Τρέμουν νέο κύκλο αποκαλύψεων στην Αρχιεπισκοπή, καθώς η κρίση που

κορυφώνεται στην Εκκλησία ακουμπά πλέον και τον ίδιον τον Αρχιεπίσκοπο

Χριστόδουλο, μετά την αποκάλυψη παλαιότερης επιστολής του υπέρ της

αποφυλάκισης νεαρού που είχε συλληφθεί για εμπόριο ναρκωτικών.

Στο περιβάλλον του κ. Χριστόδουλου παραδέχονται ότι «έχουν χάσει τον ύπνο

τους», καθώς – όπως λένε – δεν γνωρίζουν τι θα ακολουθήσει. Αν δηλαδή

επίκεινται και άλλες καταγγελίες προσωπικά για τον Αρχιεπίσκοπο, αλλά και για

μητροπολίτες που είναι σύμμαχοί του. Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη κάποιοι

μιλούν για στοιχεία που «καίνε» τρεις μητροπολίτες οι οποίοι είναι πολύ κοντά

στον κ. Χριστόδουλο.

Σημειώνεται ότι στα χέρια δημοσιογράφων αλλά και μητροπολιτών βρίσκεται και

μια ακόμη επιστολή του κ. Χριστόδουλου προς τον Ασημάκη Κατσούλα,

καταδικασμένο για ανθρωποκτονίες και συμμετοχή σε σατανιστικό κύκλωμα. Όσοι

έχουν διαβάσει την επιστολή τη χαρακτηρίζουν τουλάχιστον… υπερβολική.

Εν τω μεταξύ, στη χθεσινή συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου αποφασίστηκε

ομόφωνα – όπως άλλωστε αναμενόταν – να τεθεί σε εξάμηνη διαθεσιμότητα ο

Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων, που είχε βρεθεί στο επίκεντρο της

κριτικής για την υποστήριξη που παρείχε στον αρχιμανδρίτη Γιοσάκη.

H επιστολή Χριστόδουλου. Όπως αποκάλυψε το Alter, ο κ. Χριστόδουλος

πριν από δέκα χρόνια, όταν ήταν ακόμα Μητροπολίτης Δημητριάδος, είχε στείλει

επιστολή προς τον ανακριτή υπέρ ενός νεαρού Βορειοηπειρώτη που είχε συλληφθεί

για κατοχή και εμπορία ναρκωτικών. Ο κ. Χριστόδουλος φέρεται έτσι να επιχειρεί

παρέμβαση στη Δικαιοσύνη. Το περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου έσπευσε να

παραδεχτεί ότι η επιστολή είναι μεν υπαρκτή αλλά δεν έγινε με σκοπό την

παρέμβαση. Ωστόσο ανεπίσημα, στελέχη της Αρχιεπισκοπής προσπαθούσαν να

«χρεώσουν» την πρωτοβουλία για τη σύνταξη της επιστολής στον νυν Μητροπολίτη

Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητο, ο οποίος υπηρετούσε τότε στη Μητρόπολη Δημητριάδος

και ανήκε στο περιβάλλον του κ. Χριστόδουλου.

Σε αργία ο Παντελεήμων. Δεν κρίθηκαν επαρκείς οι εξηγήσεις που έδωσε

χθες στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο ο Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων. Έπειτα από

πρόταση του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος και χθες επανέλαβε ότι στόχος όλων των

επιθέσεων είναι ο ίδιος, τελικά ετέθη σε εξάμηνη αργία.

Από την πλευρά του, ο Αττικής επανέλαβε ότι οι επίμαχες κασέτες που τον

εμπλέκουν είναι προϊόν φωνομοντάζ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες έκανε λόγο για

«αδελφοκτόνο διάθεση» στις τάξεις της Ιεραρχίας. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό,

αποχώρησε φορώντας πολιτικά. Ο κ. Παντελεήμων, από τη στιγμή που ξέσπασε το

σκάνδαλο Γιοσάκη, βρέθηκε στο επίκεντρο των επικρίσεων ακόμη και του ίδιου του

Αρχιεπισκόπου γιατί δεν έθεσε αμέσως σε αργία τον αρχιμανδρίτη και βεβαίως

γιατί τον διόρισε κληρικό στη μητρόπολή του τη στιγμή που ήταν σε όλους γνωστό

το παρελθόν του.

O Γιοσάκης εξυπηρετούσε κληρικούς που είχαν προβλήματα με τη Δικαιοσύνη

Σεραφείμ Κουλουσούσας. Στοιδιαίτερο γραφείο του Χριστόδουλου και φίλος του Γιοσάκη

«Αποστάσεις ασφαλείας» επιχείρησε να κρατήσει η Αρχιεπισκοπή, από την πρώτη

στιγμή που ξέσπασε το «σκάνδαλο Γιοσάκη». Οι συνεργάτες του Χριστόδουλου

τόνιζαν σε κάθε ευκαιρία ότι «ο αρχιμανδρίτης ήταν άγνωστος στο περιβάλλον του

Αρχιεπισκόπου».

H παρέμβαση τότε του Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομου, γνωστού πολέμιου του

Αρχιεπισκόπου, ήταν καθοριστική για το αντίθετο. Ο Χρυσόστομος έσπευσε να

δηλώσει: «Όποιος λέει ότι δεν γνώριζε τον Γιοσάκη, λέει ψέματα». Ακολούθησε

πληθώρα αποκαλύψεων και γύρω από τον «άγνωστο» αρχιμανδρίτη στήθηκε ένας

πόλεμος ανάμεσα στην πλευρά Χριστόδουλου και τον Μητροπολίτη Θηβών, για το

ποιος είχε σχέσεις μαζί του.

Όσο και αν προσπάθησε η πλευρά Χριστόδουλου να αποδείξει ότι ο Γιοσάκης δεν

είχε σχέσεις μαζί του, δεν κατάφερε να πείσει. Κι αυτό γιατί εκτός των

Μητροπολιτών Θηβών και Ζακύνθου, ακόμα και φίλοι του Αρχιεπισκόπου όπως ο

Καλαβρύτων Αμβρόσιος αλλά και άλλοι αρχιερείς, όπως ο Πειραιώς, εμμέσως πλην

σαφώς είχαν ζητήσει επισήμως να αποκλειστεί ο Γιοσάκης από την ανάληψη

καθηκόντων στη Σύνοδο – πράγμα που εκτός των άλλων σήμαινε ότι ο «άγνωστος»

αρχιμανδρίτης ήταν τελικά… γνωστός στο περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου.

Τελικά ο Χριστόδουλος πείστηκε, όμως ήταν αργά.

Κόντρα με τους «πρώην». Με διαφορά λίγων ημερών, στο σκάνδαλο Γιοσάκη

προστέθηκε άλλη μία «ιερή κόντρα», η οποία χρονολογείται από το 1974: Οι δύο

έκπτωτοι «ιερωνυμικοί» μητροπολίτες, ο πρώην Αττικής Νικόδημος και ο πρώην

Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνος, κατήγγειλαν τον φίλο του Χριστόδουλου Μητροπολίτη

Καρδίτσας Θεόκλητο ότι είχε προσαχθεί σε Αστυνομικό Τμήμα για ναρκωτικά, όπως

και ότι μετέφερε τη δικαστική του διαμάχη με τον κ. Νικόδημο στον Πειραιά,

ώστε να επωφεληθεί των «υπηρεσιών» του Γιοσάκη.

Όλα άρχισαν στις αρχές Ιανουαρίου όταν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς (Extra3

και Alter) μεταδόθηκαν μαγνητοφωνημένες συνομιλίες στις οποίες εμφανιζόταν η

πρώην ανακρίτρια κ. Τόνια Ηλία να μεσολαβεί για την αποφυλάκιση κατηγορουμένων

για ναρκωτικά. Τότε ακούστηκε ότι στην υπόθεση εμπλέκεται και ο αρχιμανδρίτης

Ιάκωβος Γιοσάκης ο οποίος, όπως έγινε γνωστό, στη συνέχεια είχε στήσει το δικό

του κύκλωμα με δικαστές.

Οι αναφορές στο όνομα Γιοσάκη προκάλεσαν θύελλα. Αρχικά, όλοι στην Ιεραρχία

δήλωναν ότι έπεσαν από τα σύννεφα, αλλά ήρθαν οι καταγγελίες του Θηβών ότι ο

Γιοσάκης τον επισκέφθηκε μαζί με ανώτατο δικαστικό και του ζήτησε να αποσύρει

την υποψηφιότητά του για τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο. Οι καταγγελίες Ιερώνυμου

προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του Χριστόδουλου, ο οποίος προσπάθησε να

αντιστρέψει το κλίμα κατηγορώντας τον Ιερώνυμο ότι ήταν από τους μητροπολίτες

που γνώριζαν τον Γιοσάκη!

Με μια πρωτοφανή για τα δεδομένα της Ιεραρχίας κίνηση, η Αρχιεπισκοπή

επικαλείται ένορκη καταγγελία ενός Ρώσου μοναχού ο οποίος είχε χειροτονηθεί

από τον κ. Ιερώνυμο στην οποία αναφέρει ότι ο Θηβών γνώριζε τον Γιοσάκη, ότι

τον προόριζε για αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου και ότι του είχε ζητήσει να

του φέρει από την Αμερική σύστημα τηλεφωνικής αντιπαρακολούθησης!

Την ίδια στιγμή ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, στενός φίλος του

Αρχιεπισκόπου και ο άνθρωπος που κατήγγειλε από τους πρώτους τον αρχιμανδρίτη,

απευθυνόμενος στους πιστούς έκανε λόγο για «σεισμούς που έρχονται στους

κόλπους της Εκκλησίας». Με την άποψή του συντάχθηκε και ο Μητροπολίτης

Ζακύνθου, ο οποίος έκανε λόγο «για τσουνάμι» το οποίο θα φτάσει μέχρι την

Αρχιεπισκοπή, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Γιοσάκης συνδεόταν με το περιβάλλον

του Αρχιεπισκόπου.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο Γιοσάκης μπορεί να μην είχε καν περάσει το κατώφλι

της Αρχιεπισκοπής, αλλά ήταν τακτικός επισκέπτης της Μονής Πετράκη όπου

στεγάζονται τα γραφεία της Συνόδου. Όμως με όσα ήρθαν στο φως της δημοσιότητος

φαίνεται ότι ο Γιοσάκης είχε υψηλές επαφές.

Από διάκος. Ο Γιοσάκης, νεαρός διάκος ακόμη στη Λήμνο, διαχειρίζεται εν

λευκώ τα της μητρόπολης. Ο κόσμος ξεσηκώνεται και το 1986 ο μητροπολίτης του

νησιού παραιτείται. Ο αρχιμανδρίτης φεύγει και πάει στα Κύθηρα. Το 1998

ξεσπάει και εκεί τεράστιο σκάνδαλο. Αυτή τη φορά, κατηγορείται για

αρχαιοκαπηλία και για σκανδαλισμό των πιστών. Αρχίζουν ανακρίσεις αλλά αυτός

καταφέρνει να βρεθεί στην… Αμερική. Διορίζεται κληρικός στη Μητρόπολη

Παναμά. Συλλαμβάνεται για κακοδιαχείριση. Και πάλι καταφέρνει να βγει αλώβητος

και επιστρέφει στην Ελλάδα, όπου ο Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων τον

διορίζει στο Καματερό.

Εκείνη την περίοδο κορυφώνεται η κόντρα που είχε ξεσπάσει μεταξύ του πρώην

Αττικής και του Παντελεήμονα. Ο κ. Νικόδημος είχε στείλει στη Σύνοδο κασέτες

στις οποίες ο Μητροπολίτης Αττικής (που ετέθη από χθες σε αργία) ακουγόταν να

συνομιλεί με νεαρό. Επίσης ο Αττικής κατηγορείται για το ποσό του 1,2 δισ. που

βρέθηκε στον λογαριασμό του. Δεν διώκεται για καμία από τις δύο καταγγελίες.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτό συνέβη λόγω «μεσολάβησης» Γιοσάκη.

Ο «άγνωστος» αρχιμανδρίτης Γιοσάκης καταφέρνει γρήγορα να διεισδύσει στα

ανώτατα κλιμάκια της Ιεραρχίας. Ως κληρικός που διορίστηκε στη Μητρόπολη

Αττικής, τη στιγμή μάλιστα που κατηγορούνταν για βαρύτατα παραπτώματα σε

Ελλάδα και Αμερική, ο Γιοσάκης θέτει σε εφαρμογή το σχεδιό του για να γίνει

κάποια στιγμή μητροπολίτης. Αυτή την περίοδο φαίνεται ότι απέκτησε φιλικές

σχέσεις με τον αρχιμανδρίτη Σεραφείμ Κουλουσούσα, ο οποίος ήταν στο ιδιαίτερο

γραφείο του Χριστόδουλου και οποίος, μόλις έγιναν γνωστά τα σκάνδαλα με τις

στημένες δίκες, παραιτήθηκε.

Το ήξερε. Οι αντίπαλοι του Αρχιεπισκόπου βγάζουν το συμπέρασμα ότι ο

Γιοσάκης είχε προσβάσεις στην Αρχιεπισκοπή και από το γεγονός ότι ο κ.

Χριστόδουλος είχε ενημερωθεί με επιστολή που του είχε στείλει ο Μητροπολίτης

Ηλείας κ. Γερμανός για «τα έργα και τις ημέρες Γιοσάκη». Οι απόψεις αυτές

ενισχύθηκαν και από το γεγονός ότι όλως περιέργως το περιεχόμενο της επιστολής

περιήλθε εις γνώσιν του… Γιοσάκη, ο οποίος μήνυσε τον Ηλείας. Στον

Χριστόδουλο ακόμη καταλογίζουν ότι παρά τις επιστολές κατά του Γιοσάκη, ο

άνθρωπος αυτός περιφερόταν στη Σύνοδο και διέδιδε ότι θα αναλάβει υψηλή θέση

και μάλιστα ότι προοριζόταν για γραμματέας της Νομοκανονικής Επιτροπής. Το

θέμα έφτασε στα αυτιά του Μητροπολίτη Καλαβρύτων, ο οποίος επίσης αντέδρασε

έντονα.

Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα – το πώς δηλαδή κατάφερε ο Γιοσάκης να κινείται με

τέτοια άνεση μεταξύ αρχιερέων – δύσκολα θα απαντηθεί πειστικά. Οι «κακές

γλώσσες» λένε ότι πρόσφερε υπηρεσίες σε κληρικούς που είχαν προβλήματα με τη

Δικαιοσύνη και ότι πολλοί προσέφευγαν σε αυτόν για να «τελειώνουν μια ώρα

γρηγορότερα» με τις δικαστικές τους εκκρεμότητες ώστε να αποφύγουν τη

δημοσιότητα. Και αυτόν τον φόβο φαίνεται να εκμεταλλεύτηκε ο Γιοσάκης, ώστε να

διεκδικεί θέσεις, χρήματα και αξιώματα.