Το σίριαλ με τα πρατήρια αφορολόγητων καυσίμων των KAE στα σύνορα με

Βουλγαρία, Σκόπια, Αλβανία και Τουρκία θα έχει συνέχεια, όπως φαίνεται. Την

εβδομάδα που πέρασε, οι βενζινοπώλες συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Οικονομικών

Αντώνη Μπέζα και, μεταξύ των άλλων, του εξέφρασαν τους φόβους τους ότι η

λειτουργία των πρατηρίων αυτών θα αποτελέσει εστία λαθρεμπορίου. Την ίδια

άποψη, μάλιστα, έχουν εκφράσει στον υφυπουργό και τελωνειακοί υπάλληλοι. Οι

πληροφορίες από το υπουργείο αναφέρουν ότι, πλέον, είναι προβληματισμένος και

ο ίδιος ο κ. Μπέζας.


Στη ΔΕΠΑ αισιοδοξούν ότι σε ένα χρόνο θα μπορούν να αγοράζουν φυσικό αέριο και

από τις χώρες της Κασπίας Θάλασσας, περιορίζοντας έτσι την εξάρτηση της χώρας

από τη ρωσική Gazprom. H αισιοδοξία αυτή, όμως, προϋποθέτει ότι και ο

προβλεπόμενος για τον σκοπό αυτό ελληνοτουρκικός αγωγός φυσικού αερίου θα

είναι έτοιμος στην ώρα του. Και αυτό φαίνεται μάλλον ακατόρθωτο.


Το ότι το Ελληνικό Δημόσιο διαθέτει τεράστια κτηματική περιουσία, είναι

γνωστό. Αυτό που δεν είναι γνωστό, είναι για ποιο λόγο η περιουσία αυτή

παραμένει αναξιοποίητη. Στην κυβέρνηση λένε ότι αυτό συμβαίνει, επειδή αυτή η

περιουσία βρίσκεται υπό την υψηλή εποπτεία πολλών εμπλεκόμενων υπουργείων και

άλλων φορέων. Κάποιος, λοιπόν, πέταξε την ιδέα να συγχωνευθούν η Ελληνικά

Τουριστικά Ακίνητα με την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου. Καθόλου άσχημη, εκ

πρώτης όψεως.


Μπορεί οι αγορές της Βαλκανικής να είναι παρθένες, να προσφέρουν φθηνά

εργατικά χέρια και να φορολογούν τα κέρδη με χαμηλότερους συντελεστές, όμως

εξακολουθούν να κρύβουν «παγίδες». Μια από αυτές είναι και οι τάσεις των

κυβερνώντων τις συγκεκριμένες χώρες να αθετούν συχνά, και για δικούς τους

λόγους, συμβατικές υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί έναντι ξένων επενδύσεων. Τα

ΕΛΠΕ, η Hyatt και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις «κάτι ξέρουν» από τέτοιες παγίδες…