ΕΠΑΝΗΛΘΕ στα επίπεδα του 3% ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο λόγω των

εκπτώσεων, αλλά εξακολουθεί να διατηρείται υψηλά εξαιτίας του κύματος

ακρίβειας που πλήττει το πορτοφόλι των καταναλωτών. Σύμφωνα με στοιχεία που

έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο Γενικός Δείκτης

Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε τον Φεβρουάριο σε δωδεκάμηνη βάση κατά 3,1%, ενώ τον

Ιανουάριο είχε διαμορφωθεί στο 4%.

H διαμόρφωση του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με

τον Ιανουάριο αποδίδεται από την ΕΣΥΕ στη διαφορετική ημερομηνία έναρξης των

χειμερινών εκπτώσεων φέτος σε σχέση με το 2004. Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις

πέρυσι άρχισαν τον Ιανουάριο ενώ φέτος μεταφέρθηκαν στον Φεβρουάριο.

Στο μεταξύ, φωτιά στα πορτοφόλια των καταναλωτών έβαλαν οι ανατιμήσεις που

κατέγραψε η ΕΣΥΕ σε μια σειρά προϊόντων ευρείας κατανάλωσης. Ειδικότερα το

δωδεκάμηνο Μαρτίου 2004 – Φεβρουαρίου 2005 η λιανική τιμή του πετρελαίου

θέρμανσης αυξήθηκε κατά 22,8%. Παράλληλα σημαντικές ανατιμήσεις με ρυθμό πολύ

υψηλότερο του πληθωρισμού σημειώθηκαν σε προϊόντα όπως το μέλι (9%), στα

καύσιμα κίνησης (4,7%), στα λιπαντικά αυτοκινήτων (4,1%) και στα αναψυκτικά

(4%). Μεγάλες ανατιμήσεις σημειώθηκαν και σε υπηρεσίες όπως οι μεταφορές

(7,2%), τα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων (7,2%), η ύδρευση (5,8%) και τα

κουρεία-κομμωτήρια (4,9%). Είναι χαρακτηριστικό ότι σε καμία υπηρεσία δεν

σημειώθηκε μείωση τιμής το τελευταίο δωδεκάμηνο, ενώ στα προϊόντα μειώθηκε η

τιμή των φρούτων, των λαχανικών και των φρέσκων ψαριών.