H Κλόντια Σίφερ, η Γκουίνεθ Πάλτροου, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι είναι πελάτισσές

του. Όπως και ο Ντέιβιντ Μπάουι και ο Τζορτζ Μάικλ. Ο Ελληνοβρετανός Νίκος –

Ανδρέας Κλαρκ είναι από τους πιο διάσημους στυλίστες μαλλιών, ο νέος Βιντάλ

Σασούν, αγαπημένος όχι μόνο των σταρ, αλλά και της βρετανικής αριστοκρατίας

και των πολιτικών. H αυτοκρατορία του πολυεκατομμυριούχου και ταλαντούχου Νίκι

Κλαρκ βρίσκεται στην καρδιά του αριστοκρατικού Λονδίνου, στο Mayfair. Ένα

πρώτο ραντεβού μαζί του, για το οποίο θα πρέπει να περιμένεις για εβδομάδες,

κοστίζει γύρω στις £300. Για σχετικά άμεση εξυπηρέτηση η τιμή ανέρχεται γύρω

στις £500. Ο Νίκι έφερε τη λάμψη του χτενίσματος ενός μοντέλου στους απλούς

ανθρώπους. «Όταν δουλεύεις με ηθοποιούς έχουν τη δική τους ατζέντα, ένα

συγκεκριμένο χτένισμα που απαιτεί, για παράδειγμα, ο ρόλος τους. Το ίδιο

συμβαίνει και με τα μοντέλα. Ο κομμωτής δουλεύει ήδη πάνω σ’ ένα όμορφο

πρόσωπο. Ακόμα κι αλλόκοτο μαλλί να παρουσιάσει – και δεν το λέω αυτό με την

κακή την έννοια – πάλι θα έχει ενδιαφέρον. Θα είναι παράξενο αλλά ελκυστικό.

Πήγαινε να κάνεις το ίδιο στυλ στην όποια κυρία Παπαδοπούλου. Θα φαίνεται

λάθος. Αυτό που προσφέρω στην πελατεία μου είναι παραλλαγές των γκλάμουρ

μαλλιών των μοντέλων».

Συζητάει, σκιτσάρει, χτενίζει

Ο Νίκι δουλεύει διαφορετικά από τους περισσότερους κομμωτές. Έπειτα από μια

εκτενή συζήτηση, «χωρίς αερολογίες και φλυαρίες» όπως λέει ο ίδιος, με την

κάθε πελάτισσα κάθεται και σκιτσάρει σε 5-10 λεπτά το χτένισμα σε χαρτί. Έτσι

ώστε η πελάτισσα να πάρει μια ιδέα. Όταν κάνει κούρεμα κόβει τα μαλλιά, όταν

είναι στεγνά. Για να μπορεί να συλλάβει τη φόρμα τους. Εκείνο που τον

ενδιαφέρει είναι να δημιουργήσει κάτι το οποίο θα κάνει τον πελάτη να

αισθάνεται χαρούμενος με τον εαυτό του. «Το μαλλί είναι το πιο σημαντικό μέρος

του ντυσίματός σου. Ακόμα και να φοράς ένα μαύρο μακό μπλουζάκι και μπλουτζίν,

αν τα μαλλιά σου είναι κομμένα και χτενισμένα σωστά δείχνεις ελκυστική».

Τα προϊόντα του Nicky Clarke-Hairomatherapy – τα οποία λανσάρισε στην Αθήνα

την περασμένη εβδομάδα – κυκλοφορούν στην Αγγλία από το 1993 – η αξία της

εταιρείας ανέρχεται πάνω από 3 εκατομμύρια αγγλικές λίρες – και ανανεώνονται

συνεχώς. Κάθε δυο χρόνια. Ο Νίκι δεν δανείζει απλώς στα προϊόντα το όνομά του,

όπως κάνουν πολλοί κομμωτές, αλλά είναι άμεσα αναμεμειγμένος στην παραγωγή

τους.

Εντάξει, από χρήματα δεν έχει ανάγκη, τι είναι εκείνο που τον κάνει να

σηκώνεται κάθε πρωί απ’ το κρεβάτι του; «Συνεχίζω να δουλεύω για να βρίσκομαι

σ’ επαφή με την πραγματικότητα. M’ αρέσει να μεταμορφώνω τις πελάτισσές μου σε

όμορφα όντα. Δεν είμαι τροχονόμος που δίνει κλήσεις κάνοντας τη ζωή των άλλων

μίζερη. M’ αρέσει να ακούω απ’ τους πελάτες μου Ah, that looks great. Ή Nicky,

you are a genius».