Βαρυχειμωνιά… κερδοσκοπίας κυριαρχεί από χθες στην αγορά, καθώς το

κύκλωμα των καυσίμων βρήκε ευκαιρία να «τσιμπήσει» μέσα σε μία ημέρα από 1 ώς

και 1,5 λεπτό το λίτρο τις τιμές στο πετρέλαιο θέρμανσης και τις βενζίνες σε

πολλές περιοχές της χώρας.

Το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή η μέση πανελλαδική τιμή

του πετρελαίου θέρμανσης μετρήθηκε στα 59 λεπτά το λίτρο, με τα τρία υψηλότερα

ρεκόρ να καταγράφονται στη Λάρισα (65,1 λεπτά), στην Καβάλα (63,8) και στην

Κέρκυρα (63,2). Χθες, ωστόσο, για παραδόσεις ποσοτήτων κάτω των 1.000 λίτρων,

αλλά και σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας, όπου είχε ήδη αρχίσει η επιδείνωση του

καιρού, το πετρέλαιο θέρμανσης πωλούνταν ακόμη υψηλότερα: Στη Δυτική Φθιώτιδα

και στον Δομοκό, για παράδειγμα, όπου το χιόνι ξεπέρασε το μισό μέτρο, η τιμή

του πετρελαίου θέρμανσης από τα 58,9 λεπτά της Παρασκευής εκτοξεύτηκε χθες στα

62 λεπτά το λίτρο, με τάσεις αυξητικές.

Την κερδοσκοπία πληρώνουν περισσότερο τα νοικοκυριά στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά

και οι ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, ενώ η κυβέρνηση εξακολουθεί να αρνείται

πεισματικά τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης. Το αίτημα προς τα υπουργεία

Οικονομίας και Ανάπτυξης να αποδεχθούν την πρόταση νόμου που έχει καταθέσει

από τον Οκτώβριο στη Βουλή η αξιωματική αντιπολίτευση, για τη χορήγηση

επιδόματος επανέφερε χθες η τομεάρχης Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ Άννα Διαμαντοπούλου.

Τσουχτερές τιμές και με λιακάδα

TA AKPAIA κερδοσκοπικά φαινόμενα δεν περιορίστηκαν μόνο όπου είχαμε

πτώση της θερμοκρασίας και χιονοπτώσεις, αλλά παρατηρήθηκαν και σε νομούς

με… λιακάδα: Στα Χανιά από τα 61 λεπτά που πωλούνταν κατά μέσον όρο το

πετρέλαιο την Παρασκευή, χθες ανέβηκε στα 62-63 λεπτά και στο Ηράκλειο από τα

60,2, έφτασε τη Δευτέρα στα 61,5 λεπτά.

H κερδοσκοπία έπληξε και την τιμή της βενζίνης, όπως παραδέχεται και η ηγεσία

του υπουργείου Ανάπτυξης, που φοβάται ότι τα φαινόμενα θα ενταθούν αν η

κακοκαιρία επιδεινωθεί.

Την Παρασκευή οι τιμοληψίες του υπουργείου έδειξαν για μια ακόμη φορά μεγάλες

αποκλίσεις στις τιμές της βενζίνης από τον μέσο όρο της χώρας, που δεν

δικαιολογούνται από το μεταφορικό κόστος και οι οποίες φτάνουν και τα 7 λεπτά

το λίτρο.