Δεκάρα… τσακιστή δεν έχει εισπραχθεί από τα πρόστιμα-μαμούθ ύψους 528.247

ευρώ που ανακοίνωσε πανηγυρικά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης

Κεφαλογιάννης στις 7 Αυγούστου, προκειμένου να… εξευμενίσει τους οργισμένους

επιβάτες για τις καθυστερήσεις λόγω των συχνών βλαβών στα πλοία της

ακτοπλοΐας.

Αντιθέτως, προβληματισμό προκαλεί στους λιμενικούς η… εξαφάνιση προστίμου

ύψους 29.347 ευρώ που επιβλήθηκε στις 10 Αυγούστου, παρ’ ότι ανακοινώθηκε από

το YEN στις 7 Αυγούστου – στο πλοίο «Ανθή Μαρίνα» για καθυστέρηση απόπλου από

το λιμάνι του Πειραιά στις 26 Ιουλίου. Ο προβληματισμός ενισχύεται ακόμη από

το γεγονός ότι ενώ υπάρχει απόφαση – επίσης στις 10 Αυγούστου – για επιβολή

προστίμου ύψους 29.347 ευρώ στο πλοίο «Ρομίλντα», στις 3 Νοεμβρίου βγαίνει νέα

απόφαση όπου το πρόστιμο γίνεται 400 ευρώ (!)

Ο κ. Κεφαλογιάννης σε γραπτή απάντησή του (στις 13 Δεκεμβρίου 2005) στους

βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ.κ. Χρήστο Πρωτόπαπα, Γιάννη Διαμαντίδη και κ. Ροδούλα

Ζήση, οι οποίοι ρωτούσαν να μάθουν από τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και

Οικονομικών πού βρίσκεται η διαδικασία των προστίμων και τι ποσό έχει έως τώρα

εισπραχθεί, απάντησε ότι «για 10 παραβάσεις επιβλήθηκαν από το Κεντρικό

Λιμεναρχείο Πειραιά 498.000 ευρώ». Ωστόσο, στις 7 Αυγούστου είχε ανακοινώσει

11 περιπτώσεις προστίμων συνολικού ύψους 528.247 ευρώ.

Πράξη εντυπωσιασμού

Στην… περίφημη ανακοίνωση Κεφαλογιάννη της 7ης Αυγούστου, αναφερόταν ότι «με

απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας τριπλασιάζεται το ύψος προστίμου που

επιβάλλεται για έλλειψη έγκαιρης ενημέρωσης του επιβατικού κοινού από τις

ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά και για καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις και αφίξεις

των πλοίων». Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους «TA

NEA», αυτό ουδέποτε συνέβη.

Για παραδειγμα, στις 7 Αυγούστου ανακοινώθηκε πρόστιμο-μαμούθ για

καθυστερημένο απόπλου τού «Ανθή Μαρίνα» ύψους 29.347 ευρώ. Ωστόσο, για

καθυστερημένο απόπλου του ιδίου πλοίου επιβλήθηκε πρόστιμο… 300 ευρώ στις 13

Δεκεμβρίου!

Δεν πληρώνονται

Για όλα τα πρόστιμα που ανακοίνωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, οι ακτοπλόοι – όπως

έχουν δικαίωμα – έχουν κάνει αίτηση αναστολής εκτέλεσης. Σύμφωνα μάλιστα με

στελέχη του Λιμενικού, τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις εταιρείες G. Α.

Ferries του κ. Γεράσιμου Αγούδημου, και C-Link Ferries του κ. Απόστολου

Βεντούρη, αλλά και στα πρακτορεία που διαχειρίζονται τα πλοία «Ροδάνθη»,

«Ρομίλντα» και «Ανθή Μαρίνα» δεν πρόκειται να πληρωθούν πριν… κλείσει 20ετία

λόγω φόρτου εργασίας των δικαστηρίων.

Σύμφωνα μάλιστα με εφοριακούς από τη ΔΟΥ Πειραιά – που είναι υπεύθυνη για την

είσπραξη των προστίμων, αλλά δεν διαθέτει σύστημα μηχανογράφησης – «τα

πρόστιμα εισπράττονται συνήθως ύστερα από 14 -17 χρόνια. H έλλειψη

μηχανογράφησης καθιστά πρακτικά αδύνατη την ανεύρεση των σχετικών φακέλων, με

αποτέλεσμα να μην πληρώνονται ποτέ τα σχετικά πρόστιμα. Σύμφωνα με τους ίδιους

εφοριακούς, υπάρχει και το ενδεχόμενο ύστερα από την παρέλευση τόσο μεγάλου

χρονικού διαστήματος να μην υφίσταται καν η ακτοπλοϊκή εταιρεία, οπότε στην

περίπτωση αυτή ισχύει το «ουκ αν λάβοις…».