Πινακίδες που απουσιάζουν, πλαστικά προστατευτικά σε άθλια κατάσταση, φανοί

που δεν αναβοσβήνουν, εκτροπές χωρίς προειδοποίηση.

«TA NEA» βρέθηκαν σε 4 λεωφόρους της Αθήνας όπου είναι εγκατεστημένα

εργοτάξια, και με τη βοήθεια του οδηγού αγώνων Τάσου Μαρκουίζου – ή Ιαβέρη,

όπως είναι ευρύτερα γνωστός – εντόπισαν τις ελλείψεις στη σήμανση και στα

προστατευτικά κιγκλιδώματα.

«Από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει ακόμα θύματα». Ο Ιαβέρης δεν αφήνει περιθώρια

αμφισβήτησης. Θεωρεί ότι η σήμανση στα μεγάλα έργα που εκτελούνται μέσα στην

πόλη δεν είναι αυτή που θα έπρεπε. «Δεν προειδοποιεί και δεν προστατεύει τους

οδηγούς. Στη χώρα μας η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες από 18 έως 44 ετών

είναι τα τροχαία ατυχήματα. Άρα οι εργολάβοι και η Πολιτεία όφειλαν να είναι

δύο φορές πιο προσεκτικοί», λέει.

Ο γνωστός οδηγός εντόπισε τις περισσότερες ελλείψεις στην Εθνική Οδό Αθηνών –

Λαμίας, στην έξοδο της Κάτω Κηφισιάς. Τα έργα διαπλάτυνσης του δρόμου είναι σε

εξέλιξη. Ο οδηγός αμέσως μόλις φτάσει στο εργοτάξιο αντικρύζει λίγα

κατεστραμμένα πλαστικά προστατευτικά και ένα παλιό απαγορευτικό σήμα της

Τροχαίας που προφανώς δεν ισχύει. «Έπρεπε – σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες

οδικής ασφάλειας – να υπήρχε ένα χιλιόμετρο πριν από τα έργα προειδοποιητική

πινακίδα, ενώ και επί της Εθνικής όφειλαν να τοποθετήσουν ταμπέλα»,

επισημαίνει ο Ιαβέρης.

Ενιαία σήμανση

Στις λεωφόρους Κηφισίας, Βουλιαγμένης, Ελευθερίου Βενιζέλου, όπου πολλά έργα

είναι σε εξέλιξη, οι ελλείψεις στη σήμανση είναι αρκετές. Όπως εξηγεί ο οδηγός

αγώνων «οπουδήποτε στον κόσμο γίνονται ταυτόχρονα τόσα πολλά έργα, όπως στην

Αθήνα, λαμβάνεται πρόληψη ώστε η σήμανση να είναι ενιαία σε αυτά. Δηλαδή να

υπάρχουν ίδιου μεγέθους ταμπέλες, τοποθετημένες σε συγκεκριμένες αποστάσεις

μεταξύ τους, ομοιόμορφα φώτα και κυρίως να επικρατεί μια κοινή λογική σήμανσης

και προειδοποίησης».

Ο Ιαβέρης εξηγεί ότι μεγάλη σημασία έχουν τα προστατευτικά που διαχωρίζουν τα

έργα από τον υπόλοιπο δρόμο. «Τα πλαστικά δεν μπορούν να συγκρατήσουν ένα

αυτοκίνητο που έχει παρεκκλίνει της πορείας του ακόμα και αν αυτό κινείται με

ταχύτητα μικρότερη των 50 χιλιομέτρων την ώρα», λέει, ενώ συμπληρώνει ότι καλό

θα ήταν να υπήρχε και μια – έστω μικρή – απόσταση ασφαλείας του ελεύθερου

δρόμου από τα έργα ώστε να μην περνάνε τα I.X. και τα λεωφορεία «σύρριζα» από

αυτά.