Με καθυστέρηση δώδεκα μηνών, η κυβέρνηση χθες έσπευσε να υιοθετήσει πλήρως

το σχέδιο Σημίτη, για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό.

Το μέλλον του Ελληνικού. Πάρκο στα 4.000 στρέμματα, οικόπεδα, ξενοδοχείο και

γήπεδα με εμπορικές χρήσεις στα υπόλοιπα χίλια τριακόσια

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε – ύστερα από τη συνάντησή του με

τους δημάρχους Ελληνικού, Αλίμου, Γλυφάδας και Αργυρούπολης – ότι το πάρκο θα

δημιουργηθεί στα 4.000 στρέμματα της έκτασης, ενώ στα υπόλοιπα 1.300 θα

«κοπούν» οικόπεδα, και θα δημιουργηθούν γήπεδα με εμπορικές χρήσεις.

Πάρκο

Έναν χρόνο πριν – και συγκεκριμένα την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2004 – ο σημερινός

Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής έλεγε, παρουσιάζοντας τη «Χάρτα της

Καθημερινότητας» στην Αργυρούπολη: «Δεν υπάρχει δίλημμα, «τσιμέντο ή πράσινο».

H απάντηση είναι ξεκάθαρη και αυτονόητη. Δεσμευόμαστε ότι οι χώροι που

απελευθερώθηκαν, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά

για τη δημιουργία πρότυπου Πάρκου. Μικρό ποσοστό των χώρων θα χρησιμοποιηθεί

για τη δημιουργία εγκαταστάσεων πολιτιστικού και αθλητικού χαρακτήρα.»!

Ο… μπάρμπα-Μήτσος

Χθες, ο κ. Σουφλιάς είπε σε υψηλούς τόνους: «Δεν μπορεί να κατασκευάσει και να

συντηρεί το πάρκο αυτό ο μπάρμπα-Μήτσος, ο φορολογούμενος από το χωριό μου.

Ένα μέρος θα πουληθεί, για να χρηματοδοτηθεί η δημιουργία πάρκου και η

ενίσχυση του πρασίνου σε περιοχές της Αθήνας που το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη».

Σύμφωνα με τη μελέτη για το Ελληνικό, η οποία θα επικαιροποιηθεί το επόμενο

εξάμηνο, στον χώρο παραμένουν οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις (καταλαμβάνουν

περίπου 90 στρέμματα), οι οποίες θα αξιοποιηθούν από την εταιρεία Ολυμπιακά

Ακίνητα A.E. μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων σε ιδιώτες και συμπράξεων ιδιωτικού –

δημόσιου τομέα. Στο Ελληνικό θεωρείται βέβαιον πλέον ότι θα ανεγερθεί και

ξενοδοχείο – η δημιουργία του ήταν και η αιτία που «κόπηκε» από το ΥΠΕΧΩΔΕ το

αίτημα από πλευράς υπουργείου Πολιτισμού, να δοθούν οι ανάλογες χρήσεις και

στον Άγιο Κοσμά.

Το τραμ… στην άκρη

Επίσης, θα… μετακομίσει το τραμ, που σήμερα διέρχεται μέσα από τον χώρο και

«σπάει» την έκταση στα δύο. «Το τραμ θα «πάει στην άκρη», για να μην κόβει το

πάρκο στα δύο», είπε ο κ. Σουφλιάς. «Από την Αλίμου· όπου θα υπάρχει και ένας

πολύ μεγάλος δρόμος, ο οποίος θα συνδέει την Ποσειδώνος με τη Βουλιαγμένης,

την περιμετρική του Υμηττού και με σήραγγα θα βγαίνει στο αεροδρόμιο». Στο

Ελληνικό, όμως, υπάρχει το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί και η έδρα του

Παναθηναϊκού, σε έκταση που όπως είπε χθες ο κ. Σουφλιάς θα είναι 40 ώς 45

στρέμματα. Εντός της εβδομάδας, αναμένεται συνάντηση του μεγαλομετόχου της ΠΑΕ

κ. Γ. Βαρδινογιάννη με τον κ. Σουφλιά για το θέμα του γηπέδου.

Οι δήμαρχοι, πάντως, εντός και εκτός της σύσκεψης εξέφρασαν τις έντονες

αντιρρήσεις τους για τη μερική οικοπεδοποίηση του Ελληνικού, αλλά και για τη

μεταφορά του γηπέδου ποδοσφαίρου του ΠΑΟ και ζήτησαν να γίνει μόνον πάρκο και

χώρος αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού, όπως είχε υποσχεθεί προεκλογικά η

κυβέρνηση.