Πριν από 25 χρόνια, η Τέρι Χέκερ δοξαζόταν ως η υποδειγματική νοικοκυρά της

Αμερικής. Σήμερα, η αναγνωρισμένη συγγραφέας-νοικοκυρά και πρώτη γυναίκα

δήμαρχος της χώρας εγκαταλείπει το παρελθόν και γίνεται φεμινίστρια. «Έκανα

λάθος», λέει. Προηγουμένως, την είχε εγκαταλείψει ο σύζυγος.

Τέρι Χέκερ. Πιο θλιμμένη, αλλά πιο σοφή

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, όταν εκατομμύρια γυναίκες σε όλον τον κόσμο

έκαιγαν τα σουτιέν τους στις πλατείες, φωνάζοντας συνθήματα των γκουρού του

φεμινισμού Γκλόρια Στάινεμ και Μπέτι Φρίνταν, η Τέρι Χέκερ έγραφε ένα μπεστ

σέλερ. Με το βιβλίο της «Από τον καιρό του Αδάμ και της Εύας» καλούσε τις

γυναίκες να κάνουν ακριβώς το αντίθετο. «Επιστρέψτε στην οικογενειακή εστία»,

τις προέτρεπε η Χέκερ, «επειδή το επάγγελμα της συζύγου-μητέρας, μολονότι δεν

είναι αμειβόμενο, είναι πιο ικανοποιητικό».

Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, σε μία εποχή που η κυρίαρχη τάση στην Αμερική

θέλει τις διπλωματούχες του Χάρβαρντ και του Γέιλ να κάνουν τις μαμάδες

πλήρους απασχόλησης, η Χέκερ, που σήμερα είναι 63 ετών, αποφασίζει να πάει για

άλλη μία φορά ενάντια στο ρεύμα. «Γράφω δεύτερο βιβλίο με το οποίο προσπαθώ να

πείσω τις σύγχρονες νεαρές μαμάδες να πετάξουν το πρώτο μου βιβλίο»,

ενημερώνει τις αναγνώστριές της στους «Τάιμς της Νέας Υόρκης». «Το «Αδάμ και

Εύα» είναι αναχρονιστικό. Σήμερα, το χρήμα είναι το μυστικό της επιτυχίας και

όποιος δεν μπορεί να το κερδίσει μόνος του, είναι ξοφλημένος».

Άραγε ποιος ήταν ο λόγος που υποχρέωσε την Τέρι Χέκερ να κάνει στροφή 180

μοιρών; «Την ημέρα που κλείναμε 40 χρόνια γάμου, ο σύζυγός μου, ο πατέρας των

πέντε παιδιών μας και ο μοναδικός έρωτας της ζωής μου, μου παρουσίασε αντί για

δώρο την αγωγή διαζυγίου», εξηγεί η Χέκερ. «Ύστερα πήρε το αεροπλάνο για την

Κανκούν, μαζί με τη νεαρή ερωμένη του, ενώ εγώ για να επισκευάσω τη στέγη του

σπιτιού χρειάστηκε να πουλήσω το δαχτυλίδι των αρραβώνων μας». Είχε μείνει

μόνη, χωρίς δουλειά, και ήταν πια πολύ αργά για να πάει να σπουδάσει, να

ξεκινήσει μια καινούργια καριέρα.

Το δράμα της Τέρι Χέκερ δεν είναι μοναδικό. Από τότε που έγραψε την ιστορία

της στους «Τάιμς», έχει λάβει εκατοντάδες επιστολές από γυναίκες που

βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με τη δική της: νοικοκυρές άνω των 55 ετών, που

τις εγκαταλείπει ο σύζυγος και μένουν μόνες, άνεργες, πάμφτωχες και

απελπισμένες.

Πολλά διαζύγια

Σούπερ σταρ. Οι τέσσερις πρωταγωνίστριες του σίριαλ «Νοικοκυρές σε απόγνωση».

Από αριστερά, Εύα Λονγκόρια (Γκαμπριέλ), Τέρι Χάτσερ (Σούζαν), Μάρσια Κρος

(Μπρι), Φελίσιτι Χόφμαν (Λινέτ)

Το φαινόμενο έχει πάρει μεγάλη έκταση στην Αμερική. Τα διαζύγια στις γυναίκες

ηλικίας 55-60 ετών έχουν φτάσει στο 19%, έναντι 4,8% το 1970. Σύμφωνα με

έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, το 22% των διαζευγμένων γυναικών άνω

των 65 ετών ζουν σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας.

Πάντως, η ιστορία της Χέκερ είχε γι’ αυτήν αίσιο τέλος. Όταν αρρώστησε ο

απερχόμενος δήμαρχος του Νάιακ, μιας πόλης στην περιφέρεια της Νέας Υόρκης

όπου ζει η Χέκερ, της ζήτησε να βάλει αυτή υποψηφιότητα στη θέση του. Έτσι

έγινε η πρώτη γυναίκα που εξελέγη δήμαρχος στη χώρα. Σίγουρα έπαιξαν μεγάλο

ρόλο σε αυτό τα βιβλία της.

Το σίριαλ

«Νοικοκυρές σε απόγνωση» (στην Ελλάδα προβάλλεται από τη NET). Είναι η ιστορία

πέντε γυναικών που, όπως η Τέρι Χέκερ, έχουν εγκαταλείψει την καριέρα τους

χάριν της οικογένειας.

* Μπρι. Είναι η εικόνα της τέλειας νοικοκυράς, αλλά ο σύζυγος και τα

παιδιά της δεν τη στηρίζουν πια.

* Μαίρη Άλις. Αφιέρωσε όλη τη ζωή της στην οικογένειά της. Ένα πρωί

βρίσκει μπροστά της ένα πιστόλι και αυτοκτονεί.

* Λινέτ. Στέλεχος επιχείρησης, τα παρατάει όλα για να αφοσιωθεί στα

παιδιά της. Και το μετανιώνει.

* Γκαμπριέλ. Τοπ μόντελ, παντρεύεται έναν πλούσιο του οποίου ερωτεύεται

το πορτοφόλι.

* Σούζαν. Διαζευγμένη μητέρα. Ο σύζυγός της έφυγε με τη γραμματέα του

και την άφησε μόνη με το παιδί.