H εισαγγελική παρέμβαση έγινε ύστερα από τις αναφορές του δημάρχου Τήλου, Αν.

Αλιφέρη

Την παρέμβαση του εισαγγελέα προκάλεσε η απευθείας ανάθεση ακτοπλοϊκών

δρομολογίων της άγονης γραμμής Δωδεκανήσου από το υπουργείο Αιγαίου. Ο

εισαγγελέας Πρωτοδικών Ρόδου, Γιώργος Οικονόμου, διέταξε τη διενέργεια

επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για να διερευνηθεί εάν ήταν νομότυπη η

διαδικασία που ακολουθήθηκε από το υπουργείο Αιγαίου για την ανάθεση στην

Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης (ΑΝΕΣ) των επιδοτούμενων γραμμών Κω –

Νισύρου – Τήλου – Σύμης – Ρόδου και επιστροφή, καθώς και Ρόδου – Καστελλόριζου

και επιστροφή.

H προκαταρκτική εξέταση ανατέθηκε σε πταισματοδίκη, ο οποίος θ’ ασχοληθεί με

τα μη πολιτικά πρόσωπα του υπουργείου Αιγαίου και ειδικά με τα μέλη της

Επιτροπής του υπουργείου που διενήργησαν τον διαγωνισμό.

H εισαγγελική παρέμβαση έγινε ύστερα από τις αναφορές του δημάρχου Τήλου, Αν.

Αλιφέρη, όπως επίσης και τις παραστάσεις στον κ. Οικονόμου του προέδρου της

εταιρείας Δωδεκάνησος Ναυτιλιακή, Γ. Σπανού, οι οποίοι έκαναν καταγγελίες για

«μεθοδεύσεις του υπουργείου, ώστε ν’ ανατεθεί στην ΑΝΕΣ η εκτέλεση των εν λόγω

δρομολογίων με το πλοίο «Πρωτεύς», που αγοράστηκε ειδικά για τον σκοπό αυτό

και αφού προηγουμένως είχε εξασφαλιστεί η ανάθεση».

Εναντίον Παυλίδη. Καταγγελίες με ανάλογο περιεχόμενο είχαν γίνει τον

Δεκέμβριο και από τον Δήμο Τήλου. Σύμφωνα μ’ αυτές, «ο υπουργός Αιγαίου κ. Αρ.

Παυλίδης περίμενε ώστε η ΑΝΕΣ ν’ αγοράσει το πλοίο «Πρωτεύς» (που είναι

ηλικίας 33 χρόνων και εκτελούσε δρομολόγια στα νησιά του Ιονίου) και στη

συνέχεια να υπογράψει την ανάθεση των δρομολογίων της άγονης γραμμής

Δωδεκανήσου στην εν λόγω εταιρεία».

Μάλιστα, ο δήμαρχος Τήλου κ. Αλιφέρης την περασμένη Τετάρτη έστειλε επιστολή

στον Πρωθυπουργό K. Καραμανλή όπου, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «η ανάθεση των

δρομολογίων στην ΑΝΕΣ γίνεται με ιδιαίτερα μεγάλη επιδότηση, ενώ έχουν

αποκλειστεί περισσότερο συμφέρουσες προσφορές και από τις επιδοτήσεις και μόνο

η πλοιοκτήτρια σε δέκα μήνες θα εισπράξει περισσότερα χρήματα από όσα κοστίζει

το συγκεκριμένο πλοίο». Αναφέρει μάλιστα ότι αποκλείστηκε το πλοίο της

δημοτικής ναυτιλιακής επιχείρησης της Τήλου.

Σημειώνεται ότι για τα δύο δρομολόγια κάθε εβδομάδα προς Κω – Νίσυρο – Τήλο –

Σύμη – Ρόδο η επιδότηση ανέρχεται στα 30.000 ευρώ και για τα δύο δρομολόγια

προς Καστελλόριζο στα 13.000 ευρώ.