Ένα… ανειδίκευτο μάτι δεν θα καταλάβαινε καν ότι τα μαγικά κόλπα που

συντελούνταν επί σκηνής είχαν σχέση με τη μαγειρική. Το ακροατήριο όμως δεν

ήταν τυχαίο: περισσότεροι από 1.000 κορυφαίοι σεφ, γευσιγνώστες και κριτικοί

εστιατορίων. Ο τόπος; H σύνοδος κορυφής για τη δημιουργική κουζίνα που

διοργανώθηκε στη Μαδρίτη.

Στην κάμερα. Σεφ δημιουργεί, στη Διεθνή Σύνοδο Γαστρονομίας που

πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Μαδρίτη

Σε αυτή την γκουρμέ σύνοδο κορυφής, όπως σημειώνει η «Ιντερνάσιοναλ Χέρλαντ

Τρίμπιουν», συμμετείχαν δεκάδες φημισμένοι σεφ από όλο τον κόσμο, οι οποίοι

είναι διασημότητες στις χώρες τους. Έκαναν επίδειξη πρωτοποριακών τεχνικών

μαγειρικής που τις έχουν «δανειστεί» από τον χώρο των επιστημών και τη

βιομηχανία.

Ακόμα και για όποιον δεν έχει μαγειρέψει στη ζωή του τίποτε πιο σύνθετο από

ψητά και βραστά, είχε να προτείνει λύση ο Φεράν Αντριά, ο θρυλικός Καταλανός

σεφ και ιδιοκτήτης του φημισμένοι εστιατορίου «Ελ Μπούλι», το οποίο βρίσκεται

βόρεια της Βαρκελώνης και στο οποίο υπάρχει μακρύς κατάλογος κρατήσεων. Ο

Αντριά λοιπόν, συνέταξε «μνημόνιο» με 23 σημεία για τη νουβέλ κιουιζίν όπως

αυτή εφαρμόζεται στο «Ελ Μπούλι». Σύμφωνα με αυτές τις «εντολές», ο επίδοξος

σεφ πρέπει κατ’ αρχάς να σερβίρει το φαγητό του σε πολύ μικρές μερίδες, να

αναζητεί την συμβουλή επιστημόνων για την παρασκευή του και να διεγείρει με

αυτό και τις πέντε αισθήσεις των πελατών του.

H εκστρατεία

Αυτό το γαστρονομικό υπερθέαμα, συνολικού κόστους 3 εκατ. ευρώ, το οποίο

επιχορηγείται από το ισπανικό κράτος – τον Ισπανικό Οργανισμό Τουρισμού και το

Ινστιτούτο Εξωτερικού Εμπορίου – εντάσσεται στο πλαίσιο της εκστρατείας της

ισπανικής κυβέρνησης να προωθήσει τη χώρα, αφενός ως προορισμό που οι λάτρεις

της καλής κουζίνας πρέπει να προτιμούν αντί για τη Γαλλία και την Ιταλία, και

αφετέρου ως εξαγωγό ειδικών τροφίμων ντελικατέσεν και κρασιών.

Γεγονός είναι πως τα τελευταία χρόνια οι εξαγωγές της Ισπανίας έχουν αυξηθεί,

χάρη στους διάσημους Ισπανούς σεφ. Το επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία: από το

2000, οι πωλήσεις του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου στο εξωτερικό σχεδόν έχουν

διπλασιαστεί, οι εξαγωγές κρασιού έχουν αυξηθεί κατά 15%, του τυριού κατά 52%

και του καπνιστού χοιρινού κατά 40%.

Και στην Ισπανία, η γαστρονομική επανάσταση έχει ξεφύγει από τα στενά όρια των

πειραματικών κουζινών και τώρα αποτελεί απαραίτητο συστατικό της καθημερινής

πραγματικότητας στην ισπανική κοινωνία.

Τα μαθήματα μαγειρικής και δοκιμής κρασιού έχουν γίνει η τελευταία λέξη της

μόδας, τα βιβλία μαγειρικής των σελέμπριτι σεφ γεμίζουν τις βιτρίνες των

βιβλιοπωλείων και έχουν πολλαπλασιαστεί οι εκπομπές μαγειρικής που

προβάλλονται στην τηλεόραση. Μάλιστα, πολλές από αυτές τις εκπομπές αφορούν τη

«δημιουργική κουζίνα» και όχι τη μαγειρική της παλιάς νοικοκυράς. Επίσης, στις

ανώτατες σχολές μαγειρικής επικρατεί το αδιαχώρητο από μία ολόκληρη νέα γενιά

υποψήφιων σεφ, που θέλουν να γίνουν «σελέμπριτι όπως ο Αντριά».

Σύμβολο κύρους το «μοδάτο» φαγητό

Φεράν Αντριά. Ο σεφ του εστιατορίου «El Buli» είναι πλέον σελέμπριτι

H ΤΑΧΥΤΑΤΗ άνοδος του βιοτικού επιπέδου που έχει συντελεστεί στην

Ισπανία έχει κάνει το «μοδάτο» φαγητό σύμβολο κύρους για τους Ισπανούς, οι

οποίοι, σύμφωνα με τα λεγόμενα των σεφ τους, διαρκώς απαιτούν περισσότερα από

τα εστιατόριά τους.

Σύμφωνα με τον Χοσέ Λουίς Γκουέρα, γραμματέα της Εθνικής Ένωσης Εστιατόρων της

Ισπανίας, περίπου το 40% των νέων εστιατορίων σερβίρουν κάποιο είδος

«δημιουργικής κουζίνας». Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται στη Μαδρίτη, τη

Βαρκελώνη και το Σαν Σεμπαστιάν, αλλά έχει επεκταθεί σε ολόκληρη την Ισπανία,

ακόμα και στο πιο μικρά και απόμακρα χωριά.

Επομένως, είναι λογικό που και η βιομηχανία τουρισμού έχει ωφεληθεί πολύ από

αυτή τη… γευστική έκρηξη που έχει γίνει στη χώρα. «Χάρη στη νέα ισπανική

μαγειρική, έχει συντελεστεί μία πολιτισμική επανάσταση στην Ισπανία, που

απλώθηκε παντού: από την κορυφή στη βάση», καταλήγει ο Γκουέρα.

LINK:

www.madridfusion.net/