχανήματα (ιδιόκτητα και ενοικιαζόμενα), χρειάστηκε να εκχωρήσει
τα τρία για την Εθνική Οδό.


Προσέτρεξαν σε ιδιώτες


Στους... ιδιώτες χρειάστηκε να απευθυνθεί την ίδια ώρα η Νομαρχία Λάρισας,
προκειμένου και αυτή να συνδράμει στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης.
«Είχαμε καλύτερη πρόσβαση σε ιδιώτες και βρήκαμε σε χρόνο-ρεκόρ μηχανήματα για
να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση του προβλήματος», ανέφερε ο νομάρχης Λάρισας
Λ. Κατσαρός.


Συνεχή μάχη για τα αποκλεισμένα χωριά έδινε η Νομαρχία Βοιωτίας. «Σε κεντρικό
επαρχιακό δρόμο, 4 μηχανήματα και δύο τζιπ καθάριζαν και δεν προλαβαίναμε,
γιατί λόγω της έντονης χιονόπτωσης, ξανάκλεινε αμέσως», δηλώνει ο αντινομάρχης
Βοιωτίας, Γ. Ζιώγας. Ωστόσο, και η συγκεκριμένη νομαρχία επιστράτευσε αρκετά
μηχανήματα, για να βοηθήσουν στο εθνικό δίκτυο, ενώ ενίσχυε και τις δυνάμεις
για την παλιά Εθνική Οδό.


Το «παρών» έδωσε όλες τις ημέρες στην επιχείρηση του εθνικού δικτύου και η
Νομαρχία Δυτικής Αττικής. Αντιθέτως, η περιφέρεια άφησε στο έλεος του χιονιά
τα χωριά που βρίσκονταν κατά μήκος της παλιάς Εθνικής Οδού. «Για άγνωστους
λόγους, απέσυραν έπειτα από κάποια ώρα τα μηχανήματα από την παλιά Εθνική, με
αποτέλεσμα να κλείσει και να αποκλειστούν ολόκληρες περιοχές», σημειώνει ο
νομάρχης A. Αρκουδάρης. Προσθέτει μάλιστα ότι «δίναμε αλάτι όχι μόνο σε δήμους
και άλλες νομαρχίες, αλλά και στην περιφέρεια που θα έπρεπε να είχε το δικό
της».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από