Δύο πέργκολες και περισσότερα δέντρα, όπως και η μείωση των λωρίδων
κυκλοφορίας στο κάτω μέρος, διακρίνονται στη μακέτα της τελικής μελέτης για τη
«νέα» πλατεία Συντάγματος, που εγκρίθηκε χτες


Δίχως να χάσει τον «νεοκλασικό της χαρακτήρα», αλλά με ανανεωμένη όψη, η
Πλατεία Συντάγματος θα υποδεχθεί τον νέο χρόνο με λιγότερα αυτοκίνητα,
μεγαλύτερους χώρους για τους πεζούς, πολλά νερά και επιπλέον πράσινο, σύμφωνα
με μελέτη της Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας, η οποία αφού
επελέγη σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό το 1999 (με επικρατέστερη την πρόταση του
Δημήτρη Μανίκα), εγκρίθηκε στην τελική της μορφή χθες από το Κεντρικό
Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.


H νέα Πλατεία Συντάγματος θα έχει μόνο τρεις λωρίδες κυκλοφορίας
(σήμερα είναι επτά) στο κάτω μέρος της, καθώς θα αυξηθεί πάνω από δέκα μέτρα
το πεζοδρόμιο από την πλευρά της οδού Ερμού. Κάτι που δεν θα επηρεάσει όμως
την κυκλοφορία και σύμφωνα με ειδική κυκλοφοριακή μελέτη που έχει εγκριθεί από
τους αρμόδιους φορείς, όπως εξήγησε η αρχιτέκτων της EAXA Ντόρα Γαλάνη.
Άλλωστε, παραμένει ως έχει η Λεωφόρος Αμαλίας στο επάνω μέρος τής Πλατείας
Συντάγματος και η Βασ. Γεωργίου ως κάθοδος. H οδός Όθωνος θα φιλοξενεί πλέον
αφετηρίες ταξί και λεωφορείων (όπως το 040, προς Πειραιά, που σήμερα βρίσκεται
στην αρχή της οδού Φιλελλήνων και η γραμμή του αεροδρομίου), καθώς και
τουριστικά λεωφορεία.


H μελέτη προβλέπει νέα πλακόστρωση, σε χρωματισμούς άσπρου ία- γκρι, από
μάρμαρο Κοζάνης, φωτιστικά ανάλογα με τα υπάρχοντα αλλά καινούργια και
βελτιωμένα και δύο πέργκολες ένθεν και ένθεν, στην κάτω πλευρά της. Ακόμη, δύο
καταρράκτες στις δύο πλευρές της Πλατείας, μήκους 28 μέτρων η καθεμία, και
χαμηλού ύψους, που θα επιτρέπουν τη ροή νερού σε τέσσερις αναβαθμούς, θα
συμπληρώνουν την νέα εικόνα της Πλατείας, γιατί όπως δέχθηκε το Συμβούλιο, «θα
δίνουν μια αίσθηση δροσιάς».


Από την «παλιά» Πλατεία διατηρούνται το μαρμάρινο συντριβάνι, τα μαρμάρινα
κολονάκια και τα μαρμάρινα παγκάκια - καθιστικά.


Οι μόνες επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν χθες το βράδυ στο Κεντρικό Συμβούλιο
Νεωτέρων Μνημείων αφορούσαν το υλικό και τη μορφή που θα έχουν οι δύο
πέργκολες (η αρχική πρόταση ήταν για οξειδωμένο χαλκό), ενώ εγκρίθηκαν τα
μικρά «σκιάδια» (μικρά σκέπαστρα) που θα τοποθετηθούν στην πλευρά προς την
Όθωνος, όπου υπάρχει πιθανότητα, όπως ελέχθη, να λειτουργήσουν στο μέλλον τα
υπαίθρια καταστήματα του Δήμου.


Το συνολικό κόστος της ανακατασκευής της Πλατείας Συντάγματος
υπολογίζεται σε 3,2 εκατομμύρια ευρώ και τα έργα στο κεντρικό τμήμα θα
ξεκινήσουν άμεσα, ώστε ένα τμήμα - άγνωστο ακόμη ποιο - να είναι έτοιμο μέχρι
τις γιορτές. Το σύνολο αναμένεται να έχει ανακατασκευαστεί έως την άνοιξη του 2004.


ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ



Μείωση λωρίδων κυκλοφορίας αυτοκινήτων.


Αύξηση της επιφάνειας του πεζοδρομίου από την πλευρά της Ερμού.


Δύο καταρράκτες.


Νέα πλακόστρωση.


Περισσότερα δένδρα.


Δύο πέργκολες.


Αφετηρίες ταξί, λεωφορείων αλλά και τουριστικών στην Όθωνος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από