ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΙ για τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα του τραμ
δηλώνουν φορείς και πολίτες του Πειραιά την ίδια στιγμή που η εταιρεία
διαχείρισης του νέου μέσου μαζικής μεταφοράς έχει ήδη εξασφαλίσει την
απαραίτητη χρηματοδότηση για τη χάραξη νέων γραμμών στους δρόμους του λιμανιού
και προετοιμάζεται μάλιστα να στήσει τα πρωτα εργοτάξια στις αρχές του 2005.


«Φοβάμαι ότι θα προκληθεί μεγάλη αναστάτωση στη λειτουργία του λιμανιού -
ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες - και θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο η ζωή
των εμπόρων αφού, αν αρχίσουν τα έργα, ο Πειραιάς θα μετατραπεί σε...
απαγορευμένη ζώνη» εξηγεί ο κ. Γιώργος Καρκαμπούνας, ιδιοκτήτης μεγάλου
καταστήματος στην Πλατεία Κοραή. «Κεντρικοί δρόμοι που είναι ήδη επιβαρημένοι
όπως η Τζαβέλλα, η Χατζηκυριάκου, η Αφεντούλη, η Ακτή Ποσειδώνος θα κλείσουν
για τα I.X. προκειμένου να γίνουν τα έργα κατασκευής».


Σε πρόσφατη ημερίδα μάλιστα, που διοργάνωσε για το κυκλοφοριακό της πόλης ο
Δήμος Πειραιά, όλοι οι φορείς που συμμετείχαν (Εμπορικός Σύλλογος, Τεχνικό
Επιμελητήριο, Οργανισμός Λιμένος, ακόμα και οι ναυτιλιακές εταιρείες καθώς και
η Ένωση πρακτόρων) εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους στο ενδεχόμενο επέκτασης του
δικτύου τραμ. Αναφέρθηκαν μάλιστα στοιχεία για την πτώση του τζίρου των
εμπορικών καταστημάτων σε περιοχές όπου υπήρχαν έργα για το τραμ - και όχι
μόνο - την περασμένη τριετία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής
Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, μόνο στη Λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου της
Νέας Σμύρνης, 18 επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο μέσα σε έναν χρόνο. Στη Λεωφόρο
Μαραθώνος 47 επιχειρήσεις διαφόρων ειδών έβαλαν λουκέτο όσα χρόνια ήταν σε
εξέλιξη τα έργα διαπλάτυνσης της λεωφόρου, ενώ ο τζίρος όλων των επιχειρήσεων
είχε πέσει ώς και 90%.


H εταιρεία Τραμ A.E., πάντως, ετοιμάζεται πυρετωδώς για τις δύο νέες γραμμές
συνολικού μήκους 3,2 χλμ. Θα αρχίζουν από το τέρμα του σημερινού δικτύου (στο
Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας). Η πρώτη θα καταλήγει στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων
και η δεύτερη στον σταθμό του ΗΣΑΠ στο λιμάνι. «Οι επεκτάσεις θα εξυπηρετούν
τη σύνδεση του κέντρου και του λιμανιού με τη νοτιότερη παραλιακή ζώνη, χωρίς
μετεπιβίβαση στο δίκτυο του Ηλεκτρικού για μόλις μία στάση, από το Νέο Φάληρο
στον Πειραιά», εξηγεί ο συγκοινωνιολόγος κ. Κωνσταντίνος Ηλιόπουλος.