ΣΤΟ «ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟ» αμέσως μετά τον ΟΤΕ, που αποτέλεσε το πρώτο «ακριβό

πείραμα» αναδιοργάνωσης με ταυτόχρονη αναθεώρηση του εργασιακού του

καθεστώτος, ετοιμάζεται να βάλει η κυβέρνηση τον ΟΣΕ.

Ο ΟΣΕ – βάσει του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που

παρουσιάζουν σήμερα «TA NEA» – θα πάψει να υπάρχει με τη σημερινή μορφή του

και τη θέση του θα πάρει μια νέα εταιρεία συμμετοχών (holding), με λιγότερο

προσωπικό και ελαστικές εργασιακές σχέσεις, η οποία απλώς θα διαχειρίζεται τις

συμμετοχές της στις θυγατρικές της που θα απαρτίζουν τον καινούργιο ΟΣΕ.

Αρχικά οι εταιρείες του νέου Ομίλου ΟΣΕ θα είναι εφτά, με την προοπτική σε

βάθος χρόνου να γίνουν 11 (σταδιακά και ανάλογα με τις ανάγκες που θα

προκύψουν).

Οι βάσεις πάνω στις οποίες πρόκειται να στηριχθεί το νέο μοντέλο του ΟΣΕ

μπήκαν ήδη με το προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύτηκε πριν από λίγον καιρό

(Π.Δ. 41/2005) και προβλέπει το «σπάσιμο» της μητρικής εταιρείας του ΟΣΕ στα

δύο. Συγκεκριμένα προβλέπεται ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων που αφορούν την

κατασκευή και συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής από εκείνες που

σχετίζονται με την εκμετάλλευση (επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές).

Τον διαχωρισμό αυτόν – σύμφωνα με την κυβέρνηση – επιβάλλουν οι κοινοτικές

οδηγίες που προβλέπουν ότι πάνω στο δημόσιο σιδηροδρομικό δίκτυο θα πρέπει να

μπορούν να κινηθούν αργότερα και ιδιωτικά τρένα.

H νέα εταιρεία ΟΣΕ Συμμετοχών θα περιλαμβάνει τις θυγατρικές εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ,

Προαστιακός A.E., Θριάσιο A.E., Οδικές Μεταφορές και ΓΑΙΑΟΣΕ, καθώς και δύο

νέες θυγατρικές που θα προκύψουν από το «σπάσιμο» του σημερινού ΟΣΕ.

Το «πρότυπο» στο οποίο επιδιώκει η κυβέρνηση να καταλήξει σε βάθος χρόνου ο

ΟΣΕ είναι το μοντέλο των γερμανικών σιδηροδρόμων.

Οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, που θεωρούν ότι δρομολογείται ο «εκτροχιασμός» των

εργασιακών τους κατακτήσεων, εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους στο σχέδιο

«σαλαμοποίησης» του Οργανισμού και βρίσκονται ήδη σε κατάσταση επιφυλακής.

Συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι η διάσπαση του ΟΣΕ θα διευκολύνει το «ξεπούλημα

των φιλέτων», όπως είναι η εταιρεία του προαστιακού, η θυγατρική για τα

Intercity και η εταιρεία που θα αναλάβει την εκμετάλλευση των λεωφορειακών

γραμμών.