(ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ - ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ)


«Είναι πολύ θλιβερή η διαπίστωση όταν μαθητές και φοιτητές αγνοούν ότι πέρα
από τον Τσαλίκη και την Καλομοίρα υπάρχει μουσικό έργο Βαμβακάρη, Τσιτσάνη,
Θεοδωράκη, Χατζιδάκι», λέει ο συνθέτης Χρήστος Νικολόπουλος, που με την
ιδιότητα του εντεταλμένου συμβούλου για θέματα πολιτισμού της Νομαρχίας Αθηνών
ξεκινά ένα φιλόδοξο πρόγραμμα σε σχολεία, με στόχο την ενημέρωση των μαθητών
σε θέματα λαϊκής μουσικής. Παράλληλα ετοιμάζει, άμεσα, καινούργιο δίσκο με τον
Γιώργο Μαργαρίτη, ενώ προγραμματίζει και σειρά συναυλιών για τη θερινή
περίοδο.


Τι στόχους έχει η νομαρχία με τη διδαχή του λαϊκού τραγουδιού στα σχολεία;


Να μάθουν τα παιδιά ότι εκτός από την Καλομοίρα υπάρχει ένα τεράστιο έργο
Τσιτσάνη, Θεοδωράκη και άλλων κορυφαίων δημιουργών.


Ποιοι άνθρωποι θα φωτίσουν με γνώσεις θεωρητικές τους μαθητές των Λυκείων
για το τραγούδι;


Υπάρχουν μελετητές της ελληνικής λαϊκής μουσικής που θα εξηγήσουν ποιοι ήταν
οι Βαμβακάρης, Χατζιδάκις και το έργο τους.


Πόσο στενή είναι η σχέση του μπουζουκιού με το λαϊκό τραγούδι;


Είναι ταυτισμένο με τη λαϊκή μουσική γιατί μιλάει στην ψυχή του Έλληνα.


Σε ποιον βαθμό μπορεί ένας μαθητής Λυκείου να διδαχθεί τι είναι μουσικός
πολιτισμός;


Υπάρχει ειδικό πιλοτικό πρόγραμμα της νομαρχίας.


Το λαϊκό τραγούδι σε τι δρόμο βρίσκεται σήμερα;


Δυστυχώς, δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο. Πειρατεία, εταιρείες δίσκων και έλλειψη
μεγάλων δημιουργών εκφυλίζουν την ποιότητα του λαϊκού τραγουδιού.


Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς ότι σβήνει το λαϊκό τραγούδι;


Δεν είμαι απαισιόδοξος. Πιστεύω όμως ότι χρειάζεται μεγάλος αγώνας για τη
διατήρηση του αυθεντικού λαϊκού τραγουδιού.


Οι πρωτοπόροι του λαϊκού τραγουδιού ήταν αυτοδίδακτοι και φυσικά σπουδαίοι.
Μήπως η εποχή μας σήμερα είναι φτωχή;


Είχαν βιώματα και αρχές. Οι σημερινοί δεν έχουν. Είδατε τον Πέρι του «Fame
Story»;


Από πού σας γεννήθηκε η ιδέα να μπει το λαϊκό τραγούδι στα σχολεία;


Ρώτησα πολλούς νεαρούς: Ξέρεις τον Τσιτσάνη; Μου απαντούσαν, τι ήταν αυτός;
Τον Τσαλίκη τον ήξεραν όλοι. Το ανέφερα στον νομάρχη Γιάννη Σγουρό και μου
είπε: Προχώρα, να πάει το λαϊκό στα σχολεία.


Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, τον οποίο πρόσφατα χάσαμε, με δυο λόγια...


Θα σας απαντήσω συμβολικά. Όπως ο Πάπας ήταν ο αρχηγός της Καθολικής Εκκλησίας
και αγαπήθηκε πολύ, το ίδιο και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ήταν για το λαϊκό μας
τραγούδι.


Ένας κούκος μπορεί να φέρει την άνοιξη;


Εμείς ρίχνουμε τους πρώτους σπόρους για μια καλή αρχή.


Πιστεύετε ότι οι μαθητές θα... ανταποκριθούν;


Το πιστεύω απόλυτα, γιατί πράγματι θέλουν να γνωρίσουν το λαϊκό και τους
δημιουργούς του.


Τι θα λέγατε σε εκείνους που έχουν στα αυτιά τους μόνον ξένα ακούσματα;


H ελληνική λαϊκή μουσική κρύβει αριστουργήματα.


Το κέρδος που θα έχει το λαϊκό τραγούδι από αυτή την προσπάθεια;


Το μεγαλύτερο κέρδος είναι να πληροφορηθούν στοιχειώδη πράγματα οι μαθητές.


Εσείς επιμένετε στο καλό λαϊκό τραγούδι ή μήπως λοξοκοιτάζετε και το
εμπορικό;


Πάντοτε τα κατάφερνα να γράφω τραγούδια ποιοτικά και εμπορικά. Θυμηθείτε «Των
Αγγέλων τα μπουζούκια». Δεν βλέπω λοιπόν τον λόγο να λοξοδρομήσω.


H συνεργασία σας με τον Γιώργο Μαργαρίτη πού αποβλέπει;


Ο Γιώργος Μαργαρίτης ήταν πάντα αυθεντικός. Με τη συνεργασία μας (και με τον
Ηλία Κατσούλη) πιστεύω να δώσουμε μια άλλη νότα στη σημερινή «περίεργη
πολυφωνία».


Νυχτερινά κέντρα - συναυλιακοί χώροι. Τι προτιμάτε και γιατί;


Εκφράζομαι περισσότερο μέσα από τις συναυλίες.


Είστε άνθρωπος του τραγουδιού. Υπάρχει χώρος στη ζωή σας και για την
πολιτική;


Έχω πολλούς και πολύ καλούς φίλους. Δεν έχω λόγους να ασχοληθώ ενεργά με την
πολιτική.


Για ποιο πράγμα έχετε μετανιώσει μέχρι σήμερα στη ζωή σας;


Δεν πείραξα κανέναν, με πείραξαν πολλοί. Γιατί να μετανιώσω;


Εάν είχατε ένα μαγικό ραβδάκι τι θα αλλάζατε αμέσως;


Θα σταματούσα την πειρατεία CD. Αυτό δηλαδή που πρέπει να κάνει η Πολιτεία.


Ένας στίχος που σας έχει σημαδέψει;


«Των Αγγέλων τα μπουζούκια».


Εάν είχατε απέναντί σας τον Πρωθυπουργό της χώρας, τι θα του ζητούσατε;


Να προσπαθήσει να κάνει το κράτος σύμμαχο του πολίτη και όχι εχθρό.