«Γκάζι» για την πρώτη πίστα φόρμουλα 1 στην Ελλάδα πατούν η Πάτρα και ο

Ορχομενός. Και οι δύο πόλεις βλέπουν την κατασκευή αυτοκινητοδρομίου ως μοχλό

ανάπτυξης και καθεμιά διεκδικεί τα αναγκαία κονδύλια για να προχωρήσει.

Στην Πάτρα, εντός των ημερών υπογράφεται το τελικό προσύμφωνο με τους

επενδυτές που θα αναλάβουν την κατασκευή και λειτουργία της πίστας στην

περιοχή Χαλανδρίτσα.

Αυτή η προοπτική έχει θορυβήσει ιδιαίτερα τους Βοιωτούς, αφού το πράσινο φως

για την κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου στον Ορχομενό είχε δοθεί από την

προηγούμενη κυβέρνηση και μάλιστα έχει παραχωρηθεί έκταση 1.400 στρεμμάτων από

το υπουργείο Γεωργίας στον φορέα που συστάθηκε για την υλοποίηση του έργου.

Οι Αχαιοί, από την πλευρά τους, προβάλλουν το επιχείρημα ότι το σχέδιο του

αυτοκινητοδρομίου υπάρχει από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, αλλά πλέον

είναι ώριμες οι συνθήκες για να προχωρήσει. Μάλιστα, φέρονται αποφασισμένοι να

προχωρήσουν ακόμη και χωρίς κυβερνητική έγκριση, καθώς υπάρχει ήδη δεσμευμένος

χώρος 1.200 στρεμμάτων, φορέας διαχείρισης, έτοιμες μελέτες. Βάσει όλων αυτών

αναμένεται η υπογραφή του προσυμφώνου με τους Ιταλούς επενδυτές και τους

εκπροσώπους της εταιρείας λαϊκής βάσης που έχει συσταθεί, στην κατοχή της

οποίας βρίσκεται η έκταση των 1.200 στρεμμάτων. H αξία του αυτοκινητοδρομίου

υπολογίζεται στα 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης

ανέρχεται περίπου στα πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από το

αυτοκινητοδρόμιο, με πίστα μήκους 5.243 μέτρων, προβλέπεται η κατασκευή δύο

ξενοδοχείων και πάρκου αναψυχής.

Πόλος έλξης

Οι φορείς της Πάτρας μιλούν ήδη για μια πίστα στα πρότυπα της Μόντσα: «Εάν η

κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει στην κατασκευή αυτοκινητοδρομίου στην Ελλάδα, για

να δημιουργήσει έναν διαφορετικό πόλο έλξης τουρισμού, δεν μπορεί παρά να

επιλέξει την Πάτρα, που διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα», λέει ο

δήμαρχος της Πάτρας κ. Ανδρέας Καράβολας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του φορέα Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας κ. Μάρκος Καπετανάκης

αναφέρει ότι η φόρμουλα 1 είναι για την Πάτρα από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές

επενδύσεις που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα προσελκύσει

επισκέπτες. «Στόχος μας είναι», λέει ο κ. Καπετανάκης, «μια πίστα φόρμουλα 1,

όπου θα μπορούν να γίνονται δοκιμές και να διεξάγονται εθνικοί και ευρωπαϊκοί

αγώνες».

Το θέμα αυτοκινητοδρόμιο στην Πάτρα ξεκίνησε το 1970 ύστερα από πρόταση της

ΕΛΠΑ. Στην εταιρεία λαϊκής βάσης που συστάθηκε για τη διαχείριση του

εγχειρήματος μετέχουν επτά τοπικοί φορείς της Αυτοδιοίκησης και 420 ιδιώτες.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι η κατασκευή της φόρμουλα δεν «σφραγίσθηκε»,

υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τις εκτάσεις γύρω από τον χώρο που προορίζεται

για το αυτοκινητοδρόμιο. Με την κινητικότητα για την κατασκευή του, οι τιμές

από 1.500 το στρέμμα πριν από δύο χρόνια έφτασαν ήδη τις 9.000 ευρώ το

στρέμμα, όπως λέει ο δήμαρχος Φαρών (στα όριά του βρίσκεται η Χαλανδρίτσα) κ.

Δ. Σωτηρόπουλος.

Ο Ορχομενός περνάει στην αντεπίθεση

ΣΤΗ ΒΟΙΩΤΙΑ, οι φορείς ετοιμάζονται για «αντεπίθεση». Προκειμένου να

εκτιμηθεί η κατάσταση όπως διαμορφώνεται, τόσο σε σχέση με τις κινήσεις στην

Πάτρα όσο κυρίως σε σχέση με τις κυβερνητικές προθέσεις, έχει προγραμματισθεί

για τις 11 Απριλίου ειδική συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου Βοιωτίας.

Όπως είπε στα «NEA» ο νομάρχης κ. Κλέαρχος Περγαντάς, θα παραστούν οι

εκπρόσωποι της ΕΛΠΑ – που μετέχει μαζί με τη νομαρχία και τον Δήμο Ορχομενού

στον φορέα υλοποίησης του αυτοκινητοδρομίου – φορείς της Βοιωτίας και οι

βουλευτές του νομού. «Ο Πρωθυπουργός προεκλογικά είχε δεσμευθεί ότι το

αυτοκινητοδρόμιο θα γίνει στον Ορχομενό. Θεωρούμε ότι δεν θα αθετηθεί η

δέσμευσή του», λέει ο κ. Περγαντάς, που σημειώνει ότι απαιτούνται κρατικά

κονδύλια τουλάχιστον 14 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή δρόμων: ενός που

θα συνδέει το αυτοκινητοδρόμιο με την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και

ενός δεύτερου από το Κάστρο στον Ορχομενό. «Μπορεί να βρεθεί λύση, ώστε η

φόρμουλα 1 να έρθει στον Ορχομενό και η πίστα φόρμουλα 3 να γίνει στην Πάτρα»,

λέει ο κ. Περγαντάς, επισημαίνοντας παράλληλα ότι για την πίστα του Ορχομενού

υπάρχει ήδη ανάδοχος εταιρεία.