Ο Δακτύλιος φεύγει, τα… τσιπάκια στα παρμπρίζ έρχονται. Οι

συγκοινωνιολόγοι των υπουργείων Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ συμφωνούν ότι τα «μονά –

ζυγά» είναι αναποτελεσματικά και έχουν καταλήξει σε πέντε μέτρα, ένα εκ των

οποίων από Σεπτέμβριο, πιθανώς, να τα αντικαταστήσει.

Τον κώδωνα κινδύνου κρούουν οι συγκοινωνιολόγοι, αφού η κατάσταση στους

δρόμους της Αθήνας χειροτερεύει χρόνο με τον χρόνο, ο Δακτύλιος θεωρείται

πλέον αναποτελεσματικός και κάποια στιγμή υπάρχει κίνδυνος να ακινητοποιηθούν

όλοι μέσα στα αυτοκίνητά τους

«Ο στόχος μας είναι ένας. Πώς θα αποτρέψουμε, πάση θυσία, την είσοδο των I.X.

στο κέντρο της Αθήνας», λένε οι ειδικοί και διευκρινίζουν ότι η πιο πιθανή

εκδοχή είναι να αποκτήσουν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων του Λεκανοπεδίου ένα

ειδικό τσιπάκι στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου τους. «Θα μοιάζει με το e-pass των

διοδίων. Κάθε φορά που ένα αυτοκίνητο εισέρχεται σε μια ζώνη που θα καθοριστεί

– και θα περιλαμβάνει σίγουρα τις κεντρικές λεωφόρους, το κέντρο και ορισμένες

περιφερειακές λεωφόρους με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο – όπως είναι οι

Καποδιστρίου και Αμφιθέας – ο οδηγός του θα… χρεώνεται. Το τσιπ θα…

βοηθάει τα ειδικά μηχανήματα που θα είναι εγκατεστημένα στις λεωφόρους να

εντοπίζουν το όχημα και τα δεδομένα θα μεταφέρονται σε έναν κεντρικό

υπολογιστή», λένε οι υπεύθυνοι.

Αναλυτικά οι κινήσεις

Όταν στο τέλος του έτους ο οδηγός κληθεί να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, θα

παραλαμβάνει και ένα ειδικό έντυπο, στο οποίο θα αναγράφονται αναλυτικά οι

κινήσεις του I.X. του στις εν λόγω περιοχές. Ο οδηγός θα είναι υποχρεωμένος να

βάζει το χέρι στην τσέπη και να πληρώνει για τις κινήσεις αυτές προκειμένου να

πάρει τα τέλη κυκλοφορίας. «Πράγματι, το συγκεκριμένο σύστημα – που ονομάζεται

«οδηγώ και πληρώνω» – εφαρμόζεται από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 στη

Σιγκαπούρη και σε άλλες πόλεις. Θέλει ωστόσο προεργασία προκειμένου να

εφαρμοστεί στην Αθήνα, η οποία δεν έχει γίνει», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος

κ. Στράτος Παπαδημητρίου.

H άλλη πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι είναι να επιτρέπεται τις ώρες αιχμής

η είσοδος στον Δακτύλιο μόνο των αυτοκινήτων που θα διαθέτουν τρεις επιβάτες.

«Το μειονέκτημα είναι η αστυνόμευση. Πώς θα επιτυγχάνεται όταν τόσα χρόνια δεν

μπορούμε καν να ελέγξουμε τις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες μοιάζουν με…

σουρωτήρι;» λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος

Παπαδάκος. H επαναφορά των ολυμπιακών λωρίδων, στις οποίες θα επιτρέπεται η

είσοδος μόνο σε όσα αυτοκίνητα έχουν δύο επιβάτες, η είσοδος τις ώρες αιχμής

σε έναν νέο, μικρότερο, Δακτύλιο μόνο όσων κατοικούν ή εργάζονται εντός των

ορίων του, αλλά και η επιβολή διοδίων για όσα αυτοκίνητα εισέρχονται στο

κέντρο της πόλης, εξετάζονται επίσης ενδελεχώς από τους αρμοδίους.

NEA METPA ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ

Διπλασιάζεται το πρόστιμο στις λεωφορειολωρίδες

TA ΠΡΩΤΟ METPO που θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο είναι η επαναφορά της

ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο. «Ο μόνος τρόπος για να πειστούν οι οδηγοί

να μην χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους είναι ένας: Να πληρώνουν κάθε φορά που

το κάνουν».

Ταυτόχρονα, η Τροχαία Αθηνών ετοιμάζεται να διπλασιάσει τα πρόστιμα για την

είσοδο στις λεωφορειολωρίδες (οι οποίες θα αυξηθούν κατά 12 χιλιόμετρα) από

τον Σεπτέμβριο, ενώ θα συσταθεί μια ειδική μονάδα της Τροχαίας που θα έχει ως

μοναδική αρμοδιότητα τις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας για τα λεωφορεία

και τον έλεγχό τους.

Το υπουργείο Μεταφορών δηλώνει ότι θα αυξήσει τον στόλο των λεωφορείων κατά

600 – παράγοντές του ωστόσο αδυνατούσαν να απαντήσουν χθες στο ερώτημα γιατί

καθυστέρησε 7 ολόκληρους μήνες η παραλαβή των 121 πράσινων λεωφορείων που

είχαν παραγγελθεί από το 2003. Τέλος, θα ενταχθούν τα ΚΤΕΛ Νομού Αττικής στον

ΟΑΣΑ από τον Σεπτέμβριο, θα αποκτήσουν κοινές στάσεις με τα μπλε λεωφορεία και

θα σταματήσει η αλληλοκάλυψη των γραμμών, ενώ θα συνεχιστούν οι αλλαγές στα

σημερινά δρομολόγια των λεωφορείων και θα δημιουργηθούν αρκετές νέες γραμμές

λεωφορείων και τρόλεϊ.

ΕΚΡΗΞΗ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ένα φεύγει και πέντε έρχονται!

«TA I.X. πρέπει να φύγουν από το κέντρο, διαφορετικά θα έρθει σύντομα

μια ημέρα που θα αναγκαστούν να ακινητοποιηθούν στους δρόμους», λένε από το

υπουργείο Μεταφορών. «Ο κυκλοφοριακός φόρτος σε βασικές λεωφόρους έχει

αυξηθεί. Τα μεγάλα έργα υποδομών (νέοι δρόμοι, γέφυρες)… ενθάρρυναν ακόμα

και όσους δεν έκαναν χρήση των αυτοκινήτων τους να τα χρησιμοποιούν.

Ταυτόχρονα, εκτινάχθηκε η αγορά των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του

υπουργείου, το 2004, για κάθε 1 αυτοκίνητο που αποσύρεται από τους δρόμους της

Αθήνας προστίθενται 5 (!)», λένε.