Σε νέα αύξηση της τιμής των διοδίων που καταβάλλουν οι χρήστες της Αττικής

Οδού και της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου ετοιμάζονται να προχωρήσουν σύντομα οι

κοινοπραξίες των ιδιωτών που εκμεταλλεύονται τα δύο έργα.

H κοινοπραξία της Αττικής Οδού σχεδιάζει να αυξήσει κατά 20 ευρωλεπτά το τέλος

των διοδίων που καταβάλλουν σήμερα οι οδηγοί για τη χρήση της και ανέρχεται σε

2,50 ευρώ (αύξηση 8%). Έτσι, το αργότερο έως τα τέλη Μαρτίου το ύψος των

διοδίων της Αττικής Οδού θα διαμορφωθεί πλέον σε 2,70 ευρώ. Στόχος της

κοινοπραξίας είναι το αντίτιμο των διοδίων να φτάσει σταδιακά στα 3 ευρώ, όπως

προβλέπεται και από τη σχετική σύμβαση κατασκευής του έργου.

Την ίδια στιγμή η κοινοπραξία Γέφυρα, που διαχειρίζεται τη γέφυρα Ρίου –

Αντιρρίου, σχεδιάζει να αυξήσει – ίσως και εντός του Ιανουαρίου – κατά 50

ευρωλεπτά το κόστος των διοδίων που καταβάλλουν τώρα οι οδηγοί των I.X. για να

περάσουν από την Πάτρα στην Αιτωλοακαρνανία και αντίστροφα. Σήμερα η τιμή των

διοδίων, όπως έχει διαμορφωθεί από τον περασμένο Απρίλιο, είναι 10 ευρώ για τα

I.X. αυτοκίνητα και με την αύξηση θα φτάσει στα 10,50 ευρώ (+5%).

Τα δύο έργα. Όσον αφορά την Αττική Οδό, υπενθυμίζεται ότι το κόστος

κατασκευής της έφτασε τα 3 δισ. ευρώ και βάσει της σύμβασης η παραχώρηση της

εκμετάλλευσης των διοδίων είναι για 17 χρόνια (ο χρόνος αυτός προβλέπεται να

μειωθεί μόνο εάν η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων των κατασκευαστών ξεπεράσει το

11,2%).

Στα έως τώρα οφέλη της Αττικής Οδού περιλαμβάνεται η σημαντική μείωση του

χρόνου που δαπανούν οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους, η οποία υπολογίζεται

σε 35 λεπτά κατά μέσον όρο την ημέρα, η ετήσια εξοικονόμηση καυσίμων που

εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ, καθώς και ο περιορισμός των εκπομπών βασικών

ρύπων, όπως μονοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου, αιωρούμενα σωματίδια

και πτητικοί υδρογονάνθρακες.

Όσον αφορά τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενο έργο

που κατασκευάστηκε με σύμβαση παραχώρησης. Το συνολικό κόστος του έργου, με τη

συνεκτίμηση των χρηματοοικονομικών εξόδων κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής

περιόδου, ανέρχεται σε περίπου 770 εκατ. ευρώ. H χρηματοδότηση προέρχεται από:

ίδια κεφάλαια 10%, χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου 40% και δάνειο της

Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων 50%.

Μέσα σε ένα έτος τα ακαθάριστα έσοδα της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τη

γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου έχουν ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας τις

προϋποθέσεις για σύντομη απόσβεση της επένδυσης από την κοινοπραξία που έχει

κατασκευάσει και θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα για 35 χρόνια. Την ίδια στιγμή,

οι 150 εργαζόμενοι στα φεριμπότ της γραμμής Ρίου – Αντιρρίου αλλά και οι

καταστηματάρχες στην ευρύτερη περιοχή αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα

επιβίωσης.

Στις 12 Αυγούστου 2005 που η γέφυρα έκλεισε τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της,

είχαν καταμετρηθεί περισσότερες από 4.000.000 διελεύσεις (84% Ι.Χ., 5% δίκυκλα

και 11% λεωφορεία και φορτηγά).