Επανέρχονται τα σενάρια για την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη

χώρα μας, παρ’ ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ εξακολουθεί να προτάσσει την ανάγκη ολοκλήρωσης

περιβαλοντικών μελετών προτού επιτραπεί η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων σε

Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Έρευνες επιδοτούμενες από την E.E. που έχουν ολοκληρώσει ευρωπαϊκά και

ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα σε συνεργασία με αυτοκινητοβιομηχανίες

υποστηρίζουν ότι η αντικατάσταση ενός σημαντικού ποσοστού βενζινοκίνητων

αυτοκινήτων με ντιζελοκίνητα θα μείωνε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

στην Ελλάδα.

«Αν και τα σύγχρονα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του

άνθρακα, οι συνολικές εκπομπές αυξάνονται και αυτό οφείλεται στις ολοένα και

περισσότερες πωλήσεις I.X. στην Ελλάδα. H μόλυνση αυτή του περιβάλλοντος θα

μπορούσε να ελεγχθεί με την κυκλοφορία της νέας γενιάς ντιζελοκίνητων

αυτοκινήτων», απαντά στο ερώτημα με ποιο τρόπο τα ντιζελοκίνητα οχήματα

βοηθούν στη μείωση της ρύπανσης ο κ. E. Ζέρβας, μηχανικός γαλλικής

αυτοκινητοβιομηχανίας και μέλος της ερευνητικής ομάδας που εξέτασε 15

διαφορετικά σενάρια για την Ελλάδα.

Στην έρευνα οι επιστήμονες έλαβαν υπόψη τις σημερινές πωλήσεις αυτοκινήτων στη

χώρα μας και τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές καθώς και την κατανάλωση καυσίμου ανά

όχημα όπως είναι σήμερα αλλά και όπως προβλέπεται την επόμενη δεκαετία – με

τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές προβλέπεται μείωση στην κατανάλωση βενζίνης

μέχρι 11%, ενώ η αντίστοιχη μείωση θα είναι έως 3% για τα ντιζελοκίνητα.

Επομένως, σύμφωνα με τους ερευνητές, το μοναδικό σενάριο που θα συνηγορούσε

στη μη εισαγωγή πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα είναι εκείνο σύμφωνα με

το οποίο οι πωλήσεις αυτοκινήτων μένουν σταθερές και παράλληλα τίθενται σε

εφαρμογή προδιαγραφές μείωσης της κατανάλωσης στη βενζίνη. Στα υπόλοιπα 14

σενάρια που επεξεργάστηκε η ομάδα έρευνας προκύπτει ότι οι συνολικές εκπομπές

διοξειδίου του άνθρακα θα αυξηθούν έως το 2015 κατά 22% ενώ υπάρχουν και

εκτιμήσεις για αύξηση έως και 46%. «Αν στην Ελλάδα το ποσοστό των

ντιζελοκίνητων αυξηθεί κατά 30% έως 50%, δηλαδή στα ποσοστά των υπόλοιπων

ευρωπαϊκών χωρών, τότε οι σημερινές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα

μειωθούν από 5,1% έως 8,5%», υποστηρίζουν οι ερευνητές.

«Πιο φιλικά στο περιβάλλον τα νέα ντιζελοκίνητα»

«ΥΠΑΡΧΕΙ στην Ελλάδα μια λανθασμένη αντίληψη ότι τα αυτοκίνητα που

χρησιμοποιούν το ντίζελ μολύνουν περισσότερο. Αυτό οφείλεται αφενός μεν στην

κακή συντήρηση των κρατικών οχημάτων που καίνε ντίζελ, στην ασυδοσία των

οδηγών ταξί και στην αδυναμία του κράτους να ελέγξει αυτά τα οχήματα. Τα νέα

ντιζελοκίνητα έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ πιο φιλικά στο περιβάλλον»,

σημειώνει ο κ. Σ. Ραψομανίκης, καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, ο

οποίος θεωρεί επιβεβλημένη την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων στους ελληνικούς

δρόμους και θεωρεί υπερβολικές τις αντιδράσεις οικολογικών κυρίως οργανώσεων

που έχουν εκφραστεί αρνητικά στην κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.