ΔΥΣΚΟΛΑ τους παίρνει ο ύπνος και συχνά ξυπνούν μέσα στη νύχτα, μη
μπορώντας να ξανακοιμηθούν. Οι Έλληνες χάνουν τον ύπνο τους εξαιτίας του
άγχους και του σύγχρονου τρόπου ζωής: σχεδόν τέσσερις στους δέκα
αντιμετωπίζουν πρόβλημα αϋπνίας.


Έρευνες, εξάλλου, έχουν δείξει ότι σε παγκόσμιο επίπεδο οι σημερινοί άνθρωποι
κοιμούνται 20% λιγότερο σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, ενώ ένας στους τρεις
έχει διαταραχές του ύπνου.


Τα παραπάνω ανέφερε χθες ο καθηγητής Ψυχιατρικής K. Σολδάτος, πρόεδρος της
Ελληνικής Εταιρείας Ύπνου, σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα
Ύπνου (21 Μαρτίου).


Όπως είπε ο ίδιος, οι αυξημένες εργασιακές απαιτήσεις και τα ακανόνιστα ωράρια
εντείνουν το πρόβλημα της αϋπνίας, για το οποίο μάλιστα αδιαφορούν τρεις στους
δέκα ασθενείς. Χωρίς την κατάλληλη αντιμετώπιση η αϋπνία μπορεί να γίνει
χρόνια, με σοβαρές επιπτώσεις για την υγεία.


Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί για τον ύπνο



* Επιλέξτε το κρεβάτι σας προσεκτικά --εκεί περνάτε το 1/3 της ζωής σας


* Απομονωθείτε από εξωτερικές ενοχλήσεις (φως και θόρυβο)


* Διατηρήστε τη θερμοκρασία γύρω στους 18-20 βαθμούς


* Φροντίστε για τον επαρκή αερισμό της κρεβατοκάμαρας και διατηρείτε
σωστές συνθήκες υγρασίας


* Αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, κρύψτε τα ρολόγια! Ο υπολογισμός του
χρόνου που περνά χωρίς να μπορείτε να κοιμηθείτε, επιτείνει το πρόβλημα


* Εάν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, σηκωθείτε από το κρεβάτι. Ασχοληθείτε
με κάτι που σας ηρεμεί και σας ευχαριστεί. Περιμένετε μέχρι να νυστάξετε και
τότε πηγαίνετε στο κρεβάτι.

Ακολουθήστε τα ΝΕΑ στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στα ΝΕΑ