Εικόνες όπως αυτή θα αποτελούν παρελθόν όταν ολοκληρωθεί το έργο της κάλυψης

του χειμάρρου Διακονιάρη ώστε να μην πλημμυρίζει

«ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ» ύστερα από είκοσι χρόνια πήρε χθες το έργο διευθέτησης

του χειμάρρου Διακονιάρη στην Πάτρα. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 60 εκατ.

ευρώ, προβλέπει την κάλυψη του χειμάρρου ώστε να μην πλημμυρίζει, ενώ στην

επιφάνειά του θα δημιουργηθεί μία από τις οδικές συνδέσεις της Παράκαμψης

Πάτρας με την πόλη και το λιμάνι.

H υπογραφή σύμβασης από την εταιρεία Μηχανική A.E. για το έργο του Διακονιάρη

στην Πάτρα ανακοινώθηκε χθες από το ΥΠΕΧΩΔΕ μαζί με άλλα έργα συνολικού

προϋπολογισμού 450 εκατομμυρίων ευρώ. Μεταξύ αυτών και η επέκταση του

διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης,

έργο ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, καθώς θα

αυξήσει την κίνηση του αεροδρομίου. Στο «πακέτο» των έργων που υπεγράφησαν

πρόσφατα είναι ακόμα τα φράγματα Αποσελέμη και Πείρου-Παραπείρου.

Το φράγμα Αποσελέμη, προϋπολογισμού 48,9 εκατ. ευρώ, θα λύσει το πρόβλημα

ύδρευσης των Νομών Ηρακλείου και Αγίου Νικολάου, ενώ το φράγμα

Πείρου-Παραπείρου, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, θα δώσει ανάσα στο υδρευτικό

σύστημα της Πάτρας. Το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης

του αεροδρομίου «Μακεδονία» είναι προϋπολογισμού 246 εκατ. ευρώ και θεωρείται

ιδιαίτερα δύσκολο τεχνικά: H επέκταση του διαδρόμου θα γίνει με επιχωμάτωση

μήκους ενός χιλιομέτρου μέσα στη θάλασσα. Προσωρινός μειοδότης του έργου που

προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2001 – στη συνέχεια ακολούθησε μια περίοδος

προσφυγών και ενστάσεων – είναι η εταιρεία Αθηνα ATE.

Λύση στο μεγάλο πρόβλημα ύδρευσης της Πάτρας θα δώσει και η κατασκευή του

φράγματος Πείρου-Παραπείρου. Προσωρινός μειοδότης του έργου είναι η εταιρεία

IRA Costruzioni Generali SRL.